به گزارش ایرنا حجت الاسلام و المسلیمن سید محمد حسن ابوترابی روز یکشنبه در همایش خیر کثیر که در زاهدان برگزار شد، اظهار داشت: براساس آموزه های قطعی قرآن کریم و احادیث پیامبر اعظم (ص) و اهل بیت (ع) برداشتن گام های اساسی و استوار در این مسیر از وظایف ماست.
امام جمعه موقت تهران ادامه داد: ریسمان توحید، نبوت، قرآن و عترت باید حلقه وحدت امت اسلامی باشد.
وی تصریح کرد: یکی از حوزه هایی که راه را برای تحکیم این پیوند هموار می کند فرزندان پیامبر اعظم (ص) هستند.
حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی افزود: در جامعه شیعی و اهل تسنن ایران و دنیای اسلام فرزندان مکرم پیامبر می توانند این تحکیم را مستحکم تر کنند.
وی گفت: با همین نگاه همایش خیر کثیر با حضور سادات و ذریه حضرت زهرا (س) از اهل سنت و تشیع در سه سطح استانی، کشوری و بین المللی برنامه ریزی شده است که تا کنون یک همایش کشوری در تهران و دو همایش استانی در سیستان و بلوچستان و آذربایجان غربی برگزار شده است.
وی خاطر نشان کرد: امیدواریم همایش های دیگر نیز بویزه در استان هایی که اهل سنت حضور پررنگی دارند، به نحو مطلوب برگزار شود.
رئیس شورای راهبردی سادات تصریح کرد: در این همایش ها ساداتی که دارای نقشی موثر در جامعه اسلامی هستند و از نظر علمی و اجتماعی موقعیت تاثیر گذاری دارند، شناسایی می شوند و از طریق آشنایی و ارتباط با یکدیگر قدرت تاثیر گذاری آنان افزایش می یابد.
به گزارش ایرنا دومین همایش استانی «خیر کثیر» امروز با حضور آیت الله اراکی دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب، آیت الله سلیمانی نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و بیش از 400 نفر از سادات تشیع و تسنن سیستان و بلوچستان در زاهدان برگزار شد و در پایان 20 نفر از سادات برجسته سیستان و بلوچستان تجلیل شدند.
9908 **6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.