گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در گفت و گو با جماران؛

دبیرکل مؤتلفه اسلامی: نامزدهایی که با زبان ریاضی به مردم قول می دهند باید ظرفیت های کشور را مطالعه کنند/ نامزدها احترام همدیگر را حفظ کنند

نامزدهای ریاست جمهوری باید با مطالعه ظرفیت های کشور به مردم وعده بدهند و من امیدوارم نامزدهایی که با زبان ریاضی می خواهند به مردم قول دهند این دو نکته را رعایت کنند.
محمد نبی حبیبی

دبیر کل حزب مؤتلفه اسلامی با تأکید بر اینکه وعده های داده شده باید در چهارچوب امکانات کشور باشد، گفت: اعداد و ارقامی که نامزدها می گویند باید مطالعه شده و کارشناسی شده باشد.

متن گفت و گوی خبرنگار جماران با محمدنبی حبیبی را در ادامه می خوانید:

آقای حبیبی! فضای انتخابات ریاست جمهوری را چطور ارزیابی می کنید؟

من معتقدم که فضای فعلی انتخابات ریاست جمهوری فضای نسبتا خوبی است و اینکه 6 نامزد ریاست جمهوری هم تمام پیشنهادات، نظرات و عملکرد و برنامه های آینده خود را از طریق رسانه ملی به مردم اعلام می کنند، فضای مطلوبی است که از خرج های کلان انتخاباتی گذشته جلوگیری می کند . من فضای فعلی را فضای مثبتی تلقی می کنم.

شعارها و وعده هایی که توسط کاندیدا داده می شود فکر می کنید که چقدر تحقق پذیر است؟

قاعدتا وعده هایی که داده می شود باید در چهارچوب امکانات کشور باشد. بنابر این خوب است که نامزدها اگر قولی می خواهند به مردم بدهند که کار ویژه ای را انجام دهند مثلا اگر لازم است که مجلس آن را تصویب کند لااقل این شرط را بگذارند که آنها پیشنهاد دهنده هستند و اگر مجلس تصویب کند آن کار را انجام خواهند داد.

دوم اینکه نامزدهای ریاست جمهوری باید با مطالعه ظرفیت های کشور به مردم وعده بدهند و من امیدوارم نامزدهایی که با زبان ریاضی می خواهند به مردم قول دهند این دو نکته را رعایت کنند.

بهترین روش برای روشن کردن افکار عمومی از نظر شما چیست؟

به نظر من اینکه در جمهوری اسلامی پس از چندین سال در سال های گذشته تصمیم گرفته شد که مخصوصا نامزدهای ریاست جمهوری مطالب خود را از طریق رسانه ملی، که برد تبلیغاتی بیشتری نسبت به دیگر رسانه ها دارد، اعلام کنند ظرفیت و زمینه خیلی خوبی برای نامزدهای ریاست جمهوری فراهم کرده است.

مناظره اول را چطور دیدید؟

مناظره لازمی بود اما آنجایی که بحث تهمت و توهین پیش می آید نامزدها باید مراقب باشند که ضمن بیان انتقادات خود بدون هیچ پرده پوشی، توهین و تهمتی گفته نشود.

نظر شما در مورد اینکه در چند مورد کاندیدا از قالب تعیین شده توسط صدا و سیما دور شدند چیست؟

من معتقدم کاندیدا ها باید آیین نامه مناظره را رعایت کنند و از موضوع خارج نشوند.

پیشنهاد شما برای بهتر و دقیق تر برگزار شدن مناظره های پیش روی چیست؟

نامزدها احترام همدیگر را حفظ کنند، اعداد و ارقامی که می گویند مطالعه شده و کارشناسی شده باشد؛ اگر نسبت به یک موضع نامزدی انتقاد دارند به هیچ وجه خودشان را سانسور نکنند ولی با بهترین ادبیات این انتقاد را داشته باشند و بیشتر روی برنامه هایی که در صورت رئیس جمهور شدن برای اداره کشور دارند، تکیه کنند. اگر اینها رعایت شود به نظر من از مناظره به نحو شایسته ای می توان استفاده کرد.

فکر می کنید در نهایت اجماع اصولگرایان حاصل می شود؟

امیدواری من نسبت به این قضیه زیاد است.

احتمال کناره گیری آقای میرسلیم به نفع کاندیدای اصولگرایان وجود دارد؟

فعلا نسبت به افراد اظهار نظر نمی کنم ولی تأکید می کنم که آقای میرسلیم در ورود به انتخابات بسیار جدی هستند.

نظر شما در مورد تشکیل ستاد اصولگرایان حامی آقای روحانی چیست؟

چون هیچ توضیحی راجع به محتوای جبهه ای که اعلام کردند یا اساسنامه، مرامنامه و خط مشی آنها اعلام نشده من ترجیح می دهم که فعلا در این مورد اظهار نظر نکنم.

سؤال آخر، پیش بینی شما از استقبال مردمی انتخابات چیست؟

نظرسنجی هایی که تا به حال انجام شده نشانگر مشارکت وسیع مردم در انتخابات است و ما هم دعا می کنیم که همین موضوع تحقق پیدا کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.