پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

دبیر اجرایی کنگره بزرگداشت آیت الله سید مصطفی موسوی خمینی:

اولین جرقه های بیداری اسلامی توسط پدر امام در منطقه زده شد

سید مهدی ساداتی در کنگره بزرگداشت آیت الله سید مصطفی موسوی خمینی گفت:اولین جرقه های بیداری اسلامی توسط پدر امام در منطقه زده شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران از خمین سید مهدی ساداتی، دبیر اجرایی کنگره بزرگداشت آیت الله شهید سید مصطفی خمینی و فرماندار خمین در اولین روز این کنگره اظهار کرد: پدر امام خمینی یکی از تاریخ سازان کشور است که تاثیرگذاری او تنها به برافراشتن بیرق ظلم ستیزی در دوره مظفری مربوط نمی شود، بلکه نقش مؤثر ایشان در برافروختن اولین بیداری های اسلامی در منطقه و همچنین تربیت سرآمد ترین نابغه دهر روح الله بت شکن قرن نباید از قلم بیافتد.

ساداتی افزود: خمین سرزمین آفتاب و میعادگاه بزرگ مرد قرن و گهواره ایست که مأمن حلم و علم امام خمینی بوده است. ارج نهادن به مقام شامخ بزرگان و پرداختن به بزرگی ها و کرامت های آنها، درهای رحمت بیکران الهی را می گشاید. چگونه ممکن است یک انسان به تنهایی طراح یک سمفونی عالم گیر گردد؟ زیبایی شرافت و کرامت انسانی جملگی در سیمای خمینی کبیر نمود و بروز پیدا می کندو اوراق دفتر زمان هر چه بیشتر ورق می خورد لایه های کامل تری از روح الله عیان می شود.

دبیر اجرایی کنگره چشمه آفتاب ادامه داد: خوشحالیم که با هدف پرداختن به ابعاد شخصیتی و دست آوردهای زندگی مردی گرد آمده ایم که فرزند خلفش جهانی را مبهوت شکوه و فرزانگی خویش ساخت. ابعاد شخصیتی حضرت آیت الله سید مصطفی موسوی مجتهد کمره که روح تدین و جوهر تمدن بود، پس از عروج ملکوتی و مظلومانه اش عیان تر شد.حضرت آیت الله سید مصطفی موسوی کمره، در شرایط و اوضاع نابسامانی پرچم هدایت به دست گرفته و داد اخلاق مداری و دینداری سر دادند؛ گویی مقرر بوده تا شناسنامه این دیار به نام خاندان خورشید خمین ثبت شود.

وی افزود: اگرچه ایشان 4 سال پیش از پیروزی انقلاب مشروطه به شهادت رسیدند اما می توان گفت علم و دانش آمیخته با روحیه جهادی ایشان که نتیجه تلمذ از اساتید و مراجع برجسته عصر خویش بود، بی تاثیر در روشنگری مردم و بیداری اسلامی آن دوران نبود.

فرماندار خمین در پایان با معرفی مختصات جمعیتی زادگاه امام اشاره کرد: شهرستان خمین با جعمیت 108 هزار نفر و مساحت 2314 کیلومتر مربع در جنوبی ترین نقطه استان مرکزی واقع شده و نقطه مواصلاتی سه استان اصفهان، لرستان و مرکزی است. این شهرستان عالم خیز، در طول زمان دین خویش را به انقلاب و رهبری و نظام ادا نموده و با اهدای 1000شهید به اسلام و نظام و کشور نام خود را بر دیباچه داستان عشق و ایثار حک کرده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.