حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان با ابراز خرسندی از سیر توافقات انجام شده از سوی جمهوری اسلامی ایران و عربستان از جمله نشست وزرای خارجه دو کشور و اعلام ازسرگیری روابط، اعزام تیم های فنی بازگشایی سفارتخانه ها و سرکنسولگری های دو کشور و همچنین اقدام به معرفی سفرا گفت: جمهوری اسلامی ایران تمهیدات لازم را برای افتتاح رسمی نمایندگی سیاسی و کنسولی خود در عربستان سعودی در نظر گرفته است.

به گزارش جماران؛ وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و پادشاهی عربستان سعودی در یک گفتگوی تلفنی اخرین وضعیت توافقات مشترک دو کشور در پکن را مرور کردند.

حسین امیرعبداللهیان با ابراز خرسندی از سیر توافقات انجام شده از سوی جمهوری اسلامی ایران و عربستان از جمله نشست وزرای خارجه دو کشور و اعلام ازسرگیری روابط، اعزام تیم های فنی بازگشایی سفارتخانه ها و سرکنسولگری های دو کشور و همچنین اقدام به معرفی سفرا گفت: جمهوری اسلامی ایران تمهیدات لازم را برای افتتاح رسمی نمایندگی سیاسی و کنسولی خود در عربستان سعودی در نظر گرفته است.

امیرعبداللهیان برنامه دیدار مقامات و وزرای خارجه دو کشور  از پایتخت های یکدیگر را نشان از عزم طرفین برای همکاری و ترسیم روابطی مناسب دانست.

وزیر امور خارجه عربستان با تاکید بر دیدگاه مثبت ریاض به آینده مناسبات دو کشور و تلاش برای توسعه و تحکیم روابط فیمابین اظهار داشت : ما ظرف دوماه گذشته گام های خوبی برداشتیم و پایبندی ما به توافقات انجام شده بیانگر عزم جدی ماست.

وی گفت امیدواریم با استقرار سفرای دو کشور آنان بتوانند راه های همکاری فیمابین را تسهیل نمایند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.