به گزارش ایرنا سردار امان الله گشتاسبی روز یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: رزمایش و نمایش اقتدار عاشورایی سپاهیان حضرت محمد رسول الله (ص) 2 همزمان با دیگر استانهای کشور در سیستان و بلوچستان در بخش های جهادی، خدمات عمومی و نظامی برنامه ریزی شده است.
وی افزود: با توجه به اینکه در ماه های اخیر دشمن جنگ روانی را برای ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی انتخاب کرده است، این رزمایش با هدف نمایش اقتدار نظام و همچنین محرومیت زادیی و ارائه خدمات به مردم سیستان و بلوچستان در سه حرکت بزرگ برگزار می شود.
فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: نخستین حرکت این رزمایش اعزام 432 گروه جهادی شناسنامه دار با شعار 'خدمت بی منت' به مناطق محروم این استان برای خدمت رسانی و کمک به معیشت مردم است که از نهم شهریور شروع شده و تا پایان این ماه ادامه دارد.
وی با اشاره به اقدامات محرومیت زدایی سپاه سلمان در سیستان و بلوچستان اظهار داشت: چهار هزار و 766 جهادگر در قالب 225 گروه جهادی در اردوهای سه تا 10 روزه در حال خدمت به مردم مناطق محروم این استان هستند.
سردار گشتاسبی گفت: 294 عرصه در حوزه عمرانی را مد نظر قرار دادیم که ساخت و تعمیر 37 مدرسه، ساخت 16 مسجد و حسینیه، ساخت 10 خانه عالم، لایروبی پنج قنات، 9 مورد دیوار کشی، جمع آوری شن های روان از هفت روستای سیستان، تعمیر و بازسازی 45 مدرسه در طرح هجرت نتیجه کار جهادگران در این زمینه است.
به گفته وی توزیع 1400 سبد کالا، توزیع 9 هزار بسته لوازم التحریر، ایجاد 30 مورد فرصت اشتغال برای جوانان و نوجوانان، ارائه 190 مورد خدمات مشاوره از دیگر خدمات عمومی ارائه شده در عرصه های خدمت رسانی و مردم یاری در قالب این رزمایش است.
فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان افزود: اجرای طرح یک کاسب یک دانش آموز، شیفت ایثار در ادارات و کارخانجات و میز خدمت در مساجد نیز یکی دیگر از بخش های رزمایش اقتدار عاشورایی است.
وی با بیان اینکه امسال رزمایش اقتدار عاشورایی با ایام محرم همزمان شده است، گفت: برای اینکه در حوزه مسائل امنیتی یکپارچگی ایجاد کرده و بتوانیم از ظرفیت این رزمایش به خوبی استفاده کنیم 41 گردان بیت المقدس و 19 گردان کوثر را سازمان دهی کردیم تا از صبح روز تاسوعا تا شام غریبان قدرت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران را برای ایجاد آرامش به نمایش بگذارند.
سردار گشتاسبی تصریح کرد: صبح روز تاسوعا با گفتن رمز عملیات در زاهدان رزمایش در سراسر سیستان و بلوچستان آغاز می شود و فعالیت گردان ها تا شام غریبان ادامه خواهد داشت.
وی افزود: برگزاری این رزمایش در سیستان و بلوچستان بر خلاف دیگر استانهای کشور حقیقی است چرا که در دیگر نقاط کشور این رزمایش به طور نمادین و نمایشی انجام می شود اما در این استان گردان ها با تمام نیروها و ادوات جنگی خود در نقاط مشخص شده فعالیت می کنند.
فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: اقدام اساسی در این همایش برگزاری همایش 25 هزار نفری بسیجیان در مرکز استان است که در پنجمین روز از هفته دفاع مقدس برگزار می شود.
9908**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.