کشوری که در کوران جنگ توانست کالاهای مورد نیاز مردم و مستضعفان را با قیمت ارزان تأمین کند، بی تردید در این روزها هم که با جنگ اقتصادی مواجه است، می تواند زندگی فقرای جامعه را تأمین کند. تنها «توانایی» و «دانایی» و «همت» لازم است.

پایگاه خبری جماران: ۱-مهندس میر حسین موسوی نخست وزیر موفق دوره دفاع مقدس در سمیناری که به همت فارغ التحصیلان دانشگاه امام صادق و در سال ۱۳۷۰ با عنوان «بررسی مشارکت سیاسی مردم در حکومت اسلامی از دیدگاه امام خمینی (ره)» تشکیل شده بود ، خاطره ای را از حضرت امام(س) نقل کرده است که با آنچه این روزها می گذرد، شباهت های بسیار دارد. 

مهندس موسوی در این سخنرانی، ابتدا امام را «یکی از استثنائی‌ترین چهره‌ها» که «می‌توانستند مسائل مهم و عمده را از مسائل فرعی جدا سازند»، معرفی می کند و می گوید: «امام هیچ‌گاه به همه مسائل نمی‌پرداختند بلکه کاملا مسائل را انتخاب می‌کردند و آنچه دارای اهمیت بود را مطرح می ساختند».

وی بعد از این مقدمه، می گوید: «تابستان سال ۶۱ بود که کم کم مسائل بودجه مطرح شد. ما روزی خدمت حضرت امام (ره) رفته بودیم و بحث مسائل عمده و مهم کشور را خدمتشان مطرح می‌کردیم که یکباره ایشان صحبت مرا قطع کرده و فرمودند: «شنیدم که می‌خواهید سیگار را گران کنید».

من گفتم: بنده هم مخالف گران کردن سیگار و همچنین چیزهای دیگر هستم و آثارش را در جبهه و جامعه می‌دانم. مجددا ایشان گفتند: به من اطلاع دادند که دولت به دنبال گران کردن سیگار است. من گفتم: یک بحثی مطرح است برای اضافه کردن درآمد دولت، با توجه به اینکه بودجه ما کم شده است. و ادامه دادم که هنوز تصویب نشده و نظر خود من هم مخالف است……گفتند: شما این مسئله را برود بگویید که هیچ چیزی نباید قیمتش بالا برود، مگر آنکه از من اجازه بگیرید. من هم آمدم به دوستان و مجلس پیغام دادم و بعدا هم با حضرت امام (ره) صحبت کردم و قرار شد سیگارهایی همانند اشنو ویژه، هما، زر و زرین و امثال آن‌ها که مردم مستضعف می‌کشند گران نشود، ولی آنهایی که اعیان‌ها می‌کشند کمی گران شود تا درآمد دولت کمی بیشتر شود.»

۲-این خاطره را از بزرگمرد تاریخ معاصر نقل کردم تا به دوستان دولت یادآور شوم که در حوزه گرانی ها باید مراقب اجناسی که مستقیما با زندگی اقشار ضعیف و مستضعف در ارتباط است باشند. گران شدن ماکارونی که «غذای آبرومند اقشار کم درآمد» جامعه ماست، همراه با گرانی کالاهایی از این دست، بسیار برای مردم فقیر مشکل آفرین است. 

۳- کشوری که در کوران جنگ توانست کالاهای مورد نیاز مردم و مستضعفان را با قیمت ارزان تأمین کند، بی تردید در این روزها هم که با جنگ اقتصادی مواجه است ،می تواند زندگی فقرای جامعه را تأمین کند. تنها «توانایی» و «دانایی» و «همت» لازم است. 

۴- البته می دانم که این ها، مسکن های کوتاه مدت است، و برای حل اصلی داستان باید به رفع تحریم ها و پایان دادن عزتمندانه به جنگ های اقتصادی اقدام کرد و این را هم را می دانم که این مهم جز با همراهی مردم ممکن نیست، اما تا آن زمان و تا زمانی که درگیر جنگ اقتصادی هستیم ، خوب است «این خاطره امام» پیش چشم مسئولین کشور باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
22 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.