یادداشت پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

یادداشت؛

ایران مقتدر چه ویژگی‌هایی دارد؟

روشن است، دشمن از ایران مقتدر می‌ترسد و ایران را مقتدر نمی‌پسندد. اما ایران مقتدر چه ویژگی‌هایی دارد که دشمن را بیمناک می‌کند؟

پایگاه خبری جماران: مقام معظم رهبری در اولین سخنرانی خود بعد از اعتراضات اخیر به نکته قابل تاملی اشاره کردند با این مضمون که مساله دشمنان این سرزمین، جمهوری اسلامی نیست بلکه آنها با ایران قوی مشکل دارند. شواهد امر هم نشان می‌دهد در چند سال اخیر دشمن با جریان سازی در خصوص مسائل قومی و منطقه‌ای تلاش می‌کند تا ایران را چند پاره کند. روشن است موضوع جغرافیای این سرزمین منحصر به تاریخ چهل و اندی ساله جمهوری اسلامی ایران نیست بلکه این موضوع تاریخی چند هزار ساله دارد. بنابراین وقتی دشمن بر مقوله تمامیت ارضی ایران، سناریوهای خصمانه طراحی می‌کند، صراحتا نشان می‌دهد با «ایران» مساله دارد.

بی شک تجزیه طلبی ایران عزیز محکوم است و حفظ تمامیت ارضی این آب و خاک آرمان و فصل مشترک همه‌ی ما است و موج سواری بدخواهان بر اعتراضات، محکوم و آب در هاون کوبیدن است.

در سالیان اخیر دشمن، بر موج اعتراضات ناشی از بی‌تدبیری‌های داخل سوار شده و حتی اعتراضات به حق مردم داخل کشور را به نفع اهداف شرورانه خود مصادره کرده است با این ترفند رذیلانه جامعه مدنی و اعتراضات مردمی بی نتیجه می‌ماند و جامعه مایوس می‌شود و هم بذر نفاق در جامعه کاشته شده است. بازی دو سر باخت برای جامعه و ایرانی مقتدر.

روشن است، دشمن از ایران مقتدر می‌ترسد و ایران را مقتدر نمی‌پسندد. اما ایران مقتدر چه ویژگی‌هایی دارد که دشمن را بیمناک می‌کند؟ مقام معظم رهبری در سخنرانی خود اشاره می‌کنند که دشمن، ایران دوره استبداد پهلوی را می‌پسندد. در دوره پهلوی که ایران مورد پسند دشمنان می‌شد، مردم در تصمیم گیری‌ها غایب بودند؛ مجلس و دولت فرمایشی و مطیع بود. مشتی کارپرداز که قدرت تصمیم گیری صحیح و تحلیل نداشتند در مسند بودند و همین امر موجب می‌شد کشور روز به روز به قهقرا برود. بنابراین هم علم سیاست و هم تجربه تاریخی نشان می‌دهد پس از حضور مردم در تصمیم گیری‌ها ایران در مسیر اقتدار قرار گرفت. اما این راه پایان نپذیرفته است. برای آنکه ایران بیش از پیش مقتدر شود و دشمن را بیمناک کند باید مردم در تمامی عرصه‌ها حضور داشته باشند.  همانطور که مقام معظم رهبری بارها اشاره داشته‌اند، در انتخابات‌هایی که مردم پرشور ظاهر شده‌اند، دشمن جرات توطئه چینی علیه این خاک را نداشته است بنابراین به نظر می‌رسد سهل الوصول‌ترین راه تحقق ایران مقتدر برگزاری انتخابات به نحوی است که پرشور باشد و با حضور مردم در انتخابات است که مردم فرصت بیان نظرات خود را پیدا می‌کنند و صدای مردم شنیده می‌شود بدون آنکه کسی به اموال عمومی آسیب بزند. اگر انتخابات واقعا با نیتی برگزار شود که ایران مقتدر باشد، حاکمان به راحتی نبض جامعه را می‌فهمند.  

ایران مقتدر، کشوری است که مبتنی بر علم و خودکفایی باشد؛ روشن است کسانی که به دانشگاه حمله می‌کنند، در زمین دشمن بازی می‌کنند رهبر کشورمان هم همواره در ماجرای تعرض به کوی دانشگاه تهران در سال ۷۸ چنین رفتارهایی را محکوم کرده‌اند. آشکارا چنین رفتاری دشمن شاد کن است. دانشگاه کانون پیشرفت ایران و رسیدن به قله‌های اقتدار است.

در زمان تدوین قانون اساسی، انقلابیون در مجلس قانون اساسی و مردم با رای به قانون اساسی بر این موضوع صحه گذاشتند که راه حل اختلافات داخلی، تغییر ارزش‌ها و سلایق انتخابات است. این موضوع در قانون اساسی پیش‌بینی شده است. اساسا می‌توان گفت عنصر جمهوریت و اسلامیت نظام به صورت توامان ایران را در مقایسه با زمان شاه مقتدر خواهد کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
17 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.