من در دانشگاه علامه عضو هیأت علمی، دانشگاه آزاد پاره وقت و رئیس یک دانشگاه نیمه دولتی هستم. در بین همه درس هایی که من در دانشگاه علامه طباطبایی تدریس دارم، درس اندیشه و زندگی سیاسی حضرت امام برای من یک لذت خاص دارد. لذا این برای من افتخاری است که بتوانم از اندیشه جاری و زلال امام راحل قطراتی را به دانشجویان آموزش دهم.

دبیرکل حزب مردم سالاری با بیان اینکه پیشنهاد پارلمان اصلاحات از طرف این حزب بوده است، به ذکر جزئیاتی از طرح پارلمان اصلاحات پرداخت گفت: اجرا و رفع موانع احتمالی این طرح کار شورای عالی هماهنگی جبهه اصلاحات است.

به گزارش خبرنگار جماران، مصطفی کواکبیان در دیدار اعضای حزب مردم سالاری با حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی با بیان اینکه خودمان را یک حزب خط امامی و وابسته به تفکرات حضرت امام می دانیم، گفت: حزب مردم سالاری در همه استان ها مدافع سر سخت بیت حضرت امام و شخصیت برجسته یادگار امام هستند. ما در مجلس در جریان هستیم که شایعات در مورد بودجه مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام از جاهای خاصی حمایت می شود. وقتی آدم پیگیری کند می بیند که همه آن پیامک ها از جاهای مخصوص است. به هر حال ما مدافع خط، بینش، منش، روش و اندیشه امام راحل هستیم.

دبیرکل حزب مردم سالاری افزود: من در دانشگاه علامه عضو هیأت علمی، دانشگاه آزاد پاره وقت و رئیس یک دانشگاه نیمه دولتی هستم. در بین همه درس هایی که من در دانشگاه علامه طباطبایی تدریس دارم، درس اندیشه و زندگی سیاسی حضرت امام برای من یک لذت خاص دارد. لذا این برای من افتخاری است که بتوانم از اندیشه جاری و زلال امام راحل قطراتی را به دانشجویان آموزش دهم.

وی با اشاره به برگزاری شانزدهمین کنگره سراسری حزب مردم سالاری اظهار داشت: ما تقریبا دوازده سخنران در این کنگره داشتیم که آقای علی مطهری، دکتر تابش (که البته پیام آقای خاتمی را قرائت کردند)، دکتر محسنی بندپی، دکتر راغفر، حجت الاسلام و المسلمین سروش محلاتی و حجت الاسلام و المسلمین منتجب نیا بودند.

کواکبیان ادامه داد: محور همه صحبت ها هم موضوعی بود که دفتر سیاسی حزب قبلا پیشنهاد کرده بود و در پی اعتراضات اخیری که در دی ماه ایجاد شده بود عنوان کنگره ما «مردم پرسشگر، حکومت پاسخگو ، لازمه توسعه پایدار» شد. یعنی هر سه محور توسعه، پرسشگری و پاسخگوی مورد نظر ما بود.

وی گفت: چند بحث محور ما بود که یکی از آنها پارلمان اصلاحات بود. دیگری در مورد پنج جلد کتابی بود که مردم سالاری در دست انتشار دارد که مواضع تفصیلی حزب مردم سالاری است. ما یک سند چشم انداز حزبی هم برای افق 1414 خودمان درست کردیم. یعنی تا کنگره سی ام برنامه ریزی ها را متناسب با افق دراز مدت تصویب کردیم.

دبیرکل حزب مردم سالاری در مورد طرح پارلمان اصلاحات اظهار داشت: ما با آقای خاتمی هم مشورت کردیم و در یکی دو نکته ملاحظاتی داشتند. پیش بینی شده که حدود پنجاه حزب اصلاح طلب که بیست و پنج حزب عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات هستند و بیست و پنج حزب دیگر، هر کدام کف 30 و سقف 150 نفر از سراسر کشور منتخب شوند و یک کنگره چهار هزار نفری شکل بگیرد و  آنها باشند که مثلا نامزد نهایی ریاست جمهوری را تعیین کنند و آنها باشند که سیاست های کلی بحث اصلاحات را تعیین کنند و شورای مرکزی انتخاب کنند که در رابطه با مجلس خبرگان، مجلس شورای اسلامی و شوراها تعیین تکلیف کنند.

وی با اعلام اینکه شورای هماهنگی جبهه اصلاحات این طرح را تصویب کرده است، افزود: ما راه برون رفتی از وضعیت فعلی خمودگی و رخوتی که بین اصلاح طلبان سراسر کشور هست را پیشنهاد دادیم؛ که اگر درد و دلی هم دارند در آن قالب انجام دهند. چون همه اینها می گویند با تمام وجود برای دولت تلاش کردیم ولی عنایتی نشد و وضعیت خیلی تغییر پیدا نکرد و وعده ها هم خیلی عملیاتی نشد.

کواکبیان با بیان اینکه این بحث دوم خرداد ماه سال 97 اجرایی و عملیاتی می شود، ادامه داد:  این مسأله را حزب ما پیشنهاد داده ولی اجرای آن توسط شورای هماهنگی جبهه اصلاحات است که اگر با موانعی هم مواجه شود آنها باید رفع کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.