نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی با انتقاد از مطرح شدن صحبت های حاشیه ای در اولین مناظره کاندیدای ریاست جمهوری، تأکید کرد: در نهایت کسی که مناظره را سیاسی کرد ضربه خورد.

 

متن گفت و گوی خبرنگار جماران با حجت الاسلام و المسلمین محمد اشرفی اصفهانی را در ادامه می خوانید:

 

ارزیابی شما از فضای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری چیست؟

به نظر می رسد کم کم دارد در مردم شور و هیجان به وجود می آید. هر روز شاهد هستیم که کم کم فضا هیجانی، با شور و نشاط می شود و روز به روز فعالیت گسترده تری شاهد هستیم و ان شاء الله در روز های آینده بهتر خواهد بود.

 

به نظر شما مناظره اول چطور بود؟

این مناظره بسیار خوب بود. آقایان جهانگیری و روحانی خیلی خوب پاسخ ادعاهای مطرح شده توسط یکی از کاندیدا را دادند. مناظره اول سیاسی نبود اما متأسفانه یکی از کاندیدا قضیه را سیاسی کرد و جوابش را هم گرفت. زیبنده کسی که می خواهد رئیس جمهور شود نیست که در اولین مناظره و آن هم در بحث های اجتماعی به سمت مطرح کردن حرف های سیاسی، و آن هم حرف هایی که هیچ مبنای درستی ندارند، برود و به جای مطرح کردن برنامه های خود در حوزه های اجتماعی بحث های سیاسی را مطرح کند. ولی در نهایت کسی که مناظره را سیاسی کرد ضربه خورد.

 

موفق ترین کاندیدا در این مناظره چه کسی بود؟

به نظر من نفر اول این مناظره آقای جهانگیری و نفر دوم آقای روحانی بود.

 

فکر می کنید که در این مناظره کاندیدا توانستند حرف های خودشان را بزنند؟

بخش کوچکی از مسائل و مشکلات کشور در این مناظره بیان شد که در واقع حاشیه مسائل مهم کشور بود. باید منتظر مناظره های بعدی بود تا شاید در این مناظره ها به جای مطرح کردن مسائل حاشیه ای به اصل مسائل بپردازند و به جای سیاسی کردن مباحث به سمت ارائه برنامه های خود برای اداره کشور بروند.

البته به نظر من مردم به مناظره های تک به تک بیشتر توجه خواهند کرد. اگر می توانستیم مناظره های رو در رو را در این دوره از انتخابات داشته باشیم مردم بهتر می توانستند تشخیص دهند که چه کسی برای اداره کشور برنامه دارد و چه کسی برای بازی سیاسی وارد کارزار انتخابات شده است. چون در مناظره رو در رو وقت بیشتری به کاندیدا اختصاص می یابد، آنجا نمی توانند به بیان جملات مقطع و ادعاهایی که شاید خودشان هم در صحت آنها شک دارند، بپردازند و زمان کافی برای بسط مطلب و حجت و دلیل و برنامه خواستن از آنها وجود دارد.

 

در نهایت این رقابت شش نفره به کجا ختم می شود؟

مسلما آقای روحانی رئیس جمهور خواهد بود؛ شک نکنید.

 

پیش بینی شما از حضور مردم در صحنه و استقبال از این انتخابات چیست؟

ما بسیار خوشبین هستیم که مردم با حضور شکوهمند و حداکثری خود در پای صندوق های رأی پاسخ تمام رفتارهای افراد را بدهند و مشخص شود که سلیقه آنها به کدام سمت است. چون مردم ما در گذشته نشان دادند که هوش سیاسی سرشاری دارند و به خوبی می توانند مصلحت حال و آینده خود را تشخیص دهند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.