۱۹ دیماه مصادف با چهل و پنجمین سالروز قیام مردم قم در اعتراض به مقاله موهن روزنامه اطلاعات در توهین به امام خمینی و همچنین ششمین سالروز ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی از نزدیکترین یاران رهبر کبیر انقلاب اسلامی در قبل و پس از پیروزی شکوهمند آن بود. اما...

سیدی که در تصویر  در حال سخنرانیه، آیت الله سیدحسین موسوی تبریزی برنامه ریز و از رهبران اصلی قیام 19 دی مردم قمه. امشب به آقای موسوی تبریزی زنگ زدم گفتم 19دی بود و صداوسیما و ائمه جمعه نه از شما اسم بردند و نه از مرحوم آقای هاشمی که از السابقون انقلاب و نهضت اسلامی و شاگردان حضرت امام خمینی و دارای نقش بی بدیل در قبل و بعد از انقلاب بود و اتفاقا امروز ششمین سالگرد ارتحال ایشان بود. خندید و گفت توقع دارید از ما اسم بیارن؟! گفتم دوره ی دانش آموزی مستخدم مدرسه ای داشتیم که 39 ماه جبهه داشت، رفته بود دنبالش که مدارکش رو تکمیل کنه. گفت «فقط مونده بود بهم بگن غلط کردی رفتی»! گفتم بلانسبت حاج آقا شما هم الان فقط مونده بهتون بگن اشتباه کردید که از این کارها کردید! گفت نه «به وظیفه مون عمل کردیم و الان هم پشیمان نیستیم».

گفتم این ایام درگیر امتحانات هستم وگر نه مطلبی در مورد نقش شما در 19 دی برای جماران می نوشتم. گفت در دو جلد خاطراتم که موسسه ی تنظیم و نشر آثار امام خمینی چاپ کرده، اومده.

بخشی از خاطرات قیام 19 دی رو که قبلا هم برام گفته بود، دوباره برام گفت و در ضمن ذکر خیری هم از مرحوم آیت الله صالحی مازندرانی کردند.

موسوی تبریزی

حاج آقا دچار تومور شده، گفت جراحی کرده ام ولی آثارش هنوز هست. موهای صورتش هم تاحدودی ریخته. بخشی از خاطرات قیام 19 دی رو برام گفت. اگه حال داشتید برای سلامتی این فقیه مجاهد یه حمدالشفاء بخونید یا صلوات بفرستید.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
25 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.