پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

پروفسور اسپادو فورا در بازدید از بیت امام خمینی (س)

انتظار نداشتم با چنین زندگی ساده ایی روبرو شوم

محققان و پژوهشگران در زمینه های سلوهای بنیادی، باروری و ناباروی و اخلاق پزشکی که برای شرکت در دوازدهمین کنگره بین المللی رویان و همچنین هفتمین کنگره بین المللی سلول های بنیادی به کشورمان سفر کرده اند چهارشنبه شب از حسینه جماران و بیت حضرت امام (س) و همچنین نگارخانه جماران دیدار کردند.
این نخبگان علمی ضمن بازدید از حسینیه جماران به سوالات خبرنگار جماران نیز پاسخ گفتند.
امام خمینی تغییرات عظیم و زیربنایی در جهان ایجاد کردند.
این جمله را پروفسور اسپادوفورا در گفت و گو با پایگاه خبری و اطلاع رسانی جماران بیان کرد. وی که از محققان و پژوهشگران شرکت کنند در دوازدهمین کنگره بین المللی رویان است به همراه دیگر نخبگان رویان از بیت امام خمینی(س) و حسینیه جماران دیدن کرد.
پروفسور اسپادو فورا در این گفت و گو در پاسخ به این سوال که از چه زمانی با اندیشه های امام (س) آشنا شده است گفت :‌ از زمانی که انقلاب اسلامی در ایران شروع شد من با امام آشنا شدم و با این که به عنوان یک فرد غربی نقطه نظرات و دین متفاوتی دارم معتقدم که امام خمینی تغییرات عظیم و زیر بنایی در جهان ایجاد کردند.
وی همچنین گفت : ‌دید ما این است که دین موضوعی فردی است و ربطی به سیاست و بقیه امور ندارد ولی امام خمینی آمدند و دین و دیگر مسائل زندگی را با هم بیان کردند و چنین تفکری برای ما بسیار عجیب و غیر منتظره بود.
این پژوهشگر سخنان خود را این گونه ادامه داد :‌امام خمینی دین و سیاست و دیگر مسائل روزمره را با هم ادغام کردند و بنده به عنوان یک فرد غربی معتقدم که این تغییرات نسبت به قبل بسیار متفاوت و در خور توجه است.
پروفسور اسپادو فروا در پاسخ به این سوال که زندگی امام (س) را چگونه دیدند گفت :‌زندگی ساده امام خمینی نکته ای بود که باعث می شد من بسیار به ایشان احترام بگذارم و این نوع زندگی جای تقدیر و تشکر دارد.
وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این که آیا این زندگی که هم اکنون مشاهده کردند با آنچه در ذهن داشتند مطابقت داشت یا خیر گفت : مشاهده چنین زندگی ساده ای با آنچه من در ذهن داشتم کاملا متفاوت بود و من بسیار غافلگیر شدم. آن چیزی که من از بیت امام دیدم با آن چیزی که از رهبرهای دیگر دیده بودم که در کاخ ها و قصرهای مجلل زندگی می کردند بسیار غیر منتظره بود و انتظار نداشتم با چنین زندگی ساده ایی روبرو شوم.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.