محمدرضا باهنر، نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، در برنامه حضور گفت:«آن موقع تعدادی از جوان‌های به اصطلاح حزب‌الهی درخیابان ولیعصر(عج) به صورت چند خانم بی‌حجاب اسید پاشیده بودند. آقای ناطق نوری وزیر که کشور بود، این جوان‌ها را بازداشت کرده بود. آقای خوئینی‌ها که حالا اصلاح‌طلب شده‌اند، خطاب به وزیر کشور گفته بود که چرا اینها را بازداشت کردی؟ من دادستان هستم و باید دستور آزادی‌شان را بدهی. اینها حزب الهی بودند و به وظیفه شان عمل کردند. اینها را نمی‌دانم پخش می‌کنید یا نه؟» این مطلب با واکنش فرزند آیت‌الله موسوی خوئینی مواجه شد از او خواستند که مستندات خود را ارائه بدهد، اما تلاش جماران برای گرفتن این مستندات به جایی نرسید.

پایگاه خبری جماران - محمد علی نادعلی زاده: محمدرضا باهنر، نماینده ادوار مجلس شورای  اسلامی و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به مناسبت دهه مبارک فجر در مصاحبه با برنامه حضور مطالبی را بیان کرد که با واکنش‌هایی از سوی افرادی که نامشان در آن مصاحبه برده شده و یا خانواده آنها مواجه شد، اما تلاش‌ جماران برای دریافت مستندات باهنر از مطالبی که بیان کرده، به جایی نرسید.

باهنر در آن مصاحبه با اشاره به وقایع دهه شصت می گوید، «آن موقع تعدادی از جوان‌های به اصطلاح حزب‌الهی درخیابان ولیعصر(عج) به صورت چند خانم بی‌حجاب اسید پاشیده بودند. آقای ناطق نوری وزیر که کشور بود، این جوان‌ها را بازداشت کرده بود. آقای خوئینی‌ها که حالا اصلاح‌طلب شده‌اند، خطاب به وزیر کشور گفته بود که چرا اینها را بازداشت کردی؟ من دادستان هستم و باید دستور آزادی‌شان را بدهی. اینها حزب الهی بودند و به وظیفه شان عمل کردند. اینها را نمی‌دانم پخش می‌کنید یا نه؟

خطاب کردم به آقای خوئینی‌ها و گفتم جناب آقای خوئینی‌ها، تو دادستان کشور هستی. مهمترین ارزش در این کشور اجرای قانون است. اگر کسی در این مملکت بخواهد سرخود قانون‌شکنی کند، فردا با داری با بنز در خیابان حرکت ‌می‌کنی، جلوی تو را می‌گیرند، پیاده‌ات می‌کنند و می‌گویند تو مسئول هستی، برو سوار موتور سیکلت بشو. تو دادستان هستی. فردا نوبت خودت می‌شود؛ پس فردا نوبت دیگری می‌شود. گفتم اگر قانون‌شکنی بشود، اولین فدائیان قانون‌شکنی خود شماها خواهید بود. کسی که رفته اسید به صورت مردم ریخته، باید بازداشت شود.»

اما با نگاهی به مشروح مذاکرات جلسه 178 دومین دوره مجلس شورای اسلامی می‌بینیم که باهنر در آن جلسه می‌گوید: «بعضی‌ها خیال می‌کنند که بیانات و بخشنامه‌های اخیر جناب آقای موسوی خوئینی‌ها دادستان محترم کل کشور مجوزی است برای قانون شکنی. ما می‌دانیم که مطمئنا قصد ایشان این نبوده در صورتی که مصلحت می‌دانند تذکر دهند تا روزنامه‌ها و رسانه‌های گروهی جهت حرکت‌شان را اصلاح نمایند و بیش از این به جو قانون شکنی دامن نزنند. و السلام علیکم و رحمة الله و برکاته. (چند نفر از نمایندگان: احسنت – احسنت. فؤاد کریمی: نه احسنت – نه احسنت)»

لذا به نظر می‌رسد اعتراض و هشدار باهنر در آن نطق به سوء برداشت دیگران از سخنان و بخشنامه‌های دادستان کل کشور و مسئولین قضایی است و اینکه همان روزها آیت الله موسوی اردبیلی(رئیس وقت دیوان عالی کشور) در مصاحبه‌ای اعلام کرده بود «منظور ما پیاده کردن اسلام و ریشه‌کن کردن فساد است نه این که فسادی را از بین ببریم و به جای آن فساد دیگری را جایگزین کنیم». شاید در پاسخ به این سخنان بوده که باهنر می‌گوید:«توجّه داشته باشید هرج و مرج، غوغاسازی، ... این خود فساد است. اگر بر این منوال جلو رود، فکر نکنید تنها ساختمان‌های آنها که به وسیله‌ی یک نفر غیر مسئول، متّهم به طاغوتی می‌شوند، اشغال خواهد شد؛ بلکه این مسئله به اشغال ساختمان‌های دولتی نیز خواهد رسید و شاید در آینده شاهد باشیم عدّه‌ای ضدّانقلاب به اصطلاح جلو ماشین دادستان کلّ کشور یا فلان وزیر یا بهمان نماینده را هم بگیرند که این متعلّق به مستضعفین است و باید پیاده شوی ...»

باهنر در یک جای دیگر آن نطق خود به هرج و مرج‌ها اشاره کرده و می‌گوید: «به دنبال بحث‌های فوق که اخیرا توسط مسئولین قوه قضائیه مطرح شده، و شاید علی‌رغم نظر آنها می‌بینیم به صورت مرموزی از اعمال غیرقانونی به وسیله رسانه‌های گروهی تبلیغ و تشویق می‌شود تا آنجا که روزنامه «ابرار» در صفحه اول خود از قول انجمن اسلامی پارس خودرو از دانشجویان و دانش‌آموزانی که خوابگاه تخلیه شده توسط حکم یک دادگاه را مجددا به اشغال در می‌آورند حمایت و پشتیبانی می‌کند. من در اینجا اعلام می‌کنم از اینکه یک عده دانشجو در اول سال تحصیلی از داشتن خوابگاه محروم شوند رنج می‌بریم ولی هشدار می‌دهم که قانون شکنی و رودررو گذاردن دانشجویان با ضابطین دادگاه‌ها به مراتب خطراتش بیشتر است. راه حل این نوع مسائل اقداماتی است که بتواند از صدور چنین احکامی اگر به ضرر انقلاب است جلوگیری کند نه اینکه پس از صدور حکم جلو اجرای آن را بگیریم». در اینجا هم نه حرفی از اسیدپاشی هست و نه نامی از آیت‌الله موسوی خوئینی برده می‌شود.

باهنر در یک جای دیگر مصاحبه با حضور با اشاره به ماجرای صدور منشور برادری می‌گوید: «برای ما این نکته مهم بود که وقتی مجمع روحانیون جدا شد، آقای ناطق نوری و محتشمی‌پور با هم کل کل کردند و نامه‌ای به امام نوشتند و امام در جواب نامه‌ای نوشتند که اگر شما بیاورید تحت این مصاحبه خیلی نامه جالبی است و مشهور شد به «منشور برادری». امام فرمودند آقای ناطق نوری و آقای محتشمی‌پور! من می‌دانم شما اختلاف نظر دارید و این اختلاف نظرتان خوب و مبارک است. هر دوی شما بچه‌های انقلاب هستید و من هر دوی شما را را قبول دارم.» حتما مخاطبان ما می‌دانند که «منشور برادری» در پاسخ نامه حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی انصاری به امام صادر شده است.

سید حسین موسوی خوئینی(فرزند آیت‌الله موسوی خوئینی) پاسخی به مطالب مطرح شده در این مصاحبه نوشت و توضیحاتی در این خصوص ارائه داد. همچنین از باهنر خواست یا مستندات مطالب خود را ارائه دهد و یا از مخاطبان این مصاحبه عذرخواهی کند.

جماران طبق قانون مطبوعات، پاسخ فرزند آیت‌الله موسوی خوئینی را منتشر کرد(اینجا بخوانید) و از باهنر هم خواستیم که مستندات مطالب خود را در مصاحبه دیگری با جماران بیان کند که تلاش ما در این زمینه نتیجه‌ای نداشت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
5 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.