علی ملاشاهی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر اساس آخرین بررسی نقشه های پیش یابی هواشناسی و حاکم شدن گرادیان شدید فشار هوا در شرق کشور، از امشب بر شدت وزش باد و گردوخاک در شمال استان (زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز) افزوده می شود به طوری که احتمال دارد بیشینه سرعت وزش باد به بیش از 100 کیلومتر بر ساعت نیز برسد.
وی ادامه داد: وزش این باد شدید سبب خیزش گردوغبار و کاهش کیفیت هوا شده و در نقاط مستعد، وقوع پدیده توفان و گردوخاک انتظار می رود.
رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی استان خاطرنشان کرد: روزهای پنجشنبه و جمعه وزش باد در شهرستان های زابل، زهک، هیرمند، هامون و نیمروز خیلی شدید است به نحوی که سرعت باد بین90 تا 100 کیلومتر بر ساعت و گاهی بیش از 100 کیلومتر بر ساعت و سبب توفان گردوخاک و کاهش شدید دید می شود.
ملاشاهی ادامه داد: در این مدت غلظت ذرات معلق در هوا نسبت به روزهای عادی به طور قابل توجهی افزایش یافته و توصیه می شود از ترددهای غیر ضروری در فضای باز در زمان کاهش کیفیت هوا خودداری شود.
وی با بیان اینکه وزش باد شدید و گردوخاک تا اواسط روز شنبه در شمال سیستان و بلوچستان ادامه دارد، افزود: در این مدت، با توجه به شدت وزش باد و خیزش گردوخاک، در جاده های ارتباطی زابل- نهبندان، زاهدان- نهبندان، زاهدان- زابل، زاهدان- بم و ایرانشهر– بم بیشترین کاهش دید را خواهند داشت و احتمال اختلال در حوزه حمل و نقل هوایی در شهرهای شمالی استان نیز وجود دارد.
ملاشاهی گفت: طی این مدت علاوه بر نفوذ گردوغبار به نواحی مرکزی، مرز شرقی و نیمه جنوبی استان، وزش باد با شدت کمتر نسبت به شهرهای شمالی منجر به خیزش گردوخاک و کاهش دید در این مناطق خواهد شد.
9908 **6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.