گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در گفت و گو با جماران؛

رئیسی: مداحی ها و سخنرانی ها باید انسان ساز باشد

بهترین استفاده از عاشورا این است که به خرافات آلوده نشود؛ به حرف های بی اساس که گاهی متأسفانه در مجالس و گوشه و کنار شنیده می شود افراد بی اطلاع یا کم اطلاع، بدون سند لازم، مطرح می کنند آلوده نشود و افراد سعی کنند که اشعار فاخر، عالی و مستند را بخوانند.

تولیت آستان قدس رضوی با تأکید بر اینکه عاشورای حسینی جلوه همه خوبی های عالم و دارای همه زمینه ها و شاخص های تعالی انسان است، گفت: بهترین استفاده از عاشورا این است که به خرافات آلوده نشود. باید سعی شود که از هرگونه حرف سست و بی اساس و خرافات پرهیز شود تا شور و شعور حسینی روز به روز افزون شود.

حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی در گفت و گو با خبرنگار جماران ، در مورد قیام امام حسین (ع) اظهار کرد: عاشورای حسینی جلوه همه خوبی های عالم است. یعنی هرچه از زمینه ها و شاخص های تعالی انسان است از رضا، تسلیم، صبر، ایمان، وفا، عدالت، شجاعت، توجه به انسانیت، نجات انسان، ظلم ستیزی، دشمن شناسی، دشمن ستیزی و همه شاخص های عالی انسانی را خداوند در عاشورا متبلور کرده؛ برای اینکه انسان از عاشورا درس بگیرد. خود حسین بن علی (ع) هم می فرماید «إنّ لکم فیِّ اسوه» من حسین بن علی (ع) برای شما الگو هستم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص نحوه تبلیغ قیام امام حسین (ع) گفت: امروز جریان عاشورا و دهه عاشورا یک زمینه بسیار ارزشمند برای تعالی و رشد انسان است. بهترین استفاده از عاشورا این است که به خرافات آلوده نشود؛ به حرف های بی اساس که گاهی متأسفانه در مجالس و گوشه و کنار شنیده می شود افراد بی اطلاع یا کم اطلاع، بدون سند لازم، مطرح می کنند آلوده نشود و افراد سعی کنند که اشعار فاخر، عالی و مستند را بخوانند.

وی در پاسخ به سؤالی در مورد بهترین راه حذف زوائد غیر مستند و غیر ضروری از عزاداری های اباعبدالله (ع) تأکید کرد: مداحی ها و سخنرانی ها باید انسان ساز باشد. اصلا کلاس اباعبدالله(ع) کلاس انسان ساز است. هیأت های ما کلاس و مدرسه انسان سازی است. باید سعی شود که از هرگونه حرف سست و بی اساس و خرافات پرهیز شود تا شور و شعور حسینی روز به روز افزون شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.