نماینده مردم دماوند در مجلس شورای اسلامی:نباید فراموش کنیم که جمله «تکرار می‌کنم» از سوی سیدمحمد خاتمی مطرح شد که زمانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بود و همین جمله تاثیر زیادی در پیروزی حسن روحانی داشت.

به گزارش جماران، در ادامه بررسی صلاحیت وزاری پیشنهادی کابینه دوازدهم در مجلس شورای اسلامی، قاسم میرزایی در مخالف با وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی پشت تریبون قرار گرفت و گفت: ما تازه داشتیم به هوای تازه‌ای که سیدرضا صالحی امیری با خود آورده بود، عادت می‌کردیم که ناگهان با سیدعباس صالحی مواجه شدیم؛ مردی که از شهر مشهد آمده؛ شهر کنسرت ممنوع!

نماینده مردم دماوند در مجلس شورای اسلامی ادامه: ما منتظر هستیم که ببینیم که فرهنگ چه زمانی به اهالی آن سپرده می‌شود و به جای دادن قبر به هنرمندان، به آنها اعتبار و امنیت شغلی می‌دهند و مشخص شود برنامه صالحی در این بخش چیست.

میرزایی نیکو با اشاره به اینکه معرفی کابینه حق رئیس‌جمهور است، گفت: اما نباید فراموش کنیم که جمله «تکرار می‌کنم» از سوی سیدمحمد خاتمی مطرح شد که زمانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بود و همین جمله تاثیر زیادی در پیروزی حسن روحانی داشت.

او ادامه داد:‌ امروز حسن روحانی به مردمی که به او رای دادند و تفکر ۲۴ میلیونی مدیون است و نباید با رفتارها و انتصابات، سلب اعتماد این تفکر و همچنین جریان اصلاح‌طلبی را به دنبال داشته باشد و به آن ضربه بزند. وزارت ارشاد و مدیریت آن حق مسلم نخبگان فرهنگی و هنری است و باید نخبگان فرهنگی و هنری در مدیریت فرهنگ و هنر سهیم شوند.

میرزایی‌نیکو خطاب به سیدعباس صالحی گفت: برای ما مشخص کنید که دیدگاه شما در حوزه فرهنگ چیست. ربنای شجریان و پخش آن پیش کش، یک بار برای همیشه معلوم کنید که حلال و حرام در حوزه فرهنگ چیست.

او ادامه داد: پاسداشت سید هنرمند نقاش فرهنگستان هنر و مادر مجسمه مادر که هم اکنون در حبس است را نخواستیم اما بگویید که وزارت ارشاد چه زمانی می‌خواهد از هفت خوان صدور مجوز رها شود.

نماینده دماوند با اشاره به لزوم توجه به جوانان در حوزه فرهنگ گفت: امروز ما دل به کارتون‌های هادی حیدری و مطالب محمد قوچانی بسته‌ایم، شما بگویید برای حمایت از هنرمندان چه کرده‌اید؟ ما هیچ دست خطی از شما در حمایت از کیارستمی و فرهادی نخوانده‌ایم و ندیده‌ایم.

میرزایی نیکو افزود: اینکه آمار کمی تولید و انتشار فیلم و کتاب ارائه می‌شود و بعضا این آمار دست‌کاری نیز می‌شود کافی نیست؛ باید معلوم شود چند کلنل هنوز در وزارت ارشاد خاک می‌خورد.

او ادامه داد: بگویید چه کارهایی کرده‌اید که نسل جوان هنرمند به آن سوی مرزها نرود؟ برای استفاده بهینه از صفحات اجتماعی و فضای مجازی چه برنامه‌ای دارید؟

وی ادامه داد: حضرت آقای صالحی صفحات اجتماعی شما کی، کجا و چند ساله است؟ استفاده از شبکه‌های اجتماعی و کلا دنیای مجازی بدون فیلتر یا ممنوع؟ اختیار امنیت جامعه فرهنگی دقیقا با چه کسی است؟ جناب صالحی، بنده ذره‌ای به دغدغه دینی جنابعالی در سطح اجتهاد حوزوی شک ندارم اما شما به عنوان عضوی از بدنه وزارت از حضورتان از جشنواره‌ها، کنسرت‌ها و تئائر مثل این روزها، جشنواره‌های صنفی به صورت شفاف بگویید.

نماینده مردم دماوند و فیروزکوه  در  مجلس تاکید کرد: برای ما معلوم کنید بودجه عریض و طویل ارشاد کی به دست اهالی هنر خواهد رسید؟ شما گفتید نخ تسبیح هستید، برایمان شفاف بگویید که مهره‌های تسبیح چه کسانی خواهند بود؟ چرا هنر را سیاسی‌بازی کردید؟ جان آزاد هنرمندان را به خاطر غم نام وارد معاملات و معادلات ناجوانمردانه می‌کنید. شما که اتفاقا معاونت فرهنگی این وزارتخانه بودید بگویید تعریف‌تان از فرهنگ چیست؟

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.