بمناسبت روز جهانی قدس از سوی انجمن شرعی شیعیان کشمیر راهپیمایی بزرگ در مناطق مختلف کشمیر برگزار شد که در این اجتماعات صدها نفر شرکت کردند.

به گزارش جماران؛ بمناسبت روز جهانی قدس از سوی انجمن شرعی شیعیان کشمیر راهپیمایی بزرگ در مناطق مختلف کشمیر برگزار شد که در این اجتماعات صدها نفر شرکت کردند.

این راهپیمایی ها با تاکید بر حمایت از ملت فلسطین و مسجدالاقصی و مخالفت با توطئه‌ها و طرح‌های استکبار علاوه بر حسینیه بدگام، در حسینیه حسن آباد، در مسجد جامع آبی گزر سرینگر، در آستان شریف میر شمس الدین اراکی چادوره، در حسینیه یاگی پوره، ماگام، در مسجد جامع سونه پاه بیروه، در حسینیه اسکندر پوره در حسینیه چترگام، در حسینیه سوت کتر باغ، در حسینیه گامدو سوناواری باندی پوره، در مسجد جامع نوگام سوناواری، در حسینیه صوفی پوره پهلگام، در حسینیه پونچ گند بیروه، در حسینیه کمل کوت، در مسجد جامع گریند کلان و در حسینیه دب گاندربل برگزار شد.

بزرگترین اجتماع روز جمعه در حسینیه بدگام بود و صدها هزار افراد نماز جمعه را به امامت رییس انجمن شرعی شیعیان کشمیر جناب حجت الاسلام والمسلمین آغا سید حسن الموسوی الصفوی اقامه کردند.

آغا سید حسن در خطبه های نماز جمعه، بر اهمیت جمعه الوداع و روز قدس تاکید کردند.

آغا سید حسن در سخنان خود اهمیت ماه رمضان را بیان کرده گفتند که روز جمعه الوداع، روز توبه و استغفار و روز طلب بخشش و مغفرت است.

بعد از اقامه نماز جمعه راهپیمایی بزرگ به رهبری حجت الاسلام والمسلمین آغا سید مجتبی عباس الموسوی الصفوی برگزار شد که در این راهپیمایی صدها هزار افراد شرکت کردند.

آغا سید مجتبی در خطاب با مردم گفتند که روز قدس توسط بنیانگذار انقلاب اسلامی به عنوان یک روز رسمی برای حمایت از مردم فلسطین نامگذاری شده است، امام خمینی (ره) در پیامی خطاب به مسلمین ایران و جهان، آخرین جمعه ماه رمضان را روز قدس نامید و از مسلمانان جهان و دولت‌های اسلامی خواست برای کوتاه کردن دست دولت اسرائیل و پشتیبانان آن به هم بپیوندند.

ایشان افزودند: سرزمین فلسطین حق مسلم مردم فلسطین است اما بعد از جنگ جهانی دوم آمریکا و جهان استکبار، مردم فلسطین را از خانه های خود بیرون کردند و یک دولت صهیونیستی را در سرزمین فلسطین به راه انداخته و مسجد اقصی را نیز تصرف کردند.

آغا سید مجتبی افزودند که قضیه فلسطین یک قضیه اسلامی است، و حکومت صهیونیستی در این منطقه یک غده سرطانی است که ریشه تمام مشکلات منطقه است.

آغا سید مجتبی افزودند که روز قدس روز حمایت از مردم مظلوم جهان است همچنان که رهبر معظم انقلاب این روز را یوم المظلوم نامیده اند.

آغا سید مجتبی با انتقاد شدید بر ممنوعیت اقامه نماز جمعه در مسجد جامع سرینگر از سوی دولت گفتند که این ممنوعیت به هیچ عنوان قابل قبول نیست و برای مردم کشمیر قابل تأسف است و جامعه بین المللی باید سکوت خود را بشکند و دولت هند را تحت فشار قرار دهد تا این مسجد برای نماز گزاران باز شود.

قابل ذکر است که در این راهپیمایی آغا سید منتظر مهدی نیز شرکت کردند و طی سخنانی اهمیت روز قدس را بیان کردند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.