گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در گفت و گو با جماران؛

حسینی، معاون پارلمانی رئیس‌جمهور: مرحوم دعایی خاطرات شیرینی از درس و مبارزات امام در نجف بیان می کردند/ امیدواریم فروتنی، اخلاص، فداکاری و دلسوزی مرحوم دعایی در دیگر افراد هم باشد

سید محمد حسینی، معاون امور مجلس رئیس جمهوری، به جماران گفت: مرحوم دعایی سعی می کرد دوستی و صمیمیت با همه را حفظ کند، ارتباط داشته باشد و تلاش خودش را بکند کسانی که حتی یک مقدار فاصله گرفته اند را هم جذب کند؛ حتی سعی می کرد این ارتباط را با کسانی که ابهامات و شبهاتی داشتند هم برقرار کند.

معاون امور مجلس رئیس جمهوری با اشاره به اینکه مرحوم دعایی سعی می کرد دوستی و صمیمیت با همه را حفظ کند، گفت امیدواریم مأجور باشد و اخلاق، تواضع، فروتنی، اخلاص، فداکاری و دلسوزی ایشان در دیگر افراد هم باشد.

سید محمد حسینی در حاشیه تشییع پیکر مرحوم حجت الاسلام و المسلمین سید محمود دعایی، در خصوص ویژگی های این یار وفادار امام، به خبرنگار جماران گفت: مرحوم دعایی به اخلاق حسنه، تواضع، فروتنی و مهربانی معروف بود.

معاون امور مجلس رئیس جمهوری افزود: ما از اول انقلاب ایشان را می شناختیم ولی از مجلس پنجم که نماینده بودیم ارتباط نزدیک داشتیم. هر دو در کمیسیون سیاست خارجی بودیم و در سفرها، برنامه ها و مراسم های گوناگون شاهد دلسوزی و تعهد ایشانب بودیم.

وی ادامه داد: دورانی که من وزارت ارشاد بودم ایشان در همه برنامه ها حضور فعال داشتند و معمولا وقتی دهه فجر یا ایام ارتحال امام با اهالی فرهنگ و هنر به حرم امام می رفتیم ایشان از کسانی بود که سخن می گفت و خاطراتی از امام نقل می کرد. البته ایشان کمتر از خودش صحبت می کرد ولی خاطرات شیرینی از درس و مبارزات امام در نجف بیان می کردند.

حسینی اظهار داشت: وقتی که دوره وزارت من تمام شد، ایشان یک دوره کامل کتاب های مؤسسه اطلاعات را برای ما فرستاد که بیانگر روحیه قدردانی ایشان است. به هر حال می خواست به نوعی از زحماتی که به تعبیر ایشان کشیده شده قدردانی شود. به هر حال همه ما متأثر شدیم از این اتفاقی که افتاد.

وی افزود: آخرین جلسه ای که ما داشتیم بزرگداشت 100 چهره ماندگار صنعت چاپ بود. همواره ایشان لطف و محبت داشتند و یکی از نکاتی هم که در ایشان برجسته بود و کمتر در سیاسیون سراغ دارم این بود که ایشان مقید بود همواره در نماز جمعه شرکت می کرد. ما همیشه توفیق نداشتیم، ولی هر وقت می رفتیم ایشان را می دیدیم که در نماز جمعه شرکت می کردند.

معاون امور مجلس رئیس جمهوری در پاسخ به سؤالی در خصوص «اجماع سازی» مرحوم دعایی در میان چهره های سیاسی، گفت: ایشان سعی می کرد دوستی و صمیمیت با همه را حفظ کند، ارتباط داشته باشد و تلاش خودش را بکند کسانی که حتی یک مقدار فاصله گرفته اند را هم جذب کند؛ حتی سعی می کرد این ارتباط را با کسانی که ابهامات و شبهاتی داشتند هم برقرار کند.

وی در پایان گفت: امیدواریم مأجور باشد و این اخلاق، تواضع، فروتنی، اخلاص، فداکاری و دلسوزی که ایشان داشت در دیگر افراد هم باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.