یادگار امام دوشنبه ظهر به دعوت حجت الاسلام و المسلمین سید جواد شهرستانی نماینده تام الاختیار آیة الله العظمی سیستانی، در کارگاه ساخت ضریح امامین عسکریین حضور پیدا کرد و از نزدیک با نحوه ساخت ضریح آشنا شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران ، در این بازدید که حجج اسلام سید یاسر و سید علی خمینی، استاد موحد خطاطِ کتیبه ضریح، مسئول ستاد عتبات، مسئول و کلید دار حرمین عسکریین و جمعی از اساتید حوزه علمیه قم نیز حضور داشتند، سید حسن خمینی برای لحظاتی بر نقره ضریح آن دو امام همام، قلم زد.
در این دیدار یک ساعته یادگار امام با چگونگی کار در این کارگاه آشنا شد و با هنرمندان مشغول در این کارگاه به گفتگو پرداخته و تلاش آنان را اقدامی با ارزش ودارای اجر معنوی دانست.
همچنین کلید دار حرمین عسکریین که برای دیداری چند روزه به ایران سفر کرده است ،از روند ساخت حرم امام هادی(ع) و امام حسن عسگری(ع) در سامرا گزارشی ارائه داد.
سید حسن خمینی در این دیدار ضمن تقدیر و تشکّر از اهتمام حضرت آیت الله العظمی سیستانی و نقش ارزشمند حجة الاسلام و المسلمین شهرستانی، با هنرمندان مختلفی که این اثر را طراحی و اجرا می کردند گفتگو کرد و این کار را مایه خیر و برکت برای ملت ایران و عراق دانست.
لازم به ذکر است که ضریح مطهر امام هادی(ع) و امام عسگری (ع)به دستور آیت الله العظمی سیستانی و با مدیریت دفتر ایشان در قم، ساخته می شود. این اثر گرانقدر که از وجوه تبرعی و هدایای مردمی در دست تهیه است،از آثار ارزشمند هنری نیز به حساب می آید

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.