گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در گفت و گو با جماران؛

عبدالله ناصری: ادعای دوتابعیتی بودن رئیس جمهور در راستای اقدامات قبلی جریان تندرو و برای بهره مندی از فضای بحرانی کشور است

نخبگان سیاسی و اقتصادی معتقدند که دولت هرچقدر هم ناتوان و بی عرضه باشد، تنها در 40 الی 50 درصد مشکلات سهیم است و 50 درصد دیگر از سوی نهادهای غیرمسئولی اتفاق افتاده که عملاً پاسخگوی افکار عمومی نیستند.

پایگاه خبری جماران: در حالی که ماجرای مدیران دوتابعیتی از سوی برخی نمایندگان مجلس پیگیری می شود، دو نماینده مجلس در آستانه حضور رئیس جمهور طی اظهاراتی عجیب مدعی شدند که یک مقام بالاتر از وزیر نیز دارای تابعیتی دوگانه است.

این ادعا که متوجه به رئیس جمهور شده در حالی مطرح می شود که حسن روحانی از ابتدای انقلاب تاکنون همواره در جایگاه های حساسی از مسئولیت قرار داشته و فردی ناشناخته نیست اما تابه‌حال چنین ادعایی علیه او مطرح نشده بود. اینکه تا چه اندازه می توان هجمه های تازه علیه رئیس جمهور را تلاش برای کشف حقیقت ارزیابی کرد یا یک تسویه حساب سیاسی، باید منتظر ارائه مستندات از سوی مدعیان ماند.

در همین رابطه، خبرنگار جماران نظر یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب را جویا شده است.

 

اقدام اخیر دو نماینده مجلس در راستای اقدامات قبلی این جریان و برای بهره مندی از فضای بحرانی کشور است

عبدالله ناصری در گفت و گو با خبرنگار جماران در خصوص ادعای دو نماینده مجلس مبنی بر دوتابعیتی بودن رئیس‌جمهور گفت:  این طیف همان افراد رادیکال و افراطی جریان اصولگرایی کشور هستند که دنبال بحرانی کردن فضای اجتماعی اند.

وی افزود: وقتی فضای اجتماعی امنیتی و بحرانی می شود، این طیف بهتر و آسانتر می تواند به اهداف خود برسد. در نتیجه، با آرامش و ثبات در جامعه، این جریان رادیکال و افراطی، هیچ‌گاه نمی تواند به آنچه می‌خواهد، دست یابد. بنابراین در این موقعیت تلاش می کنند که فضا را ملتهب کرده تا برنامه های خود را آسان‌تر پیش ببرند. اقدام اخیر دو نماینده مجلس مبنی بر اتهام دوتابعیتی بودن رئیس‌جمهور در راستای اقدامات قبلی این جریان و برای بهره مندی از فضای بحرانی کشور است.

 

از آنجا که فردا روز سوال از رئیس جمهور است، مشوش کردن فضای اجتماعی برای جریان تندرو، مطلوب باشد

این فعال سیاسی اصلاح طلب افزود: آنها حتماً می دانند که دستگاه‌های سیاسی امنیتی کشور تا این اندازه ناآشنا یا بیگانه با الفبای کار نیست که فردی دوتابعیتی باشد و 40 سال در کشور دارای پست های کلیدی بوده و امروز نیز رئیس‌جمهور باشد، اما دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی از آن بی اطلاع باشند. خود این افراد هم می دانند که ادعاهایشان کذب محض است و فقط برای مشوش کردن فضا مطرح می شود.

وی بیان کرد: شاید هم از آنجا که فردا روز سوال از رئیس‌جمهور است، مشوش کردن فضای اجتماعی برای جریان تندرو در آستانه این روز، مطلوب باشد. شاید هم با این تصور که دروغ هرچه بزرگتر باشد، باورش از سوی همگان راحت تر است، چنین ادعاهایی را مطرح می کنند. بدون شک آنها برای تاثیرگذاری روی نظر و دیدگاه نمایندگان مردم چنین مسائلی را در فضای اجتماعی و سیاسی جامعه مطرح می کنند.

 

رئیس‌جمهور حتماً باید یکسری واقعیت ها را بیان کند

ناصری افزود: اینکه نهادهای بالادستی جمهوری اسلامی در لغوکردن جلسه فردا اقدامی انجام ندادند، نشان می دهد که این جلسه می تواند مهم باشد. آقای رئیس جمهور باید جلسه فردا را جلسه ای مهم و سرنوشت‌ساز برای خود بداند. البته این بدان معنا نیست که کافه را به هم بریزد، اما رئیس‌جمهور حتماً باید یکسری واقعیت ها را بیان کند. واقعیت هایی که دو وزیر استیضاح شده اش نتوانستند بگویند و این تلقی خود به خود تقویت می شود که منشا همه بحران ها رئیس جمهور و دولت است.

وی افزود: در صورتی که نخبگان سیاسی و اقتصادی معتقدند که دولت هرچقدر هم ناتوان و بی عرضه باشد، تنها در 40 الی 50 درصد مشکلات سهیم است و موارد دیگر از سوی نهادهای غیرمسئولی اتفاق افتاده که عملاً پاسخگوی افکار عمومی نیستند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.