ستایشی، سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری گفت: وقت رسیدگی به پرونده الهه محمدی در مرحله دادگاه بدوی هشتم خرداد و و پرونده نیلوفر حامدی نهم خرداد تعیین شده است و امیدواریم طبق موازین شرعی و قانونی پرونده آنها رسیدگی شود.

به گزارش خبرنگار جماران؛ ستایشی، سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری گفت: ریاست شعبه مربوطه فرصت مطالعه را برای وکلای محترم الهه محمدی و نیلوفر حامدی فراهم آوردند و وکلا با صرف وقت موسع تدارک دفاع کرده اند.

وقت رسیدگی به پرونده الهه محمدی در مرحله دادگاه بدوی هشتم خرداد و و پرونده نیلوفر حامدی نهم خرداد تعیین شده است و امیدواریم طبق موازین شرعی و قانونی پرونده آنها رسیدگی شود.

 

 سخنگوی قوه قضاییه: برخورد با خشونت طلبان مطالبه جدی مردم است/ با احدی در حوزه اخلالگری اقتصادی تعارف نداریم

ستایشی، سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری گفت: این مطالبه جدی مردم است که با خشونت طالبان و کسانی که دنبال مختل کردن امنیت مردم هستند، قوه قضائیه با قاطعیت برخورد کند و ما هم لبیک گفته ایم.

پس از شهادت شهید علیرضا شهرکی با اقدامات فنی انجام شده چهار نفر از مرتبطین جیش الظلم به اتهام حمل سلاح و مبادرت به قتل بازداشت شدند و پرونده در مرحله رسیدگی است.

در پرونده خانه اصفهان چهار نفر وکیل تعیینی حضور داشتند و قاعده دفاع کاملا رعایت شده است.

 

در پرونده ریزش بورس افراد مختلفی احضار و تفهیم اتهام شده اند

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سؤالی در خصوص پرونده ریزش بورس: پرونده ای در این رابطه در دادگاه ویژه جرائم اقتصادی تشکیل و افراد مختلفی احضار و تفهیم اتهام شده اند.

 

سخنگوی قوه قضاییه: در رابطه با پلمب اماکن تجاری بر اساس قوانین عمل شده است

مسعود ستایشی سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوال جماران در خصوص نظر قوه قضائیه در مورد تعطیلی های اخیر اماکن عمومی و کسب و کارهای مردم:

تمام توجه قوه قضائیه به این نکته استوار است که فرآیند رسیدگی مطابق موازین شرعی و مرّ موازین قانونی باشد. بی توجهی به قانون و مقررات قطعا مورد تائید ما نخواهد بود.

در رابطه با پلمب اماکن تجاری، در قوانین مختلف به این موضوع توجه شده و مثلا ماده ۱۷ قانون نظام صنفی و همچنین قانون فراجا و سایر قوانین مربوطه برای این موضوع پیش بینی های لازم صورت گرفته است.

آنچه ما مطلعیم در شرایط کنونی بر اساس همین قوانین عمل شده است. البته در قانون عفاف و حجاب، که امیدواریم زودتر در مجلس اعلام وصول و رسیدگی شود، ان شاء الله همه نکات مطمع نظر قانونگذاران قرار می گیرد.

بعضی موارد باید به مرجع قضایی ارسال شود و مقررات مواد ۱۱، ۴۵ و ۴۶ قانون مجازات اسلامی، ماده ۶ قانون کاهش مجازات حبس که توسعه ماده ۲۳ قانون مجازات اسلامی است، همه احصا شده و کسانی که مرتکب جرم می شوند توسط مقام قضایی مورد حکم قرار می گیرند و در عدم رعایت قانون عفاف و حجاب مشابه این حکم پیش بینی می شود.

البته مردم ما بسیار خوب و هوشمند هستند و قطعا این ناهنجاری ها را بر نمی تابند. مردمی که اهل حسین حسین(ع) هستند، مردمی که علی شناس هستند و حضرت معصومه و حضرت فاطمه را می شناسند اهل هنجارشکنی نیستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.