رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی لایحه تامین امنیت زنان در برابر سو رفتارها و نیز لایحه عفاف حجاب را از جمله اقدامات مجلس در حوزه زنان ذکر کرد که در دست بررسی و اقدام است. قاسم پور تاکید کرد حمایت از افراد کم برخوردار از جمله زنان سر پرست خانوار از جمله اولویت‌های کمیسیون اجتماعی است.

به گزارش جماران؛ در نشستی که امروز با حضور برخی از فعالان امور سر پرست زنان خانوار ، از سوی فراکسیون زنان مجلس برگزار شد، حمایت از زنان سرپرست خانوار  و نیز اجرایی شدن مصوبات مجلس در این حوزه مورد تاکید قرار گرفت.

فاطمه قاسم پور، رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی در خصوص این نشست و اهداف آن گفت: قوانین متعددی در دوره یازدهم مجلس در حمایت از بانوان و خانواده  تهیه، تصویب یا در حال بررسی است و در این نشست سعی می‌کنیم بصورت تخصصی برخی چالش‌های موجود در حوزه زنان و خانواده و مشکلات آنها را بررسی و در قانون‌گذرای و نظارت بر اجرای مصوبات قانونی بکار گیریم.

وی قانون حمایت از جوانی جمعیت را از جمله قوانین مهم و موثر در حوزه زنان و خانواده ذکر کرد که در دوره فعلی مجلس به تصویب رسید.

رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی همچنین لایحه تامین امنیت زنان در برابر سو رفتارها  و نیز لایحه عفاف حجاب  را از جمله اقدامات مجلس در حوزه زنان ذکر کرد که در دست بررسی و اقدام است. 

قاسم پور تاکید کرد حمایت از افراد کم برخوردار از جمله زنان سرپرست خانوار از جمله اولویت‌های کمیسیون اجتماعی است.

در این نشست رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس نیز با ارائه گزارشی، اقدامات مجلس یازدهم در  حوزه حمایت از زنان را مثبت ارزیابی کرد و در این حال یادآور شد طرح جامعی برای انسجام سرپرستان خانوار در کشور تهیه نشده و جای آن خالی است. 

وی افزود: هم اکنون پنج میلیون نفر زن یارانه بگیر سرپرست خانوار در کشور وجود دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.