نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی خواستار شفاف سازی نسبت به صندوق فرهنگیان شد و گفت: آیا خود را جای معلمانی گذاشته‌اید که حقوق یک میلیون و یک میلیون و نیم می‌گیرند و مستاجر هستند. برنامه شما برای پرداخت به موقع پاداش پایان خدمت بازنشستگان، معیشت فرهنگیان، وضعیت نیروهای قراردادی و حق‌التدریس و وضعیت مناطق روستایی و مناطق محروم چیست. ۳۰ درصد کلاس‌های مناطق محروم باید منتظر حادثه شین‌آباد دیگری باشند.

محسن بیگلری، در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در روند بررسی جزئیات کابینه پیشنهادی حسن روحانی و در موافقت با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش سخنرانی کرد.

وی  در ادامه اظهار داشت: آموزش و پرورش وضعیت بحرانی دارد و ما معتقدیم که دو وزارتخانه آموزش و پرورش و علوم به عنوان وزارتخانه‌های بنیادین به ابرمرد و ژنرال نیاز دارند. آیا آقای بطحایی ژنرال است؟ آیا برنامه‌های ایشان پاسخگوی وضعیت بحرانی آموزش و پرورش است و چه برنامه‌ای برای این شرایط بحرانی پیش‌بینی شده است.

وی خواستار شفاف‌سازی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش نسبت به وضعیت صندوق ذخیره فرهنگیان شد و گفت: آیا خود را جای معلمانی گذاشته‌اید که حقوق یک میلیون و یک میلیون و نیم می‌گیرند و مستاجر هستند. برنامه شما برای پرداخت به موقع پاداش پایان خدمت بازنشستگان، معیشت فرهنگیان، وضعیت نیروهای قراردادی و حق‌التدریس و وضعیت مناطق روستایی و مناطق محروم چیست. ۳۰ درصد کلاس‌های مناطق محروم باید منتظر حادثه شین‌آباد دیگری باشند.

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با شخص بطحایی مخالفتی ندارد، گفت: انتظار نداشته باشید یک نفر به عنوان وزیر آموزش و پرورش مشکلات این دستگاه عریض و طویل را حل کند. لازم است همه اعضای کابینه دوازدهم به آموزش و پرورش کمک کنند. می‌طلبد که در آموزش و پرورش طرح تحولی مشابه آنچه در وزارت بهداشت اجرا شد اجرا شود و حقوق و معیشت فرهنگیان ارتقا یابد.

بیگلری ادامه داد: مدیران مدارس برای پرداخت فیش آب و برق بدهکار هستند و برای کارهای خدماتی مدارس هم مشکل دارند. اکنون ۸۰ درصد نیروی خدماتی در مدارس با کمبود مواجه است.

این نماینده اهل سنت مجلس با انتقاد از عدم حضور اهل تسنن و کردها به عنوان مدیرکل در وزارت آموزش و پرورش، خاطرنشان کرد: آقای وزیر باید بگوید که برای ارتقای سطح علمی و جلوگیری از افت تحصیلی دانش‌آموزان و درخشیدن دانش‌آموزان در المپیادهای علمی چه برنامه‌ای دارند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.