گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در گفت و گو با جماران؛

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس: آرا باطله متعلق به افرادی است که به مسئولان اعتراض دارند/ مسکن، خودرو و بحث بازار سه دغدغه مهم مردم است/ مردم از مشکلات اقتصادی و معیشتی خسته هستند

سارا فلاحی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی به جماران گفت: زمانی که یک جوان ایرانی به یک کشور همسایه می‌رود و می‌بیند جاده و امکانات ندارند، ولی ماشین آخرین سیستم سوار می‌شوند به او برمی‌خورد. باید این مقدار ثروت مدیریت شوند که کشور ما پیش‌قراول توسعه شود.

پایگاه خبری جماران: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت:  امروز مردم ما از مشکلات اقتصادی و معیشتی خسته و زخمی هستند. من امیدوار هستم که مجلسی داشته باشیم که به طور یکدست در خدمت مردم باشد، منافع مردم را لحاظ کنند و منافع گروهی و سیاسی را به منافع مردم ترجیح ندهد و برخورد سیاسی با منافع ملی نکند، چرا که ما خیلی از این موضوع ضربه خورده‌ایم. یعنی طرف می خواهد گروه و حزب خود به هر قیمتی در عرصه بماند؛ حتی به قیمت ذبح منافع ملی! 

سارا فلاحی در خصوص آمار آراء باطله در انتخابات مجلس، به خبرنگار جماران گفت: آراء باطله متعلق به افرادی است که چهارچوب نظام را قبول دارند و می‌خواهند مشارکت داشته باشند، ولی افراد مورد نظر خود را پیدا نمی‌کنند و دیگر اینکه می‌خواهند اعتراض خود را به بخشی از مسئولان داشته باشند که بیش‌تر کار کنند. به نظر من پیام آراء باطله این است که ما باید کار بیش‌تری کنیم و در قبال آن وظیفه بیش‌تری داریم تا فردی که پای صندوق رأی می‌آید گزینه‌ای برای انتخاب داشته باشد و بتواند به درستی انتخاب کند و معترض به کارآمدی مسئولان نباشد، که من امیدوار هستم این آرای باطله کاهش پیدا کند.

 

مردم ما از مشکلات اقتصادی و معیشتی خسته هستند

وی از پیش‌بینی خود در خصوص آینده مجلس دوازدهم و رأی کمتر قالیباف در مقابل افرادی چون ثابتی و رسایی، گفت: زمانی که می‌گوییم دموکراسی و مردم سالاری، یعنی باید اجازه دهیم مردم انتخاب کنند و امروز نیز مردم انتخاب کرده اند. در مورد ترکیب مجلس آینده دقیقا من نمی‌دانم؛ چون انتخابات دور دوم هم مانده و نمی‌توانیم در مورد مجلس قضاوت کنیم که به چه ترکیبی خواهد رسید. ولی ما امیدوار هستیم کسانی که منافع مردم را در نظر می‌گیرند و کندروی یا تندروی نداشته باشند به مجلس راه یایند و افرادی باشند که در صراط مستقیم حرکت می‌کنند؛ چه در حوزه سیاست، چه در اقتصاد و چه در فرهنگ کسانی باشند که مردم را اذیت نکرده و آن‌ها را بیش‌ از این تحت فشار قرار ندهند و واقعا حافظ خون شهدا باشند و خیانت نکنند؛ همچنین جوّ مجلس و لابی‌گری‌ها آن‌ها را نگیرد.

فلاحی ادامه داد: امروز مردم ما از مشکلات اقتصادی و معیشتی خسته و زخمی هستند. من امیدوار هستم که مجلسی داشته باشیم که به طور یکدست در خدمت مردم باشد، منافع مردم را لحاظ کنند و منافع گروهی و سیاسی را به منافع مردم ترجیح ندهد و برخورد سیاسی با منافع ملی نکند، چرا که ما خیلی از این موضوع ضربه خورده‌ایم. یعنی طرف می خواهد گروه و حزب خود به هر قیمتی در عرصه بماند؛ حتی به قیمت ذبح منافع ملی! در حالی که باید منافع ملی برای ما در اولویت بوده و آن چیزی که امامین انقلاب گفتند مدنظر باشد و از تک‌روی در مجلس جلوگیری شود. امیدوار هستم ترکیبی که در مجلس تشکیل می‌شود ترکیبی برای مردم ایران باشد، نه در برابر مردم ایران.

 

 

بزرگ‌‌ترین دغدغه مردم بحث معیشت و اشتغال جوانان است

فلاحی در پایان به دغدغه مردم شهر ایلام پرداخت و تصریح کرد: بزرگ‌‌ترین دغدغه مردم بحث معیشت و اشتغال جوانان آن‌ها است. به نظر من هر دو این‌ها ربط وسیعی به عملکرد دولت دارد. امروز ما یک سری قوانین را می‌نویسیم، اما این قوانین وقتی اجرا شوند می‌‌توانند تأثیر داشته باشند؛ اجرای آن‌ها هم با دولت است. من چندین بار گفته ام که ما باید از قانون‌گذاری‌های بی‌رویه به سمت اصلاح قوانین موجود برویم و یک مقدار حجم این قوانینی که خیلی جاها خاصیت ندارند را کم کنیم و روی چند اولویت مردم کار کنیم. معتقدم به جای این همه طرح و لوایح که هیچ تأثیری در زندگی مردم ندارد، بر روی این سه مسئله اصلی مردم کار کنیم که  در این صورت می‌توانیم برد کنیم و در بین افکار عمومی پیروز شویم.

 

سه دغدغه مهم مردم مسکن، خودرو و بحث بازار است

وی اضافه کرد: امروز سه دغدغه مردم؛ مسکن، خودرو و بحث بازار است، مردم زمانی که با یک بازار گران مواجه می‌شوند و بدون سرپناه بوده و وسیله حمل و نقلیه نداشته باشند یعنی رفاه اولیه را ندارند و این در این مجلس و دولت اتفاق نیفتاد، در این مجلس جدید و دولت مستقر اگر یک مقدار هم‌افزایی داشته باشند و روی این سه مورد کار کنند، مردم مشکلی ندارند، مردم همیشه پای نظام بوده و هستند. ما هم یک مقدار باید به معیشت مردم توجه کنیم، در حال حاضر قدرت خرید بنده به عنوان نماینده واقعا خیلی پایین آمده دیگر چه برسد به مردمی که کف خیابان هستند و مشکلات اقتصادی دارند. بنابراین، به نظر من باید ما همه چیز را در مجلس تعطیل کرده و روی این سه مورد تمرکز و کار کنیم؛ این‌ها مشکلات اصلی مردم است. زمانی که یک جوان ایرانی به یک کشور همسایه می‌رود و می‌بیند جاده و امکانات ندارند، ولی ماشین آخرین سیستم سوار می‌شوند به او برمی‌خورد. باید این مقدار ثروت مدیریت شوند که کشور ما پیش‌قراول توسعه شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.