گرچه روشن بینی شیخ المراجع آیت الله العظمی صافی گلپایگانی در صراحت اش در دفاع از دین و مذهب حقه ، و طلایه دار بودن اش نسبت به "استقلال حوزه" بود ، اما در این مهم خلاصه نشد و اراده تابناک وی بر تاریکخانه جهالت و ظلم ؛ نور افکند و با اطلاع کامل از اوضاع مظلومان جهان در شرق و غرب گیتی حضور عالمانه داشت.

به گزارش جماران؛ حجت الاسلام و المسلمین هادی سروش نوشت:

بسمه تعالی

"مَن تَعَلَّمَ للّه ِِ و عَمِلَ للّه ِِ و عَلَّمَ للّه ِِ دُعِیَ فی مَلَکوتِ السَّماواتِ عَظیما"

امام صادق (ع) فرمود : هر که براى خدا علم بیاموزد و براى خدا [به آن] عمل کند و براى خدا به دیگران تعلیم دهد، در ملکوت آسمانها از او به "عظیم" یاد شود..

روحِ عظیم و بلند مرتبه ستاره درخشان آسمانِ مرجعیت شیعه ، شیخ المراجع آیت الله العظمی صافی گلپایگانی به ملاء اعلی پیوست .

گرچه روشن بینی او در صراحت اش در دفاع از دین و مذهب حقه ، و طلایه دار بودن اش  نسبت به "استقلال حوزه" بود ، اما در این مهم خلاصه نشد و اراده تابناک وی بر تاریکخانه جهالت و ظلم ؛ نور افکند و با اطلاع کامل از اوضاع مظلومان جهان در شرق و غرب گیتی حضور عالمانه داشت . و چون مرجعی دردآشنا بود بررخدادهای داخلی بدون در نظر گرفتن منفعت و مصلحت خویش ؛ با توجه به شرائط دشوار مردم ، حاکمان و دست اندرکاران را به رعایت حقوق انسان ها توصیه مینمود بطوریکه دفتر قطور عمر شریفش را با این جمله ماندگار در ملاقات با برخی مسئولان به پایان برد که فرمود : "این مردم شریف و نجیب مستحق  فقر نیستند! و قهر کردن با دنیا؛ با عقلانیت و حقوق ملت منافات دارد و به ضرر ملت است."

باری ؛ او قریب به یک قرن زندگی خود را مصروف اُنس با کلام خدا و سخنان عترت (ع) برای تدریس و تحقیق و تالیف سپری نمود ، سرانجام آن عمر با برکت، لقاء الهی و ملاقات رسول خاتم (ص) و عترت پاکش خواهدبود. ان شاءالله

هادی سروش

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.