​رئیس جمهور امروز در حکمی خانم «سکینه سادات پاد» را به عنوان مسئول «پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی» منصوب کرد؛ مسئولیتی جدید که اولین بار یک متولی برای آن انتخاب می شود و هنوز مشخص نیست در سلسله مراتب دولتی یک معاونت جدید رئیس جمهور محسوب می شود یا اینکه قرار است ذیل یکی از ساختارهای موجود فعالیت شود؟

به گزارش جماران، بر اساس اطلاعاتی که در اینترنت از سکینه سادات پاد موجود است، او وکیل پایه یک دادگستری در شهر مشهد، فعال حقوق بشر، معاون حقوقی موسسه بین المللی حقوق بشری صلح زیبا جمهوری اسلامی ایران و دانش پژوه مقطع دکتری حقوق عمومی است.

او قبلا در مصاحبه ای با سایت «شهرآرا نیوز» در خصوص جایگاه زنان در کشور گفته بود: «زنان می‌خواهند حقوقشان را مطالبه کنند. نمی‌شود به آن‌ها چیزی را دیکته کرد و توقع داشت آن را بخوانند و به‌راحتی قبول کنند».

پاد معتقد است، «برخی ارزش‌های مورد تأیید در اجتماع تغییر کرده‌اند» و «در بحث بانوان، اسیر تفکر سنتی هستیم. دیگر باید مسئله حضور زنان در اجتماع برای ما حل شده باشد، اما متأسفانه می‌بینیم هنوز در این مسائل اولیه گیر کرده‌ایم. حجاب یکی از مسائل بسیار مهم است. دختر ما به دلیل نبود حمایت، ناچار می‌شود از سوی کارفرمایش به هر پوششی تن بدهد. این عدم اطمینان کاری و نبود حمایت‌های درست در قوانین و نیاز‌های اولیه باعث تغییرات بسیاری شده است».

او با تعریف خودش از تبعیض مثبت در خصوص زنان دفاع می کند و می گوید: ««تبیعض مثبت» همان «تبعیض روا» است در قانون اساسی آمده است. اصلا تبعیض روا همان نفقه و ... است که اسلام به پشتیبانی از زن برخاسته است. ۱۴۰۰ سال پیش به این نتیجه رسیدیم و دنیا تازه چند سال است به حقوق زنان و کودکان بها می‌دهد».

پاد، در خصوص فمینیسم هم چنین می گوید: «در اسناد بین‌المللی فمینیسم به‌شدت در حوزه حقوق زنان رسوخ کرده است. در جهان، این جنبش با اینکه یک مکتب فلسفی و فکری نیست توانست تأثیرات خودش را بگذارد هرچند در نهایت هم این جنبش به ضرر زنان تمام شد. یعنی گفت مرد طراز است و من باید به او برسم، اما این حرف را چه کسی گفته است؟ اسلام می‌گوید راه باز است. ممکن است زن از مرد هم بالاتر رود».

او همچنین در مورد حقوق بشر از نگاه امام خمینی معتقد است، «تاکید زیاد حضرت امام به مرحوم شهید بهشتی مبنی بر تدوین سریع قانون اساسی و مطابق مستندات مشروح مذاکرات قانون اساسی که حقیقتا گنجینه بی نظیری برای شناخت نسل‌های متمادی نسبت به مبانی نظام است همه حکایت از اندیشه ناب و نورانی امام در تضمین وصیانت از حقوق بشر است».

پاد می گوید، «امام با فقه جواهری اما پویا و به اقتضای زمان و کاملا مطمئن، اراده تغییر دولت و تعیین دولت جدید را اعلام کردند».

شرکت در «میزگرد احقاق حقوق عامه زنان و خانواده در دوران تحول قضایی» و برخی برنامه های تلویزیونی اینترنتی در خصوص حقوق زن و خانواده، از جمله فعالیت هایی از وی است که در فضای مجازی وجود دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
3 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.