نماینده سنقر گفت: آرزوی مردم ایجاد دولت پاک‌دست و مومن بود که گره‌گشایی را وجهه همت خود قرار دهد. اینک رییس‌جمهور برنامه‌ای را معرفی کرده و رای اعتماد بر عهده مجلس است.

به گزارش جماران، جواد حسینی‌کیا، از مخالفان وزرای پیشنهادی روحانی، ضمن انتقاد از کابینه گفت:برنامه حاصل رایزنی با جریان اصلاحات و اعتدال است تا دولت به وعده‌های خود پایبند باشد. اگر بهتر از اینها بود معرفی می‌کردند.  اما مشکل این است که شاید این تیم مثل تیم قبلی نتواند برنامه را اجرا کند.

نماینده مردم سنقر گفت: در قانون، ایجاد سالی بیش از یک و نیم میلیون شغل مطرح است در حالی که دولت ششصد هزار شغل را دارای بستر اجتماعی می‌داند. ما نگرانیم قصه کرمانشاه مظلوم که نرخ بیکاری آن قبل از دولت قبل ۱۹% بود و آخر سال چهارم %۲۲ شد، تکرار شود.

حسینی‌کیا افزود : در این سال‌ها نقدینگی ۲.۵ برابر شده است. میزان سرمایه‌گذاری خارجی افزایش یافته پس مشکل ما  تامین مالی نیست؛  بلکه دکترین ناکارآمد دولت است. اگر بنا باشد سود بانکی بالا بماند و هزینه بالاسری تولید کاهش نیابد و نحوه مدیریت بنگاه‌ها تغییر نکند، فایده ندارد. اگر جهت‌گیری، تولید صادرات کشور نباشد بحران به ما نزدیک خواهد بود و این چیزی است که به درستی ملاحظه می‌شود.

او گفت : مشکل دیگر تجربه زیاد این عزیزان است. شما در برنامه قائل به جوان‌گرایی هستید  ولی در عمل سن کابینه یک سال بالا رفته است.

حسنی کیا با بیان اینکه شیوه اجرای برنامه ششم در برنامه آورده نشده پرسید آیا می‌خواهید به این برنامه مقید باشید؟  چطور یک و نیم میلیون شغل ایجاد می‌کنید تا رشد ۸ درصدی محقق شود؟  برای رشد   ۲.۱ درصد در نفت و ۴.۶ درصد در معدن و ۶.۶ درصد در آب و برق و ۵ درصد در حمل  و نقل و ۵ % در ارتباطات و ۳ و ۴ درصد در  سایر خدمات خواهید رسید؟ این در برنامه دیده نشده است.  

این نماینده با بیان اینکه مهاجرت جدی است، گفت: مطالبات کشاورزان داده نمی‌شود. رییس‌جمهور در حوزه فرهنگ به سبک زندگی اسلامی-ایرانی هیچ اشاره‌ای نکرده در حالی که تاکید رهبری بر سبک زندگی ایرانی اسلامی است. در برنامه بیشتر به مسائل شکلی پرداخته شده تا محتوایی.

او با اشاره به برنامه‌های آموزشی دولت گفت: نظام فناوری دارای شش هدف گفته شده است. در حالی که تربیت و تعالی انسان هیچ جایگاهی ندارد و باید به حوزه علم و آموزش باید نگاه دیگری داشت. اولویت آخر ما نباید آموزش و پرورش باشد. دانشگاهیان نباید در انتهای جدول باشند. 

حسینی‌کیا گفت: درآمد بیمه‌ها را متناسب با هزینه‌ها هماهنگ نکردیم و الان دعوای بین وزارت کار و بهداشت همین است که هزینه‌های بهداشت بالا رفته است. اما باید چاره‌اندیشی می‌کردیم که در حوزه بیمه‌ها هم این سطح درآمد را بالا می‌آوردیم. 

او گفت: در مجموع آنچه ما می‌بینیم این است که این برنامه نیاز به تکمیل دارد؛ نیاز دارد با برنامه ششم توسعه مقید شویم اگر برنامه ششم مد نظر شما باشد. مجلس هم همراه و هم سو با شما گام بر میدارد. ما در مجموع نیاز مند نگاه نو و روحیه جهادی هستیم.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.