گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در گفت و گو با جماران؛

حسن بیادی: اقشار مردم از رأی دادن به روحانی پشیمان نیستند/ جامعه بزرگ اصولگرایی عبور از روحانی را تعقیب نمی کند

گروه معدودی از رأی دادن به آقای روحانی پشیمان شده اند که اقشار مردم نیستند. فرض بگیرید اگر آقای روحانی نبود باید به چه کسی رأی می دادند آیا ظرفیت بهتری باقی مانده بود؟ و یا اینک کاندیداهای باقی مانده دیگر شرایطی بهتر از او را داشتند؟

دبیرکل جبهه آبادگران جوان گفت: گروه معدودی از رأی دادن به آقای روحانی پشیمان شده اند که اقشار مردم نیستند. فرض کنید اگر آقای روحانی نبود باید به چه کسی رأی می دادند؟ آیا ظرفیت بهتری باقی مانده بود؟ و یا اینک کاندیداهای باقی مانده دیگر شرایطی بهتر از او را داشتند؟

حسن بیادی در گفت و گو با خبرنگار جماران، در مورد طرح موضوع «پشیمانی از رأی به روحانی» توسط برخی افراد، اظهار کرد: با توجه به اینکه احزاب در کشور ما فراگیر و اثرگذار نیستند و همچنان کشور با انتخابات های معیوب و دارای اشکال پیش می رود، و همچنین به دلیل حاکم بودن مدیریت های جزیره ای به جای مدیریت یک پارچه، نتیجه ای جز این متصور نیست و کماکان نخواهد بود.

دبیرکل جبهه آبادگران جوان افزود: یکی از دلایل کاهش محبوبیت دولت ها در دوره دوم مسئولیت آنها این است که نتوانند شعارهای انتخاباتی خود را محقق کنند و به همین دلیل مردم رویگردان می شوند و علاوه بر آن باندهای متصل به قدرت و ثروت هم طبق روال قبل نخواهند گذاشت کسی در کشور محبوب باقی بماند.

وی با اشاره به اینکه پنج سال از عمر این دولت گذشته است، گفت: در دولت دوازدهم شعارهای جدیدی داده نشده و همان شعارهای دوره قبل خود را ترمیم و ‌بزک کرده اند؛ و ‌تحقیقاً همان شعارها و برنامه های دولت قبل را هم نتوانسته است محقق کند. یعنی بیکاری ما بالاتر رفته، فساد مالی و اداری بدتر شده، اوضاع اقتصادی و معیشتی مردم بدتر شده، گرانی ها کاهش پیدا نکرده است و یارانه ها افزایش پیدا نکرده است. حتی اگر ارزش 45 هزار تومان هفت سال پیش را با الآن مقایسه کنیم به این نتیجه می رسیم که یارانه به شدت کاهش ارزشی پیدا کرده است.

بیادی با تأکید بر اینکه در دولت آقای روحانی به نفع مردم اتفاقی رخ نداده است، ادامه داد: در سیاست خارجی قدم های خوب و غیر قابل انکاری برداشته شده است. این امر را نیز تحلیلگران اقتصاد سیاسی باید بگویند که چه آثاری داشته است. بعید نیست دلیل مسائلی که گفتم ظاهر خوب مراودات خارجی باشد؛ از یک طرف ظاهر خوب داشته ولی در باطن ضرر آن به مردم رسیده است.

وی تأکید کرد: گروه معدودی از رأی دادن به آقای روحانی پشیمان شده اند که اقشار مردم نیستند. فرض کنیداگر آقای روحانی نبود باید به چه کسی رأی می دادند؟ آیا ظرفیت بهتری باقی مانده بود؟ و یا اینک کاندیداهای باقی مانده دیگر شرایطی بهتر از او را داشتند؟

دبیرکل جمعیت آبادگران جوان گفت:  ما دو انتخابات مجلس و ریاست جمهوری را در پیش داریم. اول انتخابات مجلس است و نمایندگان مجلس می توانند تعیین کننده باشند. یعنی پیروزی در انتخابات مجلس می تواند آینده شرکت کنندگان در انتخابات ریاست جمهوری را تعیین کند. برای انتخابات ریاست جمهوری آینده اصلاح طلبان برای خودشان برنامه ها و استراتژی هایی را در نظر گرفته اند و اصولگرایان هم از این امر مستثنا نیستند.

وی تأکید کرد: اگر جریان های سیاسی انصاف داشته باشند بخش هایی که کار شده را تعریف و بخش هایی که انتقاد دارند را نقد کنند. اما چون انصاف نیست تخریب هم به انتقادات اضافه می شود؛ که شکل خوبی پیدا نمی کند و آثار منفی آن در فسادهای اداری، ناامیدی مردم و نابسامانی های اجتماعی جلوه گر می شود.

بیادی در پاسخ به سؤالی در مورد انگیزه جناح های سیاسی برای دامن زدن به بحث «پشیمانی از رأی به روحانی» گفت: جناح اصلاح طلب هم منتقد جدی آقای روحانی هستند؛ اما شدت انتقادات اصولگرایان بیشتر است. البته گروه محدودی از اصولگرایان این کارها را می کنند. به نظر من جامعه بزرگ اصولگرایی نیست که عبور از روحانی را تعقیب می کند و باندهای متصل به قدرت و ثروتی هستند که در قالب بعضی از گروه های سیاسی دراین زمینه فعالیت می کنند.

وی با بیان اینکه اصلاح طلبان تند هم نوعا باندی هستند، افزود: مردم از اصلاح طلبی و اصولگرایی عبور کرده اند و دیگر حنای جناح های سیاسی برای مردم رنگی ندارد. اگر احزاب مؤثر و فراگیر شکل نگیرند این افراد سیاسی هستند که در جامعه مؤثر خواهند بود. یعنی چهره های مؤثر سیاسی جای احزاب را می گیرند. مردم دیگر از این دو تفکر عبور کرده اند و هیچ کدام را قبول ندارند و بر اساس حرف اشخاص رأی می دهند.

دبیرکل جمعیت آبادگران جوان ادامه داد: این احتمال وجود دارد که اصلاح طلبان در انتخابات بعدی هم از این روش استفاده کنند. البته بستگی به عملکرد دولت آقای روحانی هم دارد. پاشنه آشیل آقای روحانی و اصلاح طلبان و نمایندگان مجلس، بودجه ای است که دولت روحانی ارائه کرده است. اگر گرانی ها تصویب شود فاتحه دولت آقای روحانی و حتی تفکرات اصلاح طلبی خوانده شده است. چون آقای روحانی جزو راست ها بود و او را با لابی‌گری به جناح چپ آوردند و روی او سرمایه گذاری کردند.

وی در مورد تأثیر موفقیت و عدم موفقیت روحانی در موفقیت اصلاح طلبان در انتخابات های آینده گفت: حتما این امر تأثیر دارد و حتی بخش مهمی از آن روی دیدگاه مردم نسبت به حاکمیت هم اثر منفی دارد.

بیادی تأکید کرد: دولت نباید به گرانی دامن بزند. الآن موقع کم کردن دریافت کنندگان یارانه نبود. چرا سوء استفاده بانک ها را کم نمی کنند؟ چرا سوء استفاده وام گیرندگان، فساد اداری، هزینه ها و حجم دولت را کم نمی کنند؟ بخش های خصوصی را فعال کنند و کار را به دست مردم بسپارند. چرا با گرانی می خواهند مشکلات را چاره کنند؟ چرا از جیب مردم حرف می زنند؟ چرا قدرتشان را با جیب مردم تنظیم کرده اند؟

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.