امروز آیت الله العظمی سید محمد علی علوی گرگانی مرجع تقلید شیعه پس از یک دوره بیماری دعوت حق را لبیک گفت.

به گزارش جماران؛ متن پیام ها برای تسلیت ارتحال آیت الله العظمی علوی گرگانی در پی می آید:

 

رهبر معظم انقلاب: آیت‌الله علوی گرگانی همواره وفادارانه در کنار مردم و پشتیبان نظام مقدس بود

متن پیام رهبر معظم انقلاب بدین شرح است:

بسم الله الرّحمن الرّحیم

رحلت عالم ربّانی آیةالله آقای حاج سید محمدعلی علوی‌گرگانی رضوان‌الله‌علیه را به حوزه‌ی علمیه‌ی قم و به همه‌ی شاگردان و ارادتمندان و مقلدان ایشان بخصوص به مردم مؤمن گلستان که ارادت ویژه به این بزرگوار و والد محترمشان مرحوم آیةالله آقای حاج سیدسجاد علوی داشتند، و بالأخص به خاندان گرامی و فرزندان مکرّمشان تسلیت عرض میکنم.

این مرجع معظم در قضایای گوناگون انقلاب و مسائل کشور همواره وفادارانه در کنار مردم و پشتیبان نظام مقدس بودند و خدمات ارزشمندی کرده‌اند که موجب فیض و رحمت الهی است ان‌شاءالله. از خداوند متعال علو درجات ایشان را مسألت میکنم و امیدوارم با اجداد طاهرینشان محشور گردند.

سیّدعلی خامنه‌ای

۲۴ اسفند ۱۴۰۰

***

سید حسن خمینی: آیت‌الله‌العظمی علوی‌گرگانی همواره از همراهان و ارادتمندان امام بزرگوار و انقلاب اسلامی بود

متن پیام تسلیت حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی بدین شرح است:

بسمه تعالی

درگذشت عالم جلیل القدر و مرجع معظم حضرت آیت الله العظمی حاج سید محمد علی علوی گرگانی طاب ثراه موجب اندوه و تأثر شد. 

آن بزرگوار در طول عمر شریف خود همواره از همراهان و ارادتمندان امام بزرگوار و انقلاب اسلامی بودند و به ترویج مکتب اهل بیت سلام الله علیهم اشتغال داشتند. 

اینجانب ضمن عرض تسلیت به حوزه های علمیه و بیت مکرم و آقا زادگان معظم و همه علاقمندان و مقلدان ایشان، از خدای متعال علو درجات ایشان را مسئلت دارم و برای همه بازماندگان صبر و اجر آرزومندم.

سید حسن خمینی

 

***

 

رئیسی: آیت‌الله‌العظمی علوی‌گرگانی در میدان دفاع از آرمانهای انقلاب اسلامی، تلاشی مجدانه داشت

 

سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در پیامی رحلت آیت‌الله العظمی سید محمدعلی علوی گرگانی را تسلیت گفت.

متن پیام رئیس جمهور بدین شرح است:

بسم ‌الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

رحلت مرجع عالیقدر تشیع حضرت آیت‌الله العظمی سید محمدعلی علوی گرگانی موجب تألم و ثأثر فراوان شد.

این عالم برجسته که از دانش‌آموختگان ممتاز اساتید بزرگ حوزه‌های علمیه من‌جمله آیات عظام بروجردی، گلپایگانی و بویژه حضرت امام خمینی(ره)، بشمار می‌رفت، سال‌ها با تدریس فقه و اصول، ترویج معارف اهل بیت علیهم‌‌السلام و تألیف آثار ارزنده فقهی به زبان‌های فارسی، اردو و عربی به گسترش مرزهای فرهنگی شیعه پرداخت.

این فقیه پارسا و وارسته در کنار هدایت و ارشاد مردم و پرورش شاگردان علوم دینی و نیز انجام امور خیر و عام‌المنفعه، در میدان دفاع از آرمانهای انقلاب اسلامی، تلاشی مجدانه داشت که بی‌شک توشه شایسته‌ای برای آن عالم ربانی در سرای آخرت خواهد بود.

اینجانب مصیبت وارده را به بیت مکرم، حوزه‌های علمیه، شاگردان آن عالم و مردم شریف استان گلستان تسلیت می‌گویم و از درگاه خداوند منّان برای ایشان رحمت واسعه الهی و همجواری با جدّ بزرگوارشان و برای عموم بازماندگان صبر و سلامتی مسألت دارم.

سید ابراهیم رئیسی

رئیس جمهوری اسلامی ایران

***

قالیباف: آیت‌الله گرگانی عمر پربرکت خود را بر گسترش ترویج معارف دینی گذاشتند

رییس مجلس شورای اسلامی در پیامی درگذشت آیت‌الله علوی گرگانی را تسلیت گفت و افزود: این روحانی مکرم در سراسر عمر پربرکت خویش علاوه بر فراگیری علوم اسلامی و فقهی بر امر نشر، گسترش و ترویج معارف دینی و توسعه حوزه‌های علمیه اهتمام ویژه داشت.

«محمدباقر قالیباف» در این پیام افزود: ضایعه مؤلمه ارتحال مرجع عالیقدر، عالم پارسا و مجتهد مهذّب حضرت آیت الله سید محمدعلی علوی گرگانی موجب تأسف و تأثر شد.

قالیباف در این پیام افزود: این عالم جلیل‌القدر و فقیه صمدانی در محضر علمای بزرگوار همچون حضرت آیت‌الله بروجردی (رض)، حضرت امام خمینی (ره)، حضرت آیت الله گلپایگانی، حضرت آیت الله خویی، حضرت آیت الله غروی اصفهانی و حضرت آیت الله آقاضیاءالدین عراقی دروس حوزوی را آموختند که مجموعه این تعلیمات گرانسگ در تحکیم شخصیت استوار فقهی ایشان تاثیرات فراوان داشت و حاصل آن تالیفات و آثار متعدد و ارزشمند در زمینه  فقه و اصول و حدیث می‌باشد.

وی تصریح کرد: این روحانی مکرم در سراسر عمر پربرکت خویش علاوه بر فراگیری علوم اسلامی و فقهی، بر امر نشر، گسترش و ترویج معارف دینی و توسعه حوزه‌های علمیه و مراکز تحقیقاتی و دین پژوهی اهتمام ویژه داشتند و ضمن تربیت طلاب و شیفتگان معارف اسلامی، همواره بر تعظیم شعائر اهل بیت‌ (ع) و امور خیریه و عام‌المنفعه و رسیدگی به نیازمندان تاکید و توصیه می‌کردند.

رییس مجلس شورای اسلامی در این پیام ادامه داد: آن فقیه زاهد و عابد متخلق، در سراسر عمر شریف خود در زمره ارادتمندان وفادار به حضرت امام‌خمینی(ره) و مقام معظم رهبری قرار داشتند و به‌طور مستمر مسایل کشور را مورد توجه قرار داده و در بیان دلسوزانه موضوعات اعم از سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی پیشگام بودند.

وی در ادامه این پیام خاطرنشان کرد: ضمن عرض تسلیت ضایعه فقدان ایشان به پیشگاه حضرت بقیه‌الله‌الاعظم (عجل الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف)، مقام معظم رهبری (حفظه الله)، مراجع عظام تقلید، حوزه‌های علمیه، شاگردان و دوستداران و مقلدین ایشان به ویژه مردم شریف استان گلستان، بیت معزز و فرزندان فاضل ایشان، برای روح طیبه آن عالم برجسته علو درجات و رحمت‌ واسعه و حشر با اولیاء الله و برای بازماندگان صبر جزیل از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌نمایم.

 

تسلیت سرلشکر باقری

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با صدور پیامی ارتحال مرجع عالیقدر حضرت آیت‌الله العظمی سید محمدعلی علوی حسینی گرگانی را تسلیت گفت. متن پیام سردار سرلشکر محمد باقری به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ إِلَی یَوْمِ الْقِیَامَةِ.

ارتحال مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی سید محمدعلی علوی حسینی گرگانی که در زمره فقهای نامدار و برجسته معاصر به شمار می‌رود، موجب تأسف و تأثر عمیق اینجانب گردید.

آن عالم وارسته از پرچمداران اسلام عزیز و حوزه‌های علمیه شریف و شاگردان حضرت امام (ره) بودند که در بین ارادتمندان خاص حضرات معصومین (علیهم السلام) می‌درخشیدند و با حضور برجسته و مؤثر اجتماعی و سیاسی خود، همواره در صف یاوران رهبر عظیم الشأن انقلاب اسلامی و پیش برندگی نظام و کشور و نیز حامیان نیازمندان و امور عام المنفعه شهرت داشتند.

اینجانب ضایعه رحلت این فقیه عالیقدر را به محضر مقدس ولی عصر (عج) و نایب برحقش مقام عظمای ولایت و رهبری حضرت امام خامنه ای، مراجع عظام تقلید، حوزه‌های علمیه و عموم شیعیان، ارادتمندان و بیت معظم ایشان تسلیت عرض نموده و از درگاه حضرت حق تعالی برای آن فقیه فقید علو مقام و همنشینی با پیامبر اعظم (ص) و خاندان مطهرش و برای فرزندان و بازماندگان مکرم و عموم سوگواران، صبر، شکیبایی و سکینه قلبی توأم با ثبات قدم مسئلت می‌کنم.

 

پیام تسلیت رئیس قوه قضائیه

رئیس قوه قضائیه ارتحال مرجع آیت‌الله‌ العظمی علوی گرگانی را تسلیت گفت. متن پیام حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای به شرح ذیل است:

انالله وانا الیه راجعون

إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا

ارتحال مرجع عالیقدر و عظیم‌الشأن حضرت آیت‌الله‌العظمی علوی گرگانی، موجب تأسف و تأثر گردید.

سراسر عمر نورانی و با برکت این فقیه مکتب آل‌الله علیهم‌السلام و عالم برجسته که یکی از چهره‌های مشهور علم و تقوا و فقاهت بودند، همواره منشا خیر کثیر برای حوزه‌های علمیه، نظام مقدس جمهوری اسلامی و مردم شریف ایران بود.

اینجانب مصیبت فقدان این مرجع عالیقدر را به پیشگاه حضرت بقیه‌الله الاعظم ارواحنا فداه و نایب بر حقش حضرت آیت‌الله‌ خامنه‌ای، مراجع و علمای عظام و فضلای حوزه‌های علمیه و عموم شیعیان، ارادتمندان و مقلدان ایشان و بویژه به بیت شریف معظم‌له تسلیت می‌گویم و برای ایشان از درگاه خداوند متعال علو درجات و غفران واسعه و برای بازماندگان و منسوبان، اجر جزیل و صبر جمیل مسئلت می‌نمایم.

***

تسلیت سرلشکر سلامی

فرمانده کل سپاه با صدور پیامی ارتحال مرجع عالیقدر حضرت آیت‌الله العظمی سید محمد علی علوی حسینی گرگانی را تسلیت گفت. متن پیام سردار سرلشکر حسین سلامی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انالله و انا الیه راجعون

ضایعه مولمه ارتحال مرجع عالیقدر حضرت آیت‌الله العظمی سید محمد علی علوی حسینی گرگانی که عمر مبارک خویش را در مجاهدت برای ترویج علوم و بسط فرهنگ اهل بیت عصمت و طهارت (ع) سپری کرد، موجب تأثر و تاسف گردید.

برکات و ثمرات ناشی از تلمذ در محضر مراجع و علمای جلیل القدر به ویژه معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و ده‌ها سال همت و تلاش خستگی ناپذیر این عالم پارسا و فقیه وارسته در همراهی با امامین انقلاب اسلامی و جهاد خاضعانه و مومنانه در خدمت به انقلاب و نظام اسلامی و گره گشایی از مشکلات و نیازمندی‌های مردم و توسعه حوزه‌های علمیه و تربیت طلاب مبرز، شخصیت استوار و راهنمای ایشان را برای همیشه فراروی ارادتمندان به مرجعیت و روحانیت معظم قرار داده است.

ضایعه فقدان آن عالم مهذب و مخلص را به محضر حضرت بقیه الله الاعظم (ارواحنا فداه)، رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) مراجع عظام تقلید، حوزه‌های علمیه، شاگردان، علاقمندان و مقلدین ایشان به ویژه مردم شریف و قدرشناس استان گلستان، بیت معظم له و بازماندگان ایشان تسلیت و تعزیت عرض می‌نمایم.

از درگاه خدای رحمان و رحیم برای آن فقیه عالیقدر علو درجات و رحمت واسعه الهی و برای یادگاران و بازماندگان معزز، صبر جمیل و اجر جزیل طلب می‌کنم.

***

پیام تسلیت آیت‌الله‌العظمی شبیری زنجانی

إنا لله و إنا إلیه راجعون

 ضایعۀ ارتحال عالم وارسته، آیت‌الله‌ آقای حاج سید محمدعلی علوی گرگانی(رضوان‌الله علیه) را به محضر شریف امام عصر (عجل‌الله تعالی فرجه)، حوزه‌ی علمیه و همچنین عموم شاگردان و علاقه‌مندان و بیت مکرم ایشان تسلیت می‌گوییم.

این فقیه بزرگوار، با تواضع و منش ساده زیستی، عمر ارزشمند خویش را در مسیر نورانی خدمت به مکتب اهل‌بیت (علیهم‌السلام)، تبلیغ و نشر معارف اسلام، ارتباط با مردم و خدمات اجتماعی گذراند.

رضوان الله تعالی علیه و حشره الله مع اجداده الطاهرین المعصومین (علیهم‌السلام).

دفتر آیت‌الله‌العظمی شبیری زنجانی

***

پیام تسلیت بیت مرحوم آیت الله العظمی صانعی (قدس سرّه)

در پی ارتحال آیت الله حاج سید محمدعلی علوی گرگانی (رحمة الله علیه)

بسمه تعالی

انا لله و انا الیه راجعون

ارتحال عالم متخلق حضرت آیت الله حاج سید محمدعلی علوی گرگانی (طاب ثراه) موجب تأسف و تأثر گردید. بی شک ساده زیستی و ارتباط نزدیک با مردم و نشر معارف اهل بیت (علیهم السلام) ذخیره ای برای آن مرحوم خواهد بود.

ضمن عرض تسلیت به محضر مبارک حضرت ولی عصر (عج)، حوزه های علمیه بالخصوص مردم شریف و فرهنگ دوست استان گلستان، خانواده معزّی و آقا زادگان مکرّم،  برای آن مرحوم غفران و رحمت الهی و حشر با اجداد طاهرینش (علیهم السلام) و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل را خواستارم.

قم المقدسة ـ  بیت مرحوم آیت الله العظمی صانعی (رحمة الله علیه)

13 شعبان المعظم1443

فخرالدین صانعی

تاریخ: 1400/12/25

***

حسن روحانی: ارتحال آیت‌الله علوی گرگانی ضایعه‌ای جبران ناپذیر برای جامعه علمی و حوزه‌های علمیه است

رئیس جمهور پیشین ایران در پیامی درگذشت عالم ربانی و مرجع تقلید آیت الله علوی گرگانی را تسلیت گفت. متن پیام حسن روحانی به این شرح است:

انالله و انا الیه راجعون

ارتحال عالم ربانی و مرجع تقلید  مرحوم آیت الله آقای علوی گرگانی رضوان‌الله تعالی علیه موجب تأثر و اندوه فراوان گردید.

این عالم بزرگوار که منشأ خدمات علمی و تربیت بسیاری از مشتاقان مکتب جعفری سلام الله علیه در حوزه‌های علمیه بود از همراهان و حامیان نظام مقدس جمهوری اسلامی و خیرخواهان تأثیر گذار جامعه اسلامی بود.

فقدان این مرجع محترم تقلید ضایعه‌ای جبران ناپذیر برای جامعه علمی و حوزه‌های علمیه است.

اینجانب ضمن عرض تسلیت به مناسبت رحلت این عالم بزرگوار، این مصیبت مؤلمه را به محضر حضرت بقیة الله الاعظم علیه السلام، حوزه‌های علمیه، مقام معظم رهبری، مراجع معظم تقلید، مقلدین و  ارادتمندان و شاگردان آن مرحوم و بیت مکرم ایشان خصوصا آقا زادگان محترم ایشان تسلیت و تعزیت عرض نموده وبرای روح بلند آن مرحوم علو درجات را مسئلت دارم.

حسن روحانی

***

بسم الله الرحمن الرحیم

إنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ إِلَى یَوْمِ الْقِیَامَةِ

خبر ارتحال عالم جلیل القدر و مرجع  معظم تقلید، استاد مهذب اخلاق حضرت آیت الله سید محمد علی علوی گرگانی، رضوان الله علیه، موجب تألم عمیق اینجانب گردید.

اینجانب این ضایعه را به پیشگاه مقدس حضرت بقیه الله الاعظم، عجل الله تعالی فرجه الشریف، مقام معظم رهبری و مراجع و علمای عظام دامت برکاتهم و حوزه های علمیه و مردم مومن و ارادتمند مرجعیت در ایران اسلامی و جهان اسلام تسلیت و تعزیت عرض نموده و از درگاه خدوند متعال برای روح ملکوتی آن مرجع جلیل الشان علو درجات و برای بیت مکرم و فرزندان معزز ایشان و کلیه علاقمندان و مقلدان ایشان صبر جزیل و اجر جزیل مسئلت می نمایم. 

حسین امیرعبداللهیان

***

پیام تسلیت علی لاریجانی:

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم

إنّا للّه و إنّا إلیه راجعون

رحلت عالم جلیل‌القدر، مرجع بزرگوار،

 آیت‌الله‌العظمی علوی گرگانی موجب اندوه فراوان این‌جانب گردید.

این ضایعهٔ بزرگ را به خانوادهٔ محترم و ارادتمندان ایشان، به‌خصوص مردم شریف استان گلستان و حوزه‌های علمیه، تسلیت عرض می‌کنم و از خدای سبحان علو درجات را برای این مرد الهی خواستارم.

علی لاریجانی

***

پیام تسلیت مجمع روحانیون مبارز

بسمه تعالی

رحلت عالم ربانی حضرت آیت الله حاج سید محمد علی علوی گرگانی (قدس سره) را به حوزه های علمیه و شاگردان و ارادتمندان آن مرجع بزرگوار و فرزندان مکرم ایشان تسلیت می گوییم. 

این عالم عالی قدر عمر شریف خود را وقف تدریس علوم حوزوی و تربیت شاگردان و ترویج مکتب نورانی اهل بیت علیهم السلام نمود و از لحاظ شیوه زندگی و ساده زیستی و تخلق به فضایل اخلاقی و معنوی نیز  جایگاه ویژه ای در حوزه علمیه قم داشت. از درگاه رحمت الهی علو درجات آن عالم وارسته و حشر با اجداد طاهرینش را مسالت داریم. 

مجمع روحانیون مبارز

۲۵ اسفند۱۴۰۰

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.