کنعانی سخنگوی وزارت خارجه در نشست خبری گفت: دولت فرانسه باید به دولت و ملت‌ ایران پاسخگو باشد که‌ با چه توجیهی میزبان فرقه‌ای است‌ که دستش به خون ۱۷ هزار ایرانی آلوده است و اخیرا اعضایی از این سازمان‌ دستگیر شده‌اند.

به گزارش خبرنگار جماران؛ کنعانی در نشست خبری گفت: شاهد تحولات بسیار مهم و فراگیری در کشور فرانسه هستیم و زمینه آن شلیک مستقیم پلیس فرانسه‌ به سر یک نوجوان ۱۷ ساله بود.

اعتراض به خشونت‌ مفرط و غیر ضروری پلیس فرانسه‌ صورت گرفت و ما به‌ عنوان‌ جمهوری اسلامی ایران موضع خودمان‌ را نسبت‌ به‌ تحولات‌ فرانسه اعلام کرده‌ایم.

توصیه‌هایی که‌ به‌ دیگران می‌کنند را عمل کنند؛ صدای معترضان را بشنوند و به خواسته‌های آنها عمل کنند.د

ر ارتباط با جمهوری اسلامی ایران صرفا شاهد توصیه‌ها نبودیم و بلکه شاهد مداخلات تحریک‌آمیز بودیم که‌ به‌ جای توصیه به‌ آرامش، توصیه به خشونت‌ داشتند.

 

در مورد روابط با مصر هیچ موضع رسمی دریافت نکرده‌ایم

کنعانی در نشست خبری: جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به هرگونه‌ اقدام مثبتی که‌ از دولت مصر صورت‌ بگیرد، پاسخ مثبت خواهد داد.

به طور عام همواره‌ تأکید کرده‌ایم که‌ گسترش‌ روابط با کشورهای منطقه و کشورهای اسلامی در اولویت دستگاه دیپلماسی قرار دارد و ما در این زمینه از هرگونه‌ تحول مثبت استقبال می‌کنیم.

 

اولین واکنش رسمی ایران به برکناری رابرت مالی

واکنش سخنگوی وزارت امور خارجه به برکناری رابرت مالی: هر فردی مجری سیاست‌های کلی است‌ و تغییر افراد تغییری در سیاست‌ها نخواهد داد.

 

سخنگوی وزارت خارجه: عضویت ایران در سازمان شانگهای یک منفعت دوطرفه است

کنعانی در نشست خبری: عضویت جمهوری اسلامی ایران در سازمان شانگهای یک منفعت دوطرفه است و طبیعتا می‌تواند ارزش افزوده‌ مرتبط با سازمان شانگهای را به طور قابل ملاحظه‌ای افزایش دهد و این تحول در جهت‌ منافع همه کشورهای عضو خواهد بود.

 

سخنگوی وزارت خارجه: عذرخواهی دولت سوئد کافی نیست

کنعانی در نشست خبری: دولت سوئد صدای بلند مسلمانان را شنیده‌ و به گوش او رسیده است.اقدامی که انجام‌ شد، کاملا غیر قانونی و توهین به احساسات جامعه بشری و ارزش‌ها و مقدسات همه مسلمانان جهان‌ است.عذرخواهی یا اظهار تأسف دولت سوئد به تنهایی کافی نیست؛ جبران‌ این اقدام ضرورت دارد و انتظار داریم دولت سوئد اقدامات بازدارنده خودش را سرعت ببخشد و شاهد تکرار چنین اقداماتی نباشیم.

 

انتخاب سفرای ایران در انگلیس و فرانسه به کجا رسید؟

سخنگوی وزارت خارجه: انتخاب سفرای جمهوری اسلامی ایران در فرانسه‌ و انگلیس در دستور کار قرار دارد و ان شاءالله اقدام لازم انجام‌ خواهد شد.

 

سخنگوی وزارت خارجه: ایران برای نتیجه مذاکره می کند

کنعانی در نشست خبری: در چهارچوب برجام به هرگونه‌ بدعهدی طرف های مقابل واکنش متناسب‌ نشان‌ می‌دهیم.

در بازه زمانی اخیر رگه‌هایی از واقع‌بینی و کنار گذاشتن سیاست‌های مخرب مشاهده‌ می‌کنیم اما این کافی نیست.

جمهوری اسلامی ایران برای‌ گرفتن نتیجه مذاکره می‌کند و در عین حال برای‌ هر وضعیتی آماده است.

 

رئیسی چه زمانی به عربستان سفر می کند؟

سخنگوی وزارت خارجه: به زودی بازگشایی سفارت و سرکنسولگری عربستان رخ خواهد داد و اطلاع‌رسانی از سوی طرف عربستانی انجام‌ خواهد شد.زمانی برای‌ سفر رئیس جمهور به این کشور تعیین نشده‌ است.

تلاش‌ خواهیم کرد روابط اقتصادی هم متناسب‌ با روابط سیاسی پیش برود.

 

سخنگوی وزارت خارجه: فرانسه باید به ایران پاسخگو باشد

کنعانی در نشست خبری: دولت فرانسه باید به دولت و ملت‌ ایران پاسخگو باشد که‌ با چه توجیهی میزبان فرقه‌ای است‌ که دستش به خون ۱۷ هزار ایرانی آلوده است و اخیرا اعضایی از این سازمان‌ دستگیر شده‌اند.

 

سخنگوی وزارت خارجه: ایران توانسته‌ تحریم‌های ظالمانه را تا حدودی بی اثر کند

کنعانی در نشست خبری گفت: حجم مبادلات تجاری با کشوری مثل چین نشان دهنده این است که جمهوری اسلامی ایران توانسته‌ تحریم‌های ظالمانه را تا حدودی بی اثر کند.

بسیاری از تبادلات مالی ما با ارزهای ملی یا در بستر تهاتر انجام‌ می‌شود و هیچ گاه ملت‌ ایران تسلیم نخواهد شد.

جمهوری اسلامی ایران همه تلاشش را انجام‌ خواهد داد که‌ هم تحریم‌ها از مسیر قانونی و دیپلماتیک رفع شود و هم تحریم‌ها بی اثر شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.