سومین جلسه «ستاد هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی» با حضور دکتر وحید جلال زاده رئیس این ستاد و جمعی از روسا و نمایندگان نهادها و دستگاه های عضو ستاد مذکور در دفتر مرکزی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد.

به گزارش جماران؛ دکتر جلال زاده ضمن تشکر از حضور اعضای حاضر در این جلسه اظهار داشت: زبان دنیا و جوامع بین الملل زبان زور است. در روزگاری که امریکا ادعا می کند مهد آزادیست، همواره حقوق بشر را نقض می کند.

وی افزود: بحث نژاد پرستی در امریکا علیه سیاهپوست ها پرونده قطوری برای حقوق بشر آمریکایی است. ماموریت اصلی ما این است که چهره واقعی امریکا را در جوامع بین الملل افشا کنیم.

جلال‌زاده با بیان این که کشوری که بیشترین موارد نقض حقوق بشر در جهان را داشته امروز مدعی حمایت از حقوق بشر است گفت: آمریکا با تبلیغات رسانه ای و با ابزار هنر خود را حافظ و مدافع حقوق بشر در دنیا معرفی می کند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با دولتی طرف هستیم که با پررویی مدرن بیشترین نقض حقوق بشر را مرتکب می شود و کشورهای دیگر را متهم به نقض حقوق بشر می کند.

وی افزود: کشورهای مستکبر دنیا، هر زمان که اراده کنند، قوانین را به نفع خود، مصادره کرده و به مردم جهان القا می کنند.

دکتر جلال زاده بابیان اینکه چهره واقعی آمریکا را آنطور که هست برای مردم و نسل جدید آشکار نکرده ایم، گفت: بسیاری از جوانان، چهره اصلی و واقعی آمریکا را نمی شناسند و ما باید برای مردم و جوانان این مساله را  به درستی تبیین، تحلیل و بازخوانی کنیم.

وی افزود: تمامی دستگاه‌های عضو ستاد هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی می بایست با هم افزایی و هماهنگی وظایف خود را در راستای مأموریتی که بر عهده دارند به نحو مطلوب انجام دهند.

رئیس ستاد هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی خاطرنشان کرد: در هفته حقوق بشر امریکایی نشستی با کشورهایی که مورد آماج حقوق بشر امریکایی واقع شده اند، برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های اجرایی در دو بخش آیینی و تبیینی تدارک دیده شده است اضافه کرد: هدف اصلی در اجرای برنامه‌های تبیینی، بصیرت افزایی، مطالبه گری و به چالش کشیدن ادعای دروغین حقوق بشر آمریکاست.

دکتر جلال زاده با اشاره به اینکه امسال مراسم مختلفی در وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و نهاد‌ها برنامه ریزی شده است، گفت: برگزاری نشست‌ها و حلقه‌های بصیرتی در مساجد محوری، پخش مستند روایتی از ترور، برگزاری یادواره شهدا هفتم تیر، برگزاری مسابقات و نمایشگاه‌های مختلف فرهنگی، استفاده از ظرفیت شبکه شاد برای ارسال محتوای مناسب به دانش آموزان بخشی از برنامه‌های سازمان‌ها و نهاد‌های عضو ستاد هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکای است.

رئیس ستاد هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی افزود: برگزاری نشست‌های بصیرتی و روشنگری با موضوع دشمن شناسی و جنایات آمریکا، برپایی نمایشگاه استکبار ستیزی، بزرگداشت شهدای فاجعه ۷ تیر و فضاسازی و تبلیغ شهری و برگزاری مراسم ملی بزرگداشت شهدای حمله شیمیایی سردشت در شهرستان سردشت استان آذربایجان غربی بخش دیگری از برنامه‌هایی است که در طول هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی اجرا می‌شود.

وی با اشاره به تشکیل کارگروه امور بین الملل ستاد هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی، گفت: کارگروه امور بین الملل با محوریت مجمع تقریب مذاهب اسلامی و همکاری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، وزارت امورخارجه، سازمان حج و زیارت و ستاد حقوق بشر قوه قضاییه به منظور اجرای برنامه‌های برون مرزی ستاد هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی تشکیل خواهد شد.

دکتر جلال‌زاده افزود: عناوین ایام هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی و همچنین شعار محوری نیز از سوی اعضای ستاد نهایی شده است که پس از تأیید نماینده محترم ولی فقیه و رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به صورت مکتوب و رسمی در اختیار کارگروها، کمیته‎ها و اصحاب رسانه قرار خواهد گرفت.

وی در پایان زمان نشست خبری اعلام اهم برنامه‌های ستاد هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی و بزرگداشت شهدای گرانقدر هفتم تیر را روز یکشنبه پنجم تیرماه سال 1401 از ساعت 10:30 در محل دفتر مرکزی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی عنوان کرد.

در ادامه جلسه، نمایندگان دستگاه‌های عضو این ستاد گزارشی از روند اجرای برنامه‌های دستگاه متبوع خود را ارائه کردند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.