نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی گفت: از آقای رحمانی‌فضلی به طور شفاف پاسخ می‌خواهم و مجلس به جهت جایگاه نظارتی خود باید به سکینه قلبی برسد و هدف، روشن شدن و شفاف‌سازی است و مجلس نشان داده هرجا که لازم بوده در کنار سایر قوا حاضر شده است و هیچ قصدی برای نصحیت دولت ندارد.

به گزارش جماران، در جریان هفتمین جلسه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی در مجلس شورای اسلامی، زهرا سعیدی در مخالفت با وزیر پیشنهادی کشور پست تریبون قرار گرفت و گفت:مخالفتم براساس تعابیر و بداخلاقی‌ها نیست؛ بلکه برپایه عهدم با مردم در جهت اصلاح ساختار و برنامه‌ها است. لذا اهمیت جایگاه وزارت کشور در سیاست داخلی و توسعه کشور بر کسی پوشیده نیست و موارد متعددی در نظر دارم.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی افزود: از آقای رحمانی‌فضلی به طور شفاف پاسخ می‌خواهم و مجلس به جهت جایگاه نظارتی خود باید به سکینه قلبی برسد و هدف، روشن شدن و شفاف‌سازی است و مجلس نشان داده هرجا که لازم بوده در کنار سایر قوا حاضر  شده است و هیچ قصدی برای نصحیت دولت ندارد.

سعیدی خطاب به وزیر کشور اظهار داشت: در دولت یازدهم آقای روحانی شما را با رویکرد توسعه‌محور دعوت به کابینه کرد و چقدر فکر می‌کنید برای این مسیر اقدامات شایسته در چهار سال گذشته انجام دادید؟ آیا استانداران و فرمانداران شما با این ویژگی انتخاب شدند؟ چقدر در چهار سال گذشته به اصفهان سفر کردید که به عنوان مرکز صقل سیاسی و امنیت کشور است تا از نزدیک با واقعیت‌ها مواجه شوید؟ واقعاً خودتان به عملکرد سیستم‌ها و نقش آن در هماهنگی‌ها به ویژه در ظرفیت توسعه‌ای برای حل معضل بیکاری و به کارگیری ظرفیت‌ها خصوصاً در بحث اقتصادی رضایت دارید؟

وی با انتقاد از عدم حضور وزیر کشور در استان‌های مختلف طی چهار سال گذشته، خاطرنشان کرد: اینکه تمام هم و غم وزیر کشور رضایت همکاران خود باشد و به نظر مجلس اهمیت ندهد تفکر نادرستی است. اگر هم ما این را نقد می‌کنیم حسب وظیفه نظارتی‌مان است و شان مجلس و نمایندگان با برخی رفتارها کم و زیاد نمی‌شود.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی افزود: اگر در بودجه سال ۹۶ اعتبارات استانی ۳۰ درصد افزایش نمی‌یافت در این صورت کار استانداران نمایشی و بی‌اثر می‌شد. متاسفانه استانداری که با حکم شما استاندار شده حتی یک جلسه ملاقات مردمی نگذاشته است.

سعیدی با انتقاد از نحوه فعالیت وزارت کشور برای حل معضل بیکاری و همچنین مهاجرین غیرمجاز، درباره نقش و حضور زنان در وزارت کشور نیز گفت: انتظار ما از آقای روحانی معرفی حداقل یک وزیر بود و حالا هم امیدواریم یک خانم در راس وزارت علوم قرار گیرد، اما در وزارت کشور هم استفاده از زنان به قدر کفایت نبوده و جا داشت به استانداران تاکید شود که در ادارات کل، فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها از توانمندی زنان شایسته استفاده کنند. البته ما به دنبال سهم‌خواهی نیستیم و معتقدیم شایسته‌سالاری باید ملاک قرار گیرد.

وی با اشاره به اقدامات ستاد مبارزه با موادمخدر نیز گفت: به دلیل کم‌توجهی‌ها و عدم حضور فردی که هم و غم کافی داشته و دائم انجام وظیفه کند مشکلات بیشتر شده و ما عزم جدی و برنامه مشخصی پیدا نکردیم و شاهد ایجاد بی‌اعتمادی در مردم هستیم.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی بیکاری، تورم و اعتیاد را سه نگرانی عمده مردم عنوان و خاطرنشان کرد: سالانه چهار هزار نفر در کشور قربانی موادمخدر می‌شوند و موادمخدر عامل ۵۰ درصد طلاق‌ها، ۶۵ درصد همسرآزاری‌ها، ۳۵ درصد سرقت‌ها و ۲۵ درصد قتل‌هاست و گردش مالی سه میلیارد دلاری دارد که می‌تواند بسیاری از عرصه‌های سیاسی و اقتصادی را تحت‌الشعاع قرار دهد.

سعیدی حضور همزمان رحمانی فضلی در وزارت کشور و ستاد مبارزه با موادمخدر را غیرقانونی عنوان و خاطرنشان کرد: لازم است توضیحات شفافی به نمایندگان داده شود که وزارت کشور برای مبارزه قاطع با قاچاقچیان چه اقدامی انجام داده است.

وی در پایان گفت: ما از وزیر کشور انتظار داشتیم برای مهار و جلوگیری از چالش‌های اجتماعی، حاشیه‌نشینی، مهاجرت، مقابله با باندهای موادمخدر و تامین امنیت برگزاری همایش‌ها و برنامه‌های فرهنگی اقدامات ویژه انجام دهد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.