رسول راشکی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: نیروهای جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان که همزمان با آغاز توفان و وزش باد شدید همراه با گرد و خاک در شمال این استان در آماده باش کامل بودند در این مدت به 6 هزار و 10 نفر در 58 روستای سیستان خدمات ارائه کردند.
وی ادامه داد: همچنین در این مدت علاوه بر سبدهای غذایی و ماسک هفت هزار و 852 عدد بطری آب میان مردم توفان زده منطقه توزیع شد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: 253 امدادگر با 48 دستگاه خودرو در این مدت به خدمات رسانی به مردم پرداختند.
به گفته رئیس گروه هشدار و پیش بینی اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان در11 روز اخیر بیشترین سرعت وزش باد همراه با گرد و خاک در منطقه سیستان 122 کیلومتر بر ساعت ثبت شد.
علی ملاشاهی افزود: همچنین غلظت ذرات معلق در هوای منطقه سیستان در اوج توفان به 44 برابر حد مجاز رسید.
وی حد مجاز و استاندارد ذرات معلق در هوا را 150 میکرو گرم بر مترمکعب عنوان کرد و اظهار داشت: غلظت ذرات معلق در هوای منطقه سیستان در چهار روز گذشته 6 هزار و 668 میکرو گرم بر متر مکعب گزارش شده بود.
رئیس گروه هشدار و پیش بینی اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: امروز و فردا شاهد افزایش شدت وزش باد در منطقه سیستان هستیم به طوری که کاهش شدید دید و کیفیت هوا را به دنبال دارد.
وی ادامه داد: در این مدت شاهد نفوذ گرد و غبار به نواحی مرکزی، مرز شرقی و نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان خواهیم بود.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود 187 هزار و 502 کیلومتر مربع (معادل 5/11درصد مساحت کشور) و 19 شهرستان و بیش از 2 میلیون و 800 هزار نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می شود که امکان دارد همزمان چندین پدیده از جمله توفان، بارندگی، سیل، خشکسالی و مواج شدن دریا را تجربه کند.
سیستان با پنج شهرستان زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز در شمال زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.
7316**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.