وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به میزبانی مصر در برگزاری نشست بین‌المللی در خصوص جنایات رژیم صهیونیستی و بحران جاری غزه، از تلاش های این کشور جهت توقف درگیری و ارسال کمک های انسان دوستانه به مردم غزه تقدیر نمود. امیرعبداللهیان بار دیگر آمادگی هلال احمر جمهوری اسلامی ایران جهت ارسال کمک های بشردوستانه به مردم غزه از طریق مصر را اعلام کرد.

به گزارش جماران؛ در ادامه رایزنی های دیپلماتیک وزیر امور خارجه کشورمان با مقامات کشورهای اسلامی در خصوص لزوم توقف جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در قبال مردم مظلوم غزه، شامگاه روز یکشنبه حسین امیرعبداللهیان در گفتگوی تلفنی با سامح شکری، وزیر امور خارجه جمهوری مصر در این خصوص رایزنی و تبادل نظر کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به میزبانی مصر در برگزاری نشست بین‌المللی در خصوص جنایات رژیم صهیونیستی و بحران جاری غزه، از تلاش های این کشور جهت توقف درگیری و ارسال کمک های انسان دوستانه به مردم غزه تقدیر نمود.

 امیرعبداللهیان بار دیگر آمادگی هلال احمر جمهوری اسلامی ایران جهت ارسال کمک های بشردوستانه به مردم غزه از طریق مصر را اعلام کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: هدف نهایی رژیم جعلی و اشغالگر اسراییل کوچ اجباری ساکنان غزه و کرانه به منطقه سینا در مصر و بخش هایی از اردن است. در واقع تل آویو برای ایجاد دولت فلسطین، در خارج از سرزمین تاریخی فلسطینان تلاش می کند. اما مقاومت مانع اصلی تحقق خواب‌های پریشان صهیونیست‌ها شده است. 

سامح شکری، وزیر امور خارجه مصر نیز ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص نشست اخیر در قاهره، از ارسال کمک های بشردوستانه ایران استقبال کرد و بر ضرورت رایزنی و ادامه هماهنگی ها میان کشورهای اسلامی و عربی، از جمله ایران و مصر در خصوص موضوع فلسطین تاکید نمود.

در این گفتگو طرفین بر توقف فوری کشتار مردم فلسطین، ارسال کمک های بشردوستانه تاکید کردند و همچنین مخالفت قاطع با سیاست کوچ اجباری ساکنان فلسطینی نوار غزه را مورد تاکید قرار دادند.

وزیر خارجه مصر افزود: ما مخالف گسترش دامنه جنگ هستیم و معتقدیم که ملت فلسطین باید در سرزمین خود باقی باشند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.