نماینده مردم همدان در مجلس گفت: یکی از اهداف انقلاب اسلامی که لازم است بر آن تاکید کنیم بحث نابودی و محو رژیم صهیونیستی که هیچ وقت کنار گذاشته نشده است. حتی می توان گفت هر کسی که به ظهور اعتقاد دارد به این اصل نابودی رژیم صهیونیستی نیز اعتقاد دارد و آن را به عنوان پیش فرض و پیش نیاز این حرکت می داند.

نشست تخصصی «انقلاب اسلامی ایران و شکل گیری نظم نوین منطقه ای» پیش از ظهر امروز (چهارشنبه 20 بهمن ماه) توسط جمعیت دفاع از ملت فلسطین برگزار شد.

به گزارش خبرنگار جماران، ناصر ابوشریف در این نشست با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی تغییر و تحولاتی جدی در سطح منطقه و جهان ایجاد کرد، گفت:  انقلاب اسلامی برای تغییر دنیا از شرایطی که گرفتار آن بود، عمل کرد. انقلاب آمد تا روح معنویت و اسلام را احیا کند. که متاسفانه در اثر گرفتاری بشر در طغیان های معنوی برخی این جنبه مهم انقلاب اسلامی را نادیده گرفتند.

نماینده جنبش جهاد اسلامی یادآور شد: در سال های قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، جهان اسلام دچار مشکل جدی بود و از هویت اسلامی دور شده بود. انقلاب اسلامی آمد و این هویت اسلامی را زنده کرد و توانست یک توازنی میان ارزش های مادی و معنوی ایجاد کند. ویژگی مهم انقلاب اسلامی که با رهبری بنیانگذار انقلاب اسلامی به ثمر نشست ایجاد ارتباط میان معنویت و عقلانیت بود. همچنین یکی از ویژگی های مهم انقلاب اسلامی، زنده کردن مبحث ایمان و اعتقاد به خداوند بود.

وی افزود: یکی از وظایفی که ما در شرایط کنونی بر عهده داریم همین است که این ویژگی ایمانی انقلاب اسلامی را حفظ کنیم. انقلاب اسلامی دو بال عقلانیت (مادی) و معنویت (ایمانی) دارد و وظیفه اصلی ما حفظ اصول این انقلاب است. انقلاب اسلامی با وجود مواجهه با خطرات و تهدیدات بسیار سنگین و خطرناک به دلیل رهبری صحیح توانسته در برابر همه این فشارها مقاومت کرده و قد علم کند.

ابوشریف اظهار داشت: یکی دیگر از ویژگی های مهم انقلاب اسلامی حمایت از فلسطین است. انقلاب اسلامی در واقع با حمایت همه جانبه از فلسطین، رژیم صهیونیستی و حامیان آن را به عنوان دشمن درجه یک خود قرار داد. ما همه باید تلاش کنیم که با حفظ اصول انقلاب اسلامی، مقدمات شکست کامل رژیم صهیونیستی را فراهم کنیم و با نابودی این غده سرطانی به حول و قوه الهی شاهد حاکم شدن اسلام بر سرتاسر جهان خواهیم بود.

وی ادامه داد: من تاکید دارم که مهمترین وظیفه ما استواری در پیروی از خط انقلاب اسلامی و تقویت آن است؛ چون پیروزی نهایی اسلام قطعی و حتمی است. مسیر طولانی است اما باید خودمان مسیر را حفظ کنیم و ثابت قدم باشیم. در دهه های اخیر تلاش بسیاری شده است که انقلاب اسلامی را مسیرش منحرف کنند اما در نهایت تلاش های آنها به جایی نرسیده است.

به گزارش جماران، حجت الاسلام و المسلمین احمد حسین فلاحی نیز در این نشست گفت: پیروزی انقلاب اسلامی طلیعه ای بر حرکت جدید و حوادث نوین در جهان بود. ما هم اکنون اثرات انقلاب اسلامی در اقصی نقاط عالم را شاهد هستیم؛ همه کسانی که به دنبال آزادی خواهی هستند را جان تازه ای بخشید و ملت ها را دوباره زنده کرد. از همان ابتدا حرکت حضرت امام به نحوی بود که خیلی از علمای جهان اسلام با وی همراهی و اعلام همبستگی کردند. در پیروزی انقلاب اسلامی و جریانات پس از آن تا به امروز همراهی جریان های اسلامی همواره وجود داشته است.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در واقع می توان گفت یکی از پیامدهای انقلاب اسلامی، تسریع تحرکات آزادیخواهانه در جهان با الهام گرفتن از انقلاب بود. یکی از ملت هایی که از این انقلاب الهام گرفت، ملت مظلوم فلسطین بودند که پس از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد قدرت گرفتن روند مبارزاتی آنها بودیم. در مقابل رژیم صهیونیستی پس از پیروزی انقلاب اسلامی هر روز ضعیف تر شده است و مجبور به کشیدن دیوار حائل به دور خود شده است. آنها در سال های اخیر برخی از سرزمین های اشغال شده را نیز از دست داده اند که این مسائل بیانگر روند رو به افول رژیم صهیونیستی است.

وی تأکید کرد: یکی از اهداف انقلاب اسلامی که لازم است بر آن تاکید کنیم بحث نابودی و محو رژیم صهیونیستی که هیچ وقت کنار گذاشته نشده است. حتی می توان گفت هر کسی که به ظهور اعتقاد دارد به این اصل نابودی رژیم صهیونیستی نیز اعتقاد دارد و آن را به عنوان پیش فرض و پیش نیاز این حرکت می داند.

فلاحی افزود: امروز شاهد هستیم که فلسطین خود تسلیحات مورد نیاز خود را تولید می کند و در برابر رژیم صهیونیستی تا بن دندان مسلح ایستادگی می کند تا جایی که صهیونیست ها خودشان در هر نبرد و درگیری مجبور به ارائه پیشنهاد آتش بس می شوند. این در حالی است که صهیونیست ها در شرایط کنونی هیچ امنیتی در داخل اراضی اشغالی ندارند و آینده ای نیز در این سرزمین نخواهند داشت و آنها باید بدانند که محور مقاومت نیز در پی فرصتی برای از بین بردن این غده سرطانی است.

وی یادآور شد: در برهه اخیر هم تلاش دشمنان انقلاب اسلامی برای ایجاد گروه تروریستی نظیر داعش در راستای مقابله با انقلاب با شکستی مفتضحانه روبرو شد. در واقع اهداف تفرقه افکنانه دشمنان انقلاب اسلامی تاکنون دستاوردی برای آنها نداشته است، آثار آن این است که جریان انقلاب اسلامی که ماهیتی جهانی دارد همچنان در حال پیشروی و در مسیر رسیدن به اهداف خودش گام برمی دارد.

نماینده مردم همدان در مجلس اظهار داشت: در شرایط فعلی شاهد هستیم که جریان های اسلامی در دیگر کشورها با تفکر انقلاب اسلامی عمل می کنند و این خود بیانگر تحقق اهداف مهم انقلاب اسلامی است. امروزه ملت های منطقه از جمله ملت فلسطین و مردم یمن این واقعیت را دریافته اند که با تمسک به اصول انقلاب اسلامی می توان در برابر دشمنان صف آرایی کرد و به نتیجه رسید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.