گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در گفت و گو با جماران؛

حسین کاشفی: برخی دست از ناامید سازی جوانان نسبت به آینده کشور برنمی دارند

بدون شک توجه به اقشار ضعیف و محروم در جامعه از سوی دولت می تواند وضعیت آنها را بهبود بخشد. دولت همچنین باید با توانمندسازی این اقشار، اوضاع زندگی آنها را تغییر دهد.

یک استاد دانشگاه گفت: پس از برگزاری دو انتخابات اخیر و پیروزی لیست امید که مورد حمایت تمام قد اصلاح طلبان و شخصیت هایی چون رئیس دولت اصلاحات، سیدحسن خمینی و علی اکبر ناطق نوری قرار داشت، این انتظار می رود افرادی در کابینه قرار گیرند که مقبولیت و صلاحیت لازم را برای مدیریت داشته باشند و دارای نگاهی مردمی باشند. همچنین از ویژگی های پاکدستی و همراهی با دولت برخوردار باشند.

حسین کاشفی در گفت و گو با خبرنگار جماران، در خصوص لزوم توجه دولت و  اصلاح طلبان به اقشار محروم اظهار داشت: بدون شک توجه به اقشار ضعیف و محروم در جامعه از سوی دولت می تواند وضعیت آنها را بهبود بخشد. دولت همچنین باید  با توانمندسازی این اقشار، اوضاع زندگی آنها را تغییر دهد. بدون شک اقشاری هستند که قادر به انجام کار و کسب درآمد برای خود نیستند که باید مورد توجه دولت و اصلاح طلبان قرار گیرند.

وی افزود: البته یاری رسانی به این افراد نباید شبیه اقدامات پوپولیستی اصولگرایان و سوءاستفاده آنان از محرومان برای مقاصد انتخاباتی و سیاسی باشدف زیرا به طور حتم نه دولت و نه اصلاح طلبان به دنبال اقداماتی از این قبیل نیستند.

کاشفی همچنین گفت اصلاح طلبان که همواره یکی از مهم ترین دغدغه هایشان تامین شدن حقوق تمامی اقشار جامعه است نباید نسبت به این موضوع بی تفاوت باشند. این جریان باید با برنامه ریزی های درازمدت زمینه های رشد و رفاه اقشار محروم در کشور را فراهم کند.

این فعال سیاسی با بیان اینکه دولت و احزاب اصلاح طلب باید برای چگونگی مواجهه با حاشیه نشینی و فقر برنامه داشته باشند، افزود: رفع این معضل که با وضع اشتغال و اقتصاد ارتباط مستقیم پیدا می کند وابسته به برقراری امنیت و آرامش در کشور است.

این استاد دانشگاه در ادامه افزود: متاسفانه عده ای در کشور تلاش می کنند تا هر موضوعی را با نگاه سیاسی بنگرند. باید گفت که دید نفی گونه و تخریبی نمی تواند راهگشای حل معضلات و مشکلات در کشور باشد. درصورتی که باید این کشور را متعلق به همه دانست که همگان در قبال اتفاقات رخ داده در آن مسئولند. هیچکس نمی تواند خود را مستثنی بداند و از بار مسئولیت شانه خالی کند. متاسفانه عده ای در کشور با زیر پا گذاشتن اخلاق سیاسی به دنبال تخریب و نفی دیگران هستند همانطور که در سالهای اخیر هجمه های بی سابقه ای را علیه جریان اصلاح طلبی  به راه انداختند و حتی مدعی شدند که جنازه اصلاحات را تیرباران کردند که البته در این سالها مشخص شد که تخریب های آنها کمترین تاثیری در اقبال عمومی به این جریان نگذاشته است. چنین افرادی باید بپذیرند که جامعه متعلق به همه است و باید با افکار و طیف های مختلف سیاسی وارد گفت و گو شوند.

وی گفت: ما وقتی از جامعه دینی حرف می زنیم دیگر نمی توان به بداخلاقی ها در آن دامن زد. متاسفانه این بداخلاقی ها امروز در رسانه ها و تریبون های برخی از مدعیان اصولگرایی وجود دارد. تخریب ها و هجمه ها در کشور در حالی انجام می شود که امروزه جامعه و علی الخصوص جوانان بیش از پیش نیازمند امید هستند. چنین رفتارهایی باعث می شود جوانانی که دارای آینده روشنی هستند غرور ملی و اقتدار ملی خود را زیرپا بگذارند و نسبت به رشد و پویایی خود در جامعه ناامید شوند.

وی با اشاره به اقدامات برخی افراد در کشور گفت: متاسفانه برای مخالفان دولت، نه انسجام و وحدت ملی و نه منافع ملی مطرح نیست بلکه تنها تخریب مدنظرشان است. این درحالیست که آنها مدعی انتقاد هستند اما درعین حال مرزهای انتقاد را می درند و به تخریب مخالفین خود می‌پردازند که این امری مذموم است. درواقع این افراد نشان دادند که نه  مصلح اجتماعی هستند و نه اعتقادی به سازندگی و توسعه کشور دارند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب با اشاره به دو انتخابات اخیر اظهار کرد: مردم در دو انتخابات اخیر، از میان دو جریان فکری، دست به انتخاب زدند و نشان دادند که به دنبال راستی و پاکدستی هستند و از هرگونه فریب و دروغ بیزارند. مردم انتخاب خود را کردند و حالا این نوبت سیاسیون است که باید به این انتخاب احترام گذارند و به خواست مردم تن دهند. با توجه به اوضاع بین المللی فعلی،  ما باید همه تهدیدها را تبدیل به فرصت کنیم و ایرانی را به نمایش بگذاریم که اهل گفت و گو و منطق و فرهنگ است.

کاشفی تصریح کرد: متاسفانه برخی افراد در داخل همگام با دشمنان خارجی تلاش می کنند تا بحث ایران هراسی دوباره مطرح شود و حتی پس از شکست در انتخابات اخیر نیز دست از ناامید سازی جوانان نسبت به آینده و پیشرفت کشور برنمی دارند. مسلما کشوری که دارای مردمی ناامید باشد نه پیشرفتی برایش حاصل می شود و نه به رشدی موثر دست می یابد. این افراد بطور کامل با اخلاق و اخلاق مداری در سیاست بیگانه شدند. باید همه مسئولین و نخبگان در کشور به صحنه بیایند و نگذارند اعتماد عمومی به نظام آسیب ببیند و کشور روبه تضعیف شدن پیش رود. کسانی که در جهت تخریب و تضعیف کشور حرکت می کنند نه با اخلاق و ارزش های اسلامی نزدیکی دارند و نه منافع ملی را مدنظر دارند.

وی در ادامه با اشاره به مطالبه عمومی جامعه بعد از انتخابات گفت: پس از برگزاری دو انتخابات اخیر و پیروزی لیست امید که مورد حمایت تمام قد اصلاح طلبان و شخصیت هایی چون رئیس دولت اصلاحات، سیدحسن خمینی و علی اکبر ناطق نوری قرار داشت. این انتظار می رود افرادی در کابینه قرار گیرند که ضمن مقبولیت و صلاحیت لازم برای مدیریت، دارای نگاهی مردمی باشند. همچنین از ویژگی های پاکدستی و همراهی با دولت برخوردار باشند. این مساله از آنجا دارای اهمیت است که بالاخره دولت در تحقق شعارهای انتخاباتی خود که خواسته عموم رای دهندگان نیز بوده است نیازمند همراهی و همدلی بیشتر در کابینه خود است.

این فعالب سیاسی اظهار کرد: از سوی دیگر، شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز باید در این دوره به مشکلات شهری نظیر ترافیک و آلودگی هوا و صدور مجوزهای غیرقانونی مسکن و ... توجه ویژه ای نشان دهند و همچون امینی پاکدست حافظ و امانتدار رای مردم باشند. اصلاح طلبان هم باید عملکرد اعضای لیست حمایتی خود را رصد کنند، زیرا مردم با اعتمادی که به این جریان داشتند به لیست حمایتی آنها رای دادند. اصلاح طلبان باید همواره شعارها و برنامه هایی که پیش از انتخابات از سوی دولت و منتخبان شورا به مردم داده شده را رصد و در صورت لزوم پیگیری نمایند. این جریان باید مشکلات را کارشناسی کند دولت و شوراها نیز باید فضایی را ایجاد کنند تا بتوان در آن با کارشناسی معضلات و مشکلات کشور، زمینه تحقق شعارها و برنامه های مختلف فراهم شود.

وی در پایان تصریح کرد: مردم در انتخابات به وظیفه خود عمل کردند و حالا نوبت مسئولان است که به وعده های خود جامه عمل بپوشانند و این امیدواری وجود دارد که با انتخابی که برای کابینه جدید صورت می گیرد و همچنین معرفی شهردار آینده تهران، افرادی معرفی شوند که بتوانند پاسخ مثبتی به مطالبات عمومی جامعه دهند و از سوی دیگر احزاب و تشکل های اصلاح طلب نیز همراهی کنند تا برنامه های دولت و شوراها اجرایی شود. که البته این امر مانع انتقاد آنها از نقاط ضعف و کاستی ها نخواهد بود. همه باید کاری کنند جوانان که سرمایه های اصلی کشور هستند احساس امید کنند و فردا برایشان به مراتب بهتر از روزهای گذشته باشد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.