پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

سی و ششمین سالگرد شهدای هفتم تیر در حوزه علمیه امام حسن مجتبی (ع)؛

رفیعی: ما امروز به تفکر شهید بهشتی نیاز داریم/ حذف هیچ جناحی ممکن نیست

عصر پنجشنبه (8 تیر ماه) سی و ششمین سالگرد شهدای هفتم تیر با حضور جمعی از روحانیون و شخصیت های سیاسی از جمله حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر ناطق نوری، حجت الاسلام و المسلمین سید سراج الدین موسوی، محمود واعظی، عباس آخوندی، ولی الله سیف، محسن اسماعیلی، حجت السلام و المسلمین مجید انصاری، حجت الاسلام و المسلمین علی یونسی، حجت الاسلام و المسلمین احمد احمدی، غلامرضا حیدری، محسن مهرعلیزاده، حجت الاسلام و المسلمین سید رضا اکرمی، جواد امام، حسن غفوری فرد، حجت الاسلام و المسلمین قدرت الله علیخانی،  علی جنتی، علیرضا بهشتی، محمدرضا بهشتی، حمیدرضا آصفی، انوشیروان محسنی بندپی، حسن بیادی و... در حوزه علمیه امام حسن مجتبی (ع) لواسان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار جماران، حجت الاسلام و المسلمین ناصر رفیعی در این مراسم با تأکید بر جایگاه شهید از نظر قرآن و روایات گفت: بنیانگذار کبیر انقلاب بعد از حادثه هفتم تیر فرمودند ما برادران ارزشمندی را از دست دادیم که برای ما اشداء علی الکفار و رحماء بینهم بودند.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه ما امروز به تفکر آیت الله بهشتی نیاز داریم، اظهار داشت: وقتی من به هامبورگ رفتم بعضی از آلمانی ها می گفتند جذب ما به اسلام و دین به خاطر آیت الله بهشتی بود.

وی در خصوص ویژگی های آیت الله شهید بهشتی گفت: در یکی از سخنرانی های شهید بهشتی در قم عده ای را دستگیر کردند و شهید بهشتی گفت اگر به من توهین کردند رها کنید و اگر به نظام توهین کردند رها نکنید و بعد از آن سخنرانی فرموده بودند کاری کنیم که امام خرج نشود و باید مردم نارسایی ها را به پای ما بنویسند، نه امام و انقلاب ننویسند.

رفیعی افزود: ایشان فرموده بود ما این انقلاب را فرزند خودمان می دانیم و نباید نظام قربانی شود. این چیزی است که مرحوم بهشتی به دنبال آن بود. آیت الله بهشتی چتر بود و فرمود باید سیاهی ها و سفیدی ها، خوبی ها و بدی ها را با هم ببینیم. 

وی ادامه داد: این انقلاب و نظام با وحدت و کنار هم بودن حفظ می شود. به خدا قسم این دنیا نه برای اصلاح طلب می ماند و نه برای اصولگرا؛ چرا سر سفره این انقلاب با هم نمی نشینید؟ حذف هیچ جناحی ممکن نیست. اگر کسی جلوی نظام و ولایت فقیه است محکم جلوی او بایستید. اما اگر کسانی خطوط قرمز نظام یعنی وصیت نامه امام و اصل ولایت فقیه را قبول دارند، سیاهی و سفیدی را با هم ببینیم.

این استاد حوزه و دانشگاه در بخش پایانی سخنان خود مردم داری، رسیدگی به مردم، تواضع، بی آلایشی، اهمیت به بیت المال و پیروی از ولایت فقیه را از ویژگی های اخلاقی شهید عباسعلی ناطق نوری دانست.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.