گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در گفت و گو با جماران؛

وزیر علوم خبر داد: ابلاغ طرح «صیانت از حقوق دانشگاهیان و دانشگاه ها» به دانشگاه های سراسر کشور

«طرح صیانت از حقوق دانشگاهیان و دانشگاه ها» به مدیران و مسئولین دانشگاه های سراسر کشور ابلاغ شده و باید اجرای آن را شروع کنند.

 وزیر علوم از ابلاغ «طرح صیانت از حقوق دانشگاهیان و دانشگاه ها» به دانشگاه های سراسر کشور خبر داد و تأکید کرد: مدیران و مسئولان دانشگاه های سراسر کشور باید اجرای این طرح را شروع کنند.

منصور غلامی در گفت و گو با خبرنگار جماران، در مورد آخرین وضعیت «طرح صیانت از حقوق دانشگاهیان و دانشگاه ها» اظهار داشت: طرح صیانت از حقوق دانشگاهیان و دانشگاه ها در واقع در قالب طرح صیانت از حقوق شهروندی است که به دانشگاه های ما ابلاغ شده و امیدواریم مسئولین و مدیران دانشگاهی کما فی السابق در این راستا دقت کنند و اجرا هم بشود.

وزیر علوم تأکید کرد: مباحث مطرح شده در این طرح از قبل وجود داشته ولی شاید به صورت مدون و این شکل ابلاغ نشده بود.

وی در مورد زمان اجرای این طرح گفت:  این طرح به مدیران و مسئولین دانشگاه های سراسر کشور ابلاغ شده و باید  اجرای آن را شروع کنند.

به گزارش جماران، چند روش پیش محمد روشن، معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم، در گفت و گویی خبر از تدوین این لایحه داده بود و حمایت از تشکل های سیاسی و صنفی استادان و دانشجویان، انعکاس نظرات دانشجویی در نشریه ها بدون بازخواست، ایجاد زمینه مصونیت دانشگاه ها از دخالت های برون دانشگاهی، اصلاح  و ابلاغ شیوه نامه انضباطی دانشجویان و همچنین پیشگیری و مقابله با تقلب در تولید آثار علمی را از ویژگی های این طرح عنوان کرده بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.