گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در گفت و گو با جماران؛

آیت‌الله اعرافی: آیت‌الله صلواتی یکی از استوانه‌های تدریس سطوح عالی در طول بیش از 50 سال بودند/ ایشان از آغاز نهضت اسلامی در کنار امام و مؤید امام بودند

آیت‌الله اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور، در حاشیه مراسم تشییع پیکر آیت‌الله صلواتی به جماران گفت: ایشان علی‌رغم آرامش، تواضع و فروتنی، شخصیت اجتماعی و انقلابی بودند و از آغاز نهضت اسلامی در کنار امام و مؤید امام بودند و برای همین هم تحمل تبعید و مشکلات زیادی کردند.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با اشاره به اینکه آیت‌الله صلواتی یکی از استوانه‌های تدریس سطوح عالی در طول بیش از 50 سال بودند، گفت: ایشان علی‌رغم آرامش، تواضع و فروتنی، شخصیت اجتماعی و انقلابی بودند و از آغاز نهضت اسلامی در کنار امام و مؤید امام بودند و برای همین هم تحمل تبعید و مشکلات زیادی کردند.

آیت‌الله علیرضا اعرافی در حاشیه مراسم تشییع پیکر آیت‌الله غلامرضا صلواتی به خبرنگار جماران گفت: اولین ویژگی مرحوم آیت‌الله صلواتی تدریس دقیق، روان و طولانی مدت بود. در تدریس عجله نداشتند و در کتاب‌ها و چیزهای مورد نیاز حوزه توقف می‌کردند، بارها تدریس داشتند و تربیت شاگرد انجام می‌دادند. بنابراین ایشان یکی از استوانه‌های تدریس سطوح عالی در طول بیش از 50 سال بودند.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور افزود: سبک اخلاقی و سلوک اخلاقی ایشان بسیار ممتاز بود. من خودم مقداری شرح لمعه را خدمت ایشان تتلمذ کردم و در سبک رفتار ایشان با طلاب همان سلوک اخلاقی و معنوی موج می‌زد و از این جهت هم فوق‌العاده ایشان ممتاز بودند. هم در تدریس و هم در سایر معاشرت‌های ایشان این سبک اخلاقی متجلی بود. از سوی دیگر همزمان اهل تبلیغ و ترویج معارف بودند و هیچ وقت رشته تبلیغ و تبیین معارف الهی در زندگی ایشان قطع نشد.

وی اظهار داشت: ایشان علی‌رغم آرامش، تواضع و فروتنی، شخصیت اجتماعی و انقلابی بودند و از آغاز نهضت اسلامی در کنار امام و مؤید امام بودند و برای همین هم تحمل تبعید و مشکلات زیادی کردند.

آیت‌الله اعرافی گفت: مجموعه این ویژگی‌ها در زندگی آیت‌الله صلواتی از ایشان یک شخصیت حوزوی جذاب و بسیار ارزشمند به وجود آورد. ان شاء الله همه ما بتوانیم از این زندگی و سبک و سلوک اخلاقی درس بگیریم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.