به گزارش ایرنا امام جمعه شهرستان نیمروز گفت: مهمترین وظیفه مردم و نخبگان در شرایط کنونی حرکت در جهت حفظ و تعمیق انسجام مردم با دستگاه‌های دولتی و پرهیز از ایجاد فضای یاس و ناامیدی است به همین دلیل انتقادها باید خیرخواهانه و در راستای اصلاح باشد.
حجت الاسلام محمد راشکی در خطبه های این هفته نمازجمعه نیمروز اظهار داشت: براساس تاکید مقام معظم رهبری؛ بدخواهان ملت ایران به موازات جنگ اقتصادی، جنگ رسانه ای را نیز در دستور کار خود قرار داده اند.
وی ادامه داد: به همین دلیل رهبر فرزانه انقلاب از عموم نخبگان و رسانه ها خواستند تا انتقادهای خود را با هدف اصلاح و خیرخواهانه انجام دهند زیرا مهمترین وظیفه مردم و نخبگان در شرایط خطیر کنونی حرکت در جهت حفظ و تعمیق انسجام مردم با دستگاه های دولتی و پرهیز از ایجاد فضای یاس، ناامیدی و احساس بن بست است.
وی با بیان اینکه مسئولان نیز باید به وضعیت معیشت مردم رسیدگی کنند، گفت: گرانی یکی از مشکلات امروز جامعه ایران است که هر روز شاهد تلاطم بازار و مشکلات اقتصادی هستیم.
وی تاکید کرد: باید با مدیریت صحیح و روی کار آوردن تیم اقتصادی قوی از این بحران نیز بگذریم و مشکلات مردم راحل کنیم.
حجت الاسلام راشکی افزود: به توصیه مقام معظم رهبری در چنین شرایط که گرانی مشکلاتی را برای تمامی مردم مخصوصا قشر کم درآمد جامعه ایجاد کرده است، جشن عاطفه ها می تواند فرصت خوبی باشد تا با کمک های نقدی و غیر نقدی خود به دانش آموزان نیازمند که مشتاقانه می خواهند تحصیل کنند کمک کنیم.
وی با اشاره به اینکه ماه محرم در پیش است، تصریح کرد: در این ماه باید عموم مردم، هیات های امنای مساجد و ادارات سطح شهر، مساجد و حسینیه ها را آماده عزاداری برای عزاداران حسینی کنند.
وی خاطرنشان کرد: در ماه محرم باید دقت داشته باشیم که عزاداری را با مسائل سیاسی آمیخته نکنیم و همه با افتخار در این مراسم شرکت کنند و آن را وسیله ای برای جریانهای سیاسی قرار ندهند.

** تکلیف اخبار ضد و نقیض درباره طرح آب های ژرف مشخص شود
امام جمعه شهرستان زابل نیز گفت: این روزها اخبار ضد و نقیضی از طرح آب های ژرف به گوش می رسد به همین دلیل نیاز است تا مسئولان طرح، مردم و رسانه ها را از وضعیت و میزان پیشرفت این طرح مطلع کنند.
حجت الاسلام علی اکبر کیخا در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان زابل اظهار داشت: به نتیجه رسیدن این طرح که توسط وزیر کشور هم تایید شد موجی ازخوشحالی و امید را در اقشار جامعه به همراه داشت، اما این روزها اخبار ضد و نقیض از آن به گوش می رسد.
وی ادامه داد: به همین منظور مسئول محترم طرح باید مردم و رسانه ها را ازمیزان پیشرفت و علت توقف طرح آگاه کنند.
امام جمعه زابل تصریح کرد: از نمایندگان منطقه سیستان در مجلس شورای اسلامی که مصرانه و مستمر، پیگیر تصویب طرح منطقه آزاد تجاری و صنعتی سیستان بودند و در این امر مهم به موفقیت دست پیدا کردند تشکر می کنم.
وی افزود: البته باید توجه داشت که مردم منتظر عملیاتی شدن این طرح هستند تا در معیشت خود تحول چشمگیری را شاهد باشند.
امام جمعه زابل تصریح کرد: از برخورد قاطع دستگاههای امنیتی و قضایی، جهت شناسایی و دستگیری مفسدان اداری و اختلاسگران اقتصادی تقدیر و تشکر می کنیم.
وی خاطر نشان کرد: گِل گرفتن درب اداری شورای شهر زابل توسط مردم معنا ومفهوم خاصی دارد و بیانگر عملکرد ضعیف شورا و ناراضی بودن شهروندان است.
حجت الاسلام کیخا ادامه داد: وضعیت معابر شهری، فضای سبز و مکان های تفریحی شهر زابل گویای این مطلب است.
وی با طرح این سوال که اعضای شورای شهر را چه کسی انتخاب کرده است؟ خطاب به مردم گفت: چرا منافع عموم مردم را فدای منفعت های شخصی و طایفه گرایی های احساسی کرده ایم؟ باید در انتخاب های خود هوشیار باشیم تا دیگر شاهد این اتفاقات نباشیم.
امام جمعه زابل افزود: از مردم صبور، رسانه های بصیر و جوانان مطالبه گر قانون مدار که با اتحاد و همدلی، مطالبات مردم را به اطلاع مسئولان رساندند قدردانی می کنیم.
وی با تقدیر از قهرمانان رشته کبدی اظهار داشت: به ورزشکاران قهرمان منطقه سیستان که با کسب مدال طلای رشته کبدی مسابقات آسیایی، برای ایران اسلامی و دارالولایه سیستان افتخار آفرینی کردند خدا قوت و خسته نباشید می گویم.
حجت الاسلام کیخا همچنین از جمعیت هلال احمر و همه دستگاههای امدادی که در ایام طوفان و کم آبی خالصانه در کنار مردم سیستان بودند، تشکر و قدردانی کرد.
9908 **6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.