گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

آخرین گزینه های وزارت علوم از زبان ظریفیان

ظریفیان خبر داده است که گزینه های وزارت علوم از بین سه نفر انتخاب خواهد شد.

غلامرضا ظریفیان، معاون وزیر علوم در دولت اصلاحات در حاشیه مراسم ختم والده حجت الاسلام محتشمی پور درباره گزینه های نهایی تصدی وزارت علوم در کابینه دوازدهم، به خبرنگار جماران گفت: گزینه نهایی تصدی وزارت علوم از بین آقایان عبدالرضا باقری، سبحان اللهی و معتمدی خواهد بود.

به گزارش جماران، عبدالرضا باقری متولد میبد یزد، استاد پایه 29 و دارای دکترای کشاورزی ( زراعت و اصلاح نباتات) از دانشگاه آدلاید استرالیا بوده و از جمله سوابق مدیریتی و اجرایی وی می توان به : ریاست دانشگاه فردوسی مشهد، قائم مقام معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی و ... اشاره کرد.

محمدعلی سبحان اللهی متولد تبریز نیز که ظاهرا یکی از گزینه های مطرح برای وزارت علوم، متولد تبریز است که از سال 1357 به مدت دو سال نمایندگی حضرت امام در جهاد سازندگی استان آذربایجان شرقی را عهده دار بود و پس از آن در چهار دوره  متوالی به عنوان نماینده مردم تبریز در مجلس حضور داشت.

وی از سال 1375 تا 1380 در سمت های مختلفی از جمله ریاست مــوسسه تحقیقات و آموزش مدیریت وابسته به وزارت نیرو، معاونت پارلمانی و حقوقی وزارت علوم‌،‌تحقیقات و فناوری، معاونت پارلمانی و امور استانها در سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و ریاست هیات مدیره سازمان ملی بهره وری کشور را بر عهده داشته است..

سبحان اللهی در سال 1380 به عنوان استاندار آذربایجان شرقی منصوب  شد و تا سال 1384 این سمت را در اختیار داشت. وی در سال 92 و با حکم فرجی دانا ویزر وقت علوم به ریاست دانشگاه خوارزمی منصوب شد.

محمدعلی سبحان اللهی عضو هیات علمی گروه مهندسی صنایع دانشکده فنی دانشگاه خوارزمی است.

سید احمد معتمدی (متولد ۱۳۳۲، تهران) رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر، مشاور وزیر ارتباطات در امور علمی و پژوهشی و عضو شورای راهبری این وزارت در دولت یازدهم و وزیر اسبق ارتباطات و فناوری اطلاعات در دولت دوم محمد خاتمی از سال ۱۳۸۰ تا ۱۳۸۴ بوده‌است.

 

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.