جعفر قادری نماینده شیراز در جریان بررسی کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۳ گفت: در موضوع همسان‌سازی با منابعی که امروز برآورد می‌شود، نگرانی‌هایی وجود دارد اما فکر می‌کنم از سوی مجلس امکان جابجایی منابع وجود دارد. باید بتوانیم در سال اول ۴۰ درصد همسان‌سازی حقوق بازنشستگان با شاغلین را اجرا کنیم.

به گزارش خبرنگار جماران؛ جعفر قادری نماینده شیراز در جریان بررسی کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۳ در صحن علنی مجلس در موافقت، گفت: رشد ۱۸ درصدی که در درآمدها پیش بینی شده‌ است یک بودجه انقباضی است و در شرایط تورمی موجود، جهت‌گیری درستی است.

باید توجه داشت که شاید دیگر رشد بیشتر از ۵۰ درصدی مالیات‌ها امکان پذیر نباشد و اگر بخواهیم بیشتر از این عدد مالیات‌ها را اضافه کنیم در شرایط رکودی موجود، رکود افزایش می‌یابد.

درآمدهای نفتی هم به گونه‌ای است که هم ظرفیت تولید نداریم و هم اینکه تحرک‌ها و فشارهای خارجی اجازه فعالیت بیشتر نمی‌دهد و در نتیجه در این دو منبع عمده بودجه با محدودیت مواجه هستیم.

تلاش دولت برای کاهش کسری تراز عملیات، سرمایه‌ای و مالی و بهبود این ترازها است که بتوانیم مسیری منطقی را در بودجه داشته باشیم. 

دولت تلاش داشته که بودجه‌اش با سیاست‌های کلی برنامه انطباق داشته باشد.

در موضوع همسان‌سازی با منابعی که امروز برآورد می‌شود، نگرانی‌هایی وجود دارد اما فکر می‌کنم از سوی مجلس امکان جابجایی منابع وجود دارد. باید بتوانیم در سال اول ۴۰ درصد همسان‌سازی حقوق بازنشستگان با شاغلین را اجرا کنیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.