گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در گفت و گو با جماران؛

پارسایی: گزینه بیست و یکم برای وزارت علوم توان مدیریتی گزینه های اول را ندارد/ سیاسی کردن مساله به نفع دانشگاهیان نیست

سخنگوی فراکسیون امید اعلام کرد: عمده نگرانی ما درباره گزینه پیشنهادی برای تصدی وزارت علوم مربوط به توان مدیریتی ایشان است، نه نظر ایشان تشکل های دانشجویی.

بهرام پارسایی در گفت و گو با خبرنگار جماران ، درباره فضای کلی حاکم بر فراکسیون امید نسبت به گزینه پیشنهادی وزارت علوم گفت: آخرین گزارش ها مربوط به جلسه روز گذشته فراکسیون امید است و نتیجه نهایی در جلسه صبح یکشنبه مجمع عمومی گرفته می شود.

وی در پاسخ به اینکه با توجه حمایت برخی از اعضای فراکسیون امید از منصور غلامی، اعتراضات دانشجویی تا چه حد در تصمیم این فراکسیون اثرگذار است، گفت: نظر تمامی اعضا در تصمیم گیری نهایی لحاظ خواهد شد و گزارش کمیته بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی در جلسه روز یکشنبه ارائه  می شود.

نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی افزود: در جلسه ای که با وزرای پیشنهادی داشتیم، صحبت ها، دفاعیات و برنامه های آن ها را شنیدیم و جمع بندی نهایی با توجه به همه این موارد انجام خواهد گرفت.

عضو کمیه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی فراکسیون امید درباره اینکه آیا غلامی پاسخی به نقدها و اعتراضات دانشجویی علیه خود داشت یا نه، گفت: بله. ایشان توضیحاتی را ارائه کردند که برخی از آن قانع کننده و منطقی بود اما بخش دیگری از پاسخ هایشان نتوانست نماینده ها را اقناع کند.

پارسایی در پاسخ به اینکه کدام بخش از اظهارات وزیر پیشنهادی علوم قانع کننده نبوده است، تصریح کرد: با توجه به اینکه رای گیری هفته آینده برگزار می شود بهتر از به این جزئیات ورود پیدا نکنیم.

وی در همین راستا تاکید کرد: فراکسیون امید بنا دارد از لحاظ توان مدیریتی به این مساله ورود پیدا کند که از انتظارات جامعه مربوطه است، چراکه اگر موضوع سیاسی شود به نفع جامعه و دانشگاهیان نخواهد بود.

این عضو فراکسیون امید با تاکید بر اینکه بحث توان مدیریتی از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: زمانی که اولویت بیست و یکم برای یک وزارتخانه معرفی می شود، طبعا توان  گزینه های اولی را ندارد. به علاوه، این نگرانی وجود دارد که چرا آقای روحانی نتوانسته گزینه های اول  خود را به مجلس معرفی کند!

پارسایی در پایان تاکید کرد: سطح نگرانی ها گسترده تر از آن است که بحث را به این سمت سوق دهیم که نظر ایشان را درباره  هر تشکل دانشجویی بدانند.  

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.