پس لرزه های انتخابات ریاست جمهوری همچنان ادامه دارد و حالا به دبیران کل احزاب اصولگرا هم رسیده است.

به گزارش جماران، جمعیت ایثارگران که از مدتی قبل تصمیم گرفته بود تغییراتی در سطح بالای خود اعمال کند، این هفته بالاخره پس از تشکیل چندجلسه دبیر کل جدید خود را انتخاب کرد. این در حالی است که حسین فدایی، دبیر کل سابق این جمعیت، از سال 75 تا کنون در سمت خود باقی مانده بود.

مدتی پیش حسین فدایی دبیرکل با سابقه جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی در نشست مشترک شورای مرکزی و هیئت موسس این جمعیت با تاکید بر رویکرد جوان گرایی درخواست کرده بود که یک دبیرکل جدید و جوان برای این تشکل انتخاب شود تا بصورت طبیعی گردش نخبگان انجام شود. در نهایت در جلسه شب گذشته شورای مرکزی با حضور حسین فدایی، درباره دبیر کل جدید تصمیم گیری شد.

 البته همانطور که سخنگوی این جمعیت تاکید کرده است، فدایی همچنان بعنوان عضو هیئت موسس و عضو شورای مرکزی در این جمعیت حضور خواهد داشت.

چرا فدایی رفت؟

فدایی که حتی پس از انتخابات سال 84 و رای آورن نامزد مورد حمایتش لقب مرد پشت پرده اصولگرایان را به دوش میکشید، در انتخابات اخیر نتوانست عملکرد خوبی از خود نشان دهد. حتی محمدحسین آصفری، از اعضای جمنا نسبت به وی انتقاد تندی داشت و در گفت و گو با نامه نیوز گفته بود امثال آقای فدایی برای مردم سوخته‎اند.

بسیاری نیز  معتقدند رأی و نظر  فدایی در جلسات جمنا مبنی‌بر ماندن رئیسی و رفتن قالیباف تأثیر اساسی در خروجی نهایی وی از جمنا و به تبع آن کنار رفتن از دبیر کلی جمعیت داشته است.

با همه این حرف و حدیث ها سخنگوی جمعیت ایثارگران در گفت و گو با تسنیم درمورد دلایل کناره گیری فدایی گفته است: به این نتیجه رسیدیم که فضا باید برای گردش نخبگان و عرض اندام بیشتر جوانها باز شود البته این به این معنی نیست که امثال آقای فدایی دیگر در تشکل حضور نداشته باشند بلکه حضورشان فعال‌تر اما با نقش راهبردی برای کمک به جوانترها است تا آینده تشکل تضمین شود.

فروزنده خاطرنشان کرد: در همین راستا با بحث‌های صورت‌گرفته شب گذشته آقای جواد عامری به عنوان دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی انتخاب شد که ایشان استاد و نخبه دانشگاهی و چهره‌ای با سوابق روشن در بسیج اساتید هستند و در حوزه سیاست وارد شده و در مقام جانشینی این جمعیت به خوبی عمل کرده است. همچنین دبیرکل زمان بندی دارد و طی دو تا سه سال تغییر می‌کند.

دبیر کل جدیدکیست؟

محمد جواد عامری، بسیجی، رزمنده دفاع مقدس، جانباز جنگ تحمیلی، پژوهشگر و استاد دانشگاه است. وی دانش آموخته دوره لیسانس،فوق لیسانس و دکترای مهندسی مکانیک از دانشگاه صنعتی امیرکبیر و فوق دکترای مهندسی نفت از دانشگاه تگزاس آمریکا  (  ِای. َاند. ِام )  است. وی در دوره دانشجویی از چهره های فعال بسیج دانشجویی و در سالهای اخیر از فعالان جامعه اسلامی و بسیج اساتید دانشگاه و هم اکنون معاون پژوهشی دانشکده مهندسی نفت در دانشگاه صنعتی امیرکبیر است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.