گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در گفت و گو با جماران؛

خاطرات عضو جامعه روحانیت مبارز از معلم فقید اخلاق

یک عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: بدون شک رفتار و کردار آقای طباطبایی با سیره اهل بیت(س) تطابق داشت و به همین دلیل نیز به عنوان عالمی اخلاقی شهرت یافت.

پایگاه خبری جماران:

«حجت الاسلام والمسلمین حسین ابراهیمی» در گفت و گو با خبرنگار جماران، درباره ویژگی های شخصیتی مرحوم «حجت الاسلام سیدمهدی طباطبایی» گفت: مرحوم طباطبایی(ره)فردی متدین، عالمی خوش رفتار و شخصیتی بود که فعالیت های سیاسی نیز انجام می داد. به نحوی که ایشان در دور دوم مجلس شورای اسلامی، نماینده مجلس شد. ولی زمانی که برای اعتبارنامه وی مشکلاتی به وجود آمد، ایشان پشت تریبون مجلس رفتند و در آن زمان نیز بحثی اخلاقی را مطرح کردند که فرق میان محاسن و مکارم اخلاق را یادآوری می کرد. ملاک هایی که ایشان درباره مکارم اخلاق عنوان کردند، منطبق با همان رفتاری بود که ایشان در مجلس دور دوم از خود نشان داد.

وی افزود: خانواده ایشان نیز از پدر بزرگوارش تا اخوی هایش، همگی خوب و متدین هستند و در مشهد مقدس، زمانی که من طلبه بودم، با ابوی ایشان آشنایی داشتم. در آن زمان، پدر وی از خودش شهرت بیشتری داشت و در مشهد به نام «سادات سیرجانی» شهرت داشتند. اما بعدها مرحوم آقای طباطبایی به عنوان یکی از منبری های اخلاقی در مشهد شناخته شد. امروز نیز تمامی اقوام ایشان که در مشهد زندگی می کنند، مردمانی متدین و اخلاقی هستند. اصولاً خصوصیت اخلاقی بودن و تدین، ویژگی خانوادگی «مرحوم طباطبایی» است.

این عضو جامعه روحانیت مبارز اظهار کرد: خداوند ایشان را رحمت و روح مرحوم آیت الله سعیدی داماد آن مرحوم را تعالی بخشد. زیرا آیت الله سعیدی نیز شخصیتی ممتاز داشت و فرزندانش ممتاز، متدین و اخلاقی هستند. مرحوم طباطبایی در جامعه روحانیت نیز، مدتی در جایگاه اجرایی این تشکل قرار داشت. این اواخر اما، با آنکه دچار کسالت و بیماری شده بود، اما بازهم در جلسات جامعه روحانیت حضور پیدا می کرد. انصافاً منبر مرحوم آقای طباطبایی، نیز بسیار اثرگذار و قابل استفاده برای توده های مردم بود. ایشان هم در صداوسیما و هم در منابری که برگزار می کرد، واعظی عالم به آنچه می گفت، بود. لذا به عنوان عالم اخلاقی مشهور شد. 

وی در پایان با بیان اینکه، بدون تردید ویژگی عالم اخلاقی شایسته مرحوم طباطبایی بود، گفت: با آنکه ما با علمای خراسان جلساتی هفتگی داریم، اما در آن زمان با وجود کسالتی که مرحوم طباطبایی داشتند،  یکی از جلسات را در منزل ایشان برگزار کردیم. بدون شک رفتار و کردار آقای طباطبایی با سیره اهل بیت(س) تطابق داشت و به همین دلیل نیز به عنوان عالمی اخلاقی شهرت یافت.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.