پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

خبرنگار جماران از مجلس خبر داد؛

قالیباف حذف «یارانه نقدی» را تکذیب کرد

قالیباف رئیس مجلس تاکید کرد: اگر دولت قصد دارد به خانواده‌های کم درآمد در این شرایط تورمی که نزدیک به دو دهه تورم بین ۳۰ تا ۴۰ درصد است کمک کند از طریق یارانه نقدی نباشد؛ چرا که یارانه ۳۰۰ یا ۴۰۰ تومانی مشکل مردم را حل نمی‌کند و در قالب کالابرگ به معیشت مردم کمک شود.

به گزارش خبرنگار جماران؛ در جلسه علنی صبح امروز مجلس در بررسی گزارش کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم، قالیباف رئیس مجلس در خصوص ارائه بسته معیشتی گفت: منظور مجلس شورای اسلامی این نیست که یارانه‌های نقدی حذف شود.

ما در بودجه سال ۱۴۰۱ با پیشنهاد دولت و موافقت مجلس شورای اسلامی دولت را مجاز کردیم که ارز ترجیحی را حذف کند اما مجلس دولت را مکلف کرد که اگر ارز ترجیحی حذف شد حتما کالابرگ الکترونیکی جایگزین شود اما متاسفانه این اتفاق نیفتاد.

اگر دولت قصد دارد به خانواده‌های کم درآمد در این شرایط تورمی که نزدیک به دو دهه تورم بین ۳۰ تا ۴۰ درصد است کمک کند از طریق یارانه نقدی نباشد؛ چرا که یارانه ۳۰۰ یا ۴۰۰ تومانی مشکل مردم را حل نمی‌کند و در قالب کالابرگ به معیشت مردم کمک شود.

امروز به حدود ۸۰ میلیون نفر یارانه نقدی داده می‌شود در حالی که قانون فقط ۷ دهک را مکلف کرده است اما براساس آمار فقط نیم دهک است که یارانه نمی‌گیرند.

اگر قرار است کمک معیشتی به افراد شود باید در قالب کالابرگ باشد نه اینکه دوباره یارانه اضافه شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.