سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز در جمع مردم شهریار اظهار کرد: باید در تقسیمات کشوری در این منطقه حتما تجدیدنظر کنیم یعنی باید حتما شرایط جمعیتی و اقلیمی را در نظر بگیریم. این مناطق ضمیمه شهر تهران است و تهران اگر با همه امکاناتی که دارد، خودش بتواند کامل مدیریت شود باید در شرق و غرب تهران، حتما تغییراتی در ساختار تقسیمات کشوری انجام دهیم.

به گزارش جماران؛ رئیس جمهور گفت: از برنامه‌های دولت است که در اولین فرصت در تقسیمات کشوری استان فعلی تهران تجدیدنظر کنیم. تقسیمات کشوری در سطح شهرستان و استان به ویژه در غرب استان تهران تغییرات جدی می طلبد.

سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز در جمع مردم شهریار اظهار کرد: در این سفر انتظار بیش از ۳۰ سال مردم شهر در  بهره برداری از یک مرکز درمانی پایان پذیرفت و بهره برداری از این مرکز ۳۱۳ تختخوابی آغاز شد. از این نوع پروژه های نیمه تمام در این منطقه داریم و دولت تصمیم دارد که این پروژه‌های نیمه تمام را به سامان برساند.

وی افزود: مهم است که رفت و آمد در درون منطقه و چه با مرکز و تهران تسهیل شود. علاوه بر توسعه جاده‌ای، توسعه مترو و ریل هم لازم داریم. تردد به این مناطق با مترو راحت تر است. در این مدت شهرداری تهران فعال شده و توسعه فضای مترو را حتما در دستور کار داریم. دولت خود را موظف به کمک به شهرداری تهران و شهرداری اطراف می داند تا توسعه ریل اتفاق افتد و رفت و آمد مردم با سهولت انجام شود. این مساله در دستور کار قرار دارد.

رئیس جمهور در ادامه با اشاره به اینکه مسهله فرهنگی و آموزشی در این منطقه اهمیت دارد، افزود: مردمان بسیار خوبی ولو به صورت مهاجرت در این چند دهه به این مناطق آمده اند. آنها دلداده به نظام، انقلاب و ارزش ها و پایبند به فرهنگ اسلامی و ایرانی هستند. ما باید این فرهنگ و هویت را برای این مناطق حفظ کنیم. این امر به وسیله چهره‌های فرهنگی این منطقه، معلمان، روحانیون، ائمه جمعه و جماعات، آموزش و پرورش و آموزش عالی و همه فرهنگ ‌دوستان محقق می شود. در کنار توجه به مسائل معیشتی و اقتصادی، مساله فرهنگی هم بسیار اهمیت دارد. حوزه آموزش و پرورش باید در این منطقه توسعه یابد و در دستور کار است و در مصوبات سفر خواهد بود تا در غرب استان تهران و شهرهای شهریار  و اندیشه توسعه فضای فرهنگی و مدارس را داشته باشیم.

رئیسی در ادامه با اشاره به توسعه شهر اندیشه و شهریار و شهرستان‌های اطراف، گفت: باید در تقسیمات کشوری در این منطقه حتما تجدیدنظر کنیم یعنی باید حتما شرایط جمعیتی و اقلیمی را در نظر بگیریم. این مناطق ضمیمه شهر تهران است و تهران اگر با همه امکاناتی که دارد، خودش بتواند کامل مدیریت شود باید در شرق و غرب تهران، حتما تغییراتی در ساختار تقسیمات کشوری انجام دهیم یعنی هم در حوزه شهرستان و هم در تشکیل یک استان. این از برنامه‌های دولت است که در اولین فرصت در تقسیمات کشوری استان فعلی تهران تجدیدنظر خواهیم کرد. تقسیمات کشوری در سطح شهرستان و استان به ویژه در غرب استان تهران تغییرات جدی می طلبد که ما گفته‌ایم کارشناسان کار کارشناسی کنند تا به طور منطقی ایجاد شهرستان و استان را دنبال کنیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.