حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان به روابط رو به بهبود ایران و مصر هم اشاره کرد و گفت: با وزیر امور خارجه مصر دیدار کرده و توافقات خوبی انجام داده‌ایم که امیدواریم شاهد یک تحول خوب به نفع دو ملت باشیم.

به گزارش جماران؛ نشست وزیر امور خارجه و مدیران ارشد این وزارت خانه با میهمانان سی و هفتمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی برگزار شد.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در این نشست، ضمن قدردانی از تلاش‌های دبیرکل مجمع تقریب در برگزاری کنفرانس وحدت، این کنفرانس را پرچمدار وحدت و تقریب در جهان اسلام دانست. 

وزیر امور خارجه کشورمان در بخشی از سخنان خود در این نشست تصریح کرد:بر اساس شاخص‌های علمی، نظم و نظام جهانی بین المللی در حال تغییر است و در تغییر و تحول نظم جهانی، آمریکا به عنوان یک ابرقدرت که دهه‌ها برای یکجانبه‌گرایی تلاش می کرد، همچنان شاخصه‌هایی از هژمون را دارد، اما قادر به اعمال آن نیست. 

امیرعبداللهیان اقدام تروریستی دولت ترامپ در ترور سردار بین المللی مبارزه با تروریسم، شهید حاج قاسم سلیمانی و پاسخ قاطع جمهوری اسلامی ایران به این اقدام در هدف قرار دادن پایگاه عین الاسد و ناتوانی ایالات متحده در نشان دادن کوچکترین واکنشی به آن را نمونه ای از  قادر نبودن به اعمال هژمون از سوی ایالات متحده و  از مصادیق تغییر نظم جهانی دانست‌. 

 

وحدت اسلامی (1)

 

وزیر امور خارجه کشورمان در تبیین شرایط جهانی افزود: امروز جهان در پیچ تاریخی تندی قرار دارد که رسالت علما و اندیشمندان در سراسر جهان را ده‌چندان کرده‌است. 

امیرعبداللهیان تاکید کرد، ما در منطقه و جهان، وارد صحنه جدیدی از تحولات شده‌ایم و امروز این درک در حال تقویت شدن است که اگر ما به فکر امنیت خود نباشیم، دیگران کمکی نمی کنند. 

وزیر امور خارجه خاطرنشان کرد: امروز ما شاهد بازگشت روابط ایران و عربستان هستیم، بنای ما این است که روابط عمیق و گسترده‌ای بین ایران و عربستان با نگاه به مصالح جهان اسلام و با هدف مایوس کردن دشمن و بستن راه عادی سازی روابط داشته باشیم. 

امیرعبداللهیان در ادامه تصریح کرد: ما از صفحه جدید روابط با کشورهای اسلامی استقبال می کنیم، اما معتقدیم در توافقات با کشورهای مسلمان باید بر اساس حفظ منافع فلسطین و نامشروع دانستن رژیم صهیونیستی پیش برویم. 

 

وحدت اسلامی (2)

 

وزیر امور خارجه کشورمان به روابط رو به بهبود ایران و مصر هم اشاره کرد و گفت: با وزیر امور خارجه مصر دیدار کرده و توافقات خوبی انجام داده‌ایم که امیدواریم شاهد یک تحول خوب به نفع دو ملت باشیم.

امیرعبداللهیان همچنین با اشاره به سخنرانی رئیس جمهور اسلامی ایران در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک در سال‌جاری، افزود: آقای رئیسی رئیس جمهور کشورمان با حضور در سازمان ملل دو ابتکار مهم داشتند؛ علاوه بر بالابردن قرآن در این نشست، ایشان موضوع مهم خانواده را مطرح کردند، چرا که جنبش جهانی همبستگی با خانواده باید در جهان  به راه بیفتد. ما در حال پیگیری این موضوع در مؤسسات فرهنگی هستیم تا تبدیل به یک جنبش جهانی شود.

 

وحدت اسلامی (3)

 

پیش از سخنان وزیر امور خارجه کشورمان، حجت الاسلام و المسلمین شهریاری،  دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی در اظهاراتی اهداف سی و هفتمین نشست وحدت اسلامی در تهران و با حضور علما، اندیشمندان و متفکران اسلامی از فرق اسلامی را تبیین کرد و در ادامه عبدالرزاق قسوم، رئیس جمعیت علمای مسلمین الجزایر، ماموستا ملاقادر قادری امام جمعه پاوه، هشام بن محمود، مفتی تونس، قطب مصطفی سانو دبیر کل مجمع جهانی فقه اسلامی، آخوند عبدالرزاق رهبر، امام جمعه اهل سنت آق قلا و خانم فرحناز کرد زابلی، فعال فرهنگی از سیستان و بلوچستان به تبیین نقطه نظرات خود در زمینه وحدت اسلامی پرداختند.

 

وحدت اسلامی (4)

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.