گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در گفت و گو با جماران؛

سردار حاجی زاده: امروز هم هر قدرت و توانی داریم به خاطر پیاده سازی مطالبات است

سردار امیرعلی حاجی زاده، فرمانده نیروی هوایی سپاه، به جماران گفت: حرف امام در سلول های وجود انسان نفوذ می کرد و چیزی نیست که با گذر زمان بگوییم امام برای آن دوره بود. امروز هم هر قدرت و توانی داریم به خاطر پیاده سازی مطالبات است. مثلا اگر امروز در حوزه نظامی قوی هستیم در واقع خواسته های آن روز امام با مدیریت مقام معظم رهبری در این سه دهه پیاده شده که خودکفا شده ایم و بومی سازی کرده ایم و یا به لحاظ نیروی انسانی به بسیج مردم وصل و بی انتها شده ایم.

پایگاه خبری جماران: فرمانده نیروی هوایی سپاه با اشاره به اینکه کلام امام برای همه الگو بود، گفت: حرف امام در سلول های وجود انسان نفوذ می کرد و چیزی نیست که با گذر زمان بگوییم امام برای آن دوره بود. امروز هم هر قدرت و توانی داریم به خاطر پیاده سازی مطالبات است. مثلا اگر امروز در حوزه نظامی قوی هستیم در واقع خواسته های آن روز امام با مدیریت مقام معظم رهبری در این سه دهه پیاده شده که خودکفا شده ایم و بومی سازی کرده ایم و یا به لحاظ نیروی انسانی به بسیج مردم وصل و بی انتها شده ایم.

مشروح گفت و گوی خبرنگار جماران با سردار امیرعلی حاجی زاده را در ادامه می خوانید:

به نظر شما حضرت امام چه طور توانستند مردم را جذب مسیر انقلاب اسلامی کنند؟

امام در همه ابعاد بی نظیر بود و به نظر من بیشتر از گفتارش، رفتار ایشان باعث شد که ملت ایران و بلکه منطقه و دنیا یکپارچه جذب ایشان شوند. کلام و حرف ایشان هم نشأت گرفته از نوع رفتار مردمی و الهی بود. کلام امام برای همه الگو بود و رزمندگان به عشق امام در جبهه ها حاضر شدند و جانشان را فدا کردند.

امام همه چیز ما بود و هست. زبان ما قاصر است که بخواهیم امام را توصیف کنیم. ولی به هر حال، جوانان و میانسالان آن روز جذب امام بودند به خاطر اینکه همان چیزی که می گفتند را عمل می کردند. وقتی انقلاب شد خود من 15 سال داشتم ولی خیلی طول نکشید و ظرف چند ماه عاشق امام شدیم؛ طوری که حاضر بودیم برای کلام و خواست امام جانمان را بدهیم.

به نظرم ایشان یک فرد الهی بود و چون حرف و عملش نشأت گرفته از اسلام اصیل بود، حرفش در سلول های وجود انسان نفوذ می کرد و چیزی نیست که با گذر زمان بگوییم امام برای آن دوره بود. امروز هم هر قدرت و توانی داریم به خاطر پیاده سازی مطالبات است. مثلا اگر امروز در حوزه نظامی قوی هستیم در واقع خواسته های آن روز امام با مدیریت مقام معظم رهبری در این سه دهه پیاده شده که خودکفا شده ایم و بومی سازی کرده ایم و یا به لحاظ نیروی انسانی به بسیج مردم وصل و بی انتها شده ایم.

 

وضعیت امروز کشور را از نظر راهبرد «یکی بودن حرف و عمل» که اشاره کردید از ویژگی های حضرت امام بود، چه طور ارزیابی می کنید؟

جاهایی که حرف های امام و مقام معظم رهبری که در امتداد همان حرف های امام را دنبال کردند، عمل کردیم، موفق بوده ایم و اگر جایی موفق نیستیم به خاطر این است که به آن حرف ها عمل نکرده ایم؛ نسخه دقیق بوده است. مثلا در قدرت دفاعی که امروز قدرت منطقه ای هستیم، عمل شده است. من نمی خواهم بگویم صد درصد، ولی بالأخره عمل شده که الآن این قدرت را داریم. ولی در جاهایی مثل اقتصاد به خاطر اینکه به آن فرامین عمل نکرده ایم، مشکل داریم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.