گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در گفت و گو با جماران؛

رئوفیان: امیدوارم اصولگرایی ناب با محوریت ناطق شکل گیرد

"متاسفانه امروز کسانی داعیه دار شده اند و به عنوان اصولگرایان دو آتشه عرض اندام می کنند که با نوع نگاه، روش، رفتار و گفتمانی که به نام اصولگرایی از خودشان نشان داده اند، چهره ای خشن از اصولگرایی را در مرآ و منظر به نمایش گذاشته اند."

«این افراد آدرس گم کرده اند و فکر میکنند این شیوه، شیوه ایست که میتواند به عنوان اصولگرایی ناب مطرح شود. در حالی که دچار یک خطای فاحش شده اند و هم خودشان را به نابودی میکشانند و هم اصولگرایی را.»

ابوالقاسم رئوفیان، دبیرکل حزب اسلامی ایران‌زمین در گفت و گو با خبرنگار جماران درباره اظهارنظرها راجع به بازنگری در اصولگرایی، گفت: اصولگرایی، اصولگرایی است؛ تغییر نمیکند. اصولگرایی یعنی پایبندی به مبانی انقلاب و وفادار ماندن به الزامات انقلابی گری. این اصولگرایی است و هیچگاه هم تغییر نمیکند. کهنه اصولگرایی ونواصولگرایی نداریم، اصولگرایی اصولگرایی است،اصولگرایی ناب همان است که رهبری مبانی اش را برشمردند، دیگر نو وکهنه ندارد، مگر اسلام نو و اسلام کهنه داریم که اصولگرایی نو و کهنه داشته باشیم؟!

رئوفیان در ادامه گفت: شاید اشکال روش ها و نوع نگاه به مشی اصولگرایانه است. این است که متاسفانه دچار آسیب شده و به لحاظ رویکرد ها اصولگرایی مسیر انحرافی را در پیش گرفته است. یعنی کسانی که خودشان را در حال حاضر پیش قراولان اصولگرایی میدانند به انحراف دچار شده اند؛ وگرنه در ابتدا حضراتی مانند آیت آلله مهدوی کنی، آیت الله هاشمی رفسنجانی یا کسانی مانند آقای ناطق نوری؛ همچنان به آن مبانی پایبند هستند کسانی هم که دربین ما نیستند مادام که در قید حیات بودند، پایبندی خود را به این مبانی نشان میدادند. این افراد در گفتار و عمل اصولگرایی را نشان  دادند. گفتمان اصولگرایی همان گفتمانی است که ما در سخنان این افراد، نوع ادبیات و نگاه این افراد به مسائل مختلف میدیدیم.

دبیرکل حزب اسلامی ایران‌زمین همچنین گفت: متاسفانه امروز کسانی داعیه دار شده اند و به عنوان اصولگرایان دو آتشه عرض اندام میکنند که با نوع نگاه، روش، رفتار و گفتمانی که به نام اصولگرایی از خودشان نشان داده اند، چهره ای خشن از اصولگرایی را در مرآ و منظر به نمایش گذاشته اند. این افراد به پیام و ماهیت اصولگرایی اجحاف کرده اند. لذا من اشکال را در روش ها و رویکردهایی میبینم که با اصولگرایی که مقام معظم ذهبری فرموده اند و در کلام امام به آنها اشاره شده، مغایر است.

وی افزود: این افراد شاخصه ها را گم کرده اند و به مردم آدرس غلط میدهند و جامعه را نسبت به اصولگرایی بدبین میکنند. وگرنه اصولگرایی ناب همان اصولگرایی است که عقلای جبهه بزرگ اصولگرایی و حتی عقلای جبهه اصلاح طلبی به آن پایبندی نشان داده اند. عده ای معتقدند اصولگرایی به یک بازتعریف، بازنگری ومهندسی در نوع حرکت رفتارها وادبیات نیاز دارد. قطعا اگر فکری به حال این مسئله نشود، اصولگرایی چنان آسیب جدی خواهد دید که حالا حالا ها قد علم نخواهد کرد.

رئوفیان در ادامه با انتقاد از کسانی که از نو اصولگرایی سخن میگویند،گفت:این افراد آدرس گم کرده اند و فکر میکنند این شیوه، شیوه ای است که میتواند به اصولگرایی ناب منتهی شود درحالی که دچار یک خطای فاحش شده اند و هم خودشان را به نابودی می کشاندو هم چهره نامطلوبی از اصولگرایی به نمایش می گذارد. برخی با همین مبنا چنان رفتارهایی از خود نشان میدهند که تاسف برانگیز است. مثلا همین ماجرای اخیر که خود را در کنار کسی مانند تتلوقرار میدهند. من واقعا تاسف وتاثر خود را از رویکرد آقای رئیسی در رقابت های انتخاباتی اعلام میکنم. واقعا چرا آقای رئیسی موضع خود را نسبت به یک خواننده زیر زمینی که شناسنامه روشنی هم دارد به ظور شفاف بیان نمیکند؟

این فعال سیاسی اصولگرا ادامه داد: من باشاکله فکری وویژگیهای شخصیتی آقای رئیسی بیگانه نیستم وایشان راشخصیت مثبتی ارزیابی می کنم اگرچه مناسب ریاست جمهوری ندانسته و نمیدانم اما اشکال و ایراد من به نوع رفتار و رویکردشان به شخص تتلوست که با اینکار خودشان را در مظان اتهام قرار دادند. امروز کسانی مانند رسایی از این جریان سو استفاده  میکنند. کسانی مانند آقای ضرغامی، نقوی حسینی که خود را پیش قراولان اصولگرایی میدانند، به گمان من معیار و شاخصه نزدیکی با کسی مانند تتلو را همان نزدیکی مقطعی رئیسی با این شخص میدانند. رئیسی باید نسبت به این مسئله اعلام موضع کنند.  برخی مسائل اخیر هم که کسی مانند آقای رسایی چهره شاخص آن بود، جریانی است عامدا و نه از روی غفلت، به اصولگرایی آسیب میرسانند. اما اکثریت از روی ناآگاهی است که باید مشی خود را اصلاح کنند. 

رئوفیان ادامه داد: من فکر میکنم کسی میتواند طلایه دار حرکت اصولگرایی باشد که قاطبه اصولگراها و حتی اصلاح طلبان معتدل او را قبول داشته باشند. کسانی که بر اساس عقلانیت و خرد سیاسی عمل میکنند و قواعد بازی را میدانند، میتوانند با طلایه داری کسی مانند ناطق نوری برنامه ریزی کنند. به نظر من راه چاره این است که اگر اصولگرایی ناب میخواهد جان تازه ای به خود بگیرد، باید با محوریت ناطق نوری که شایسته ترین فرد برای احیای جبهه اصولگرایی است، راه خود را به پیش ببرد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.