حجت الاسلام والمسلمین سید محمد خاتمی رییس جمهور اسبق کشورمان به مناسبت به درگذشت حجت الاسلام والمسلمین سید محمود دعایی پیام تسلیتی صادر کرد.

به گزارش جماران، در متن این پیام آمده است: 

 

بسم الله الرحمن الرحیم

در ماتم تابسوز عزیزی سوگواریم که عشق و عقل، ایمان و اقدام، شور و شعور، سرافرازی و فروتنی و… را در وجود مبارکش به هم آمیخته بود و شخصیت ممتازش برای همه آنان که حق و حقیقت را پاس می‌دارند و اسلام و ایران را سربلند و عزیز می خواهند، خواستنی ، دوست داشتنی و امید بخش بود.

حضرت سید محمود دعاییِ والامنش را می گویم که از آغاز شکل گیری نهضتی که به انقلاب اسلامی انجامید در کنار امام و در خدمت به مردم، بی هیچ ادعایی ایستاد و تاوان این ایستادگی را با مشقت های فراوان از جمله هجرت و در بدری پرداخت و چون انقلاب پیروز شد، چهره ای از خود نشان داد که انقلاب و ایران در مرحله ایجابی و ساختن نظامی مردمی، سخت بدان نیازمند بود.

با اینکه دمی از پیمان خود با امام و انقلاب دست بر نداشت از بسیاری از تنگ نظری ها، خام اندیشی ها و بدکرداری‌هایی که احیانا به نام انقلاب و اسلام صورت می‌گرفت بیزار بود و به جای راندن و دور کردن از انقلاب و نظام، دلِ قهرمان او به آهنگ جاذبه می طپید. 

و امروز ! 

امروزِ تلخ برای ما 

عزیزمان میهمان لطف و کرم حضرت پرودگار است و انشاالله پاداش پاکی و نیکی و مجاهدت خود را از خوانِ کرمِ حضرتِ حق دریافت می کند. 

من این مصیبت سنگین را به همه دوستداران ایران و مدافعان عزّت، برخورداری و سربلندی ملت و به همه وفاداران به اسلام و انقلاب و به انبوه ارادتمندان ، یاران و همراهان این عزیز و به همه بستگان این فقید سعید ، بخصوص به خاندان شریف دعایی و به همسر مهربان و فرزندان گرانقدرش تسلیت می‌گویم و از پیشگاه حضرت پروردگار ، علو درجات ایشان و صبر و اجر و سلامتی بازماندگان محترم را مسألت می کنم. 

یادش گرامی و راهش پر رهرو باد. 

سیّد محمّد خاتمی 

۱۴۰۱/۳/۱۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
4 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.